BitChute, رقیب یوتیوب بر اساس بیت تورنت

BitChute.jpeg



به گزارش ترفندستان, به نقل از زرو ان نت, سایتی پیشنهاد اشتراک گذاری ویدیوهای میزبانی شده توسط انانیکه انها را مشاهده میکنند را میدهد. به عقیده موسس ان, Ray Vahey, این غیر مرکزی بودن ان مانع از سانسور محتواها که بزرگترین مشکل یوتیوب است را فراهم میسازد.

وی میگوید "این ایده با مشاهده افزایش سانسورها در سالهای اخیر روی پلاتفرمهای مدیا به فکرمان رسید". میزبانی ویدیوها بر اساس بیت تورنت میباشد.

وی ادامه میدهد : "میدانستم که ساختن یک کلون پاسخی نخواهد بود. بسیاری سعی کردند و شکست خوردند و همین مشکلات با گسترش شرکت پیش امد" و میافزاید که ایده غیر مرکزی کردن میزبانی ویدیوها با سیستم وب تورنت میباشد.

این فناوری که در سال 2013 توسط Aboukhadijeh, فارغ التحصیل استنفورد است به کاربران امکان به اشتراک گذردن ویدیوها را مستقیما توسط مرورگر میدهد و در عمل به این معنا است که کاربران BitChute میزبانان ویدیوهائی که مشاهده میکنند هستند و همچنین بطور خودکار انها را با سایر کاربران کانکت به اشتراک میگذارند.

Feross Aboukhadijeh میگوید : "ااین دقیقا همان نوع سایتی است که فناوری بیت تورنت برای ان ساخته شده است. مشتاقم ببینم گروه این سایت تا کجا انرا بجلو خواهد برد."

در استفاده, باید گفت BitChute یک موفقیت است. به هیچوجه نمیتوان تفاوتی در اینترفیس ان با یوتیوب دید. قابلیتهای معمول خواندن ویدیو و اشتراک و نظر دهی و رای دهی را روی ان میابیم. تنها نشانه ای که باعث تفاوت میگردد طبیعت پیر تو پیر سایت است. در زیر ویدیوها میتوان تعدادی که به ان کانکت شده اند و همچنین دبیتها را دید.


bitchute2.jpeg

BitChute که کاملا در مرحله توسعه است در حال حاضر فقط 2897 کاربر دارد که اجازه ایجاد حساب کاربری و اپلود ویدیوهای خود را دارند.

بر اساس بخش پرسش و پاسخ های سایت, مسلما هدف گشودن ان بروی همگان است. اما باید دید که BitChute چگونه ویدیوها را مدیریت خواهد کرد. بن شده های یوتیوب ممکن است سریعا در انجا فرود ایند.

این خبر انحصارا برای ترفندستان ترجمه شده و کلیه حقوق مادی و معنوی ان مربوط و متعلق به وب سایت ترفندستان است. کپی این خبر فقط با قید نام ترفندستان مجاز است.










تصاوير پيوست شده



BitChute.jpeg
(64.6 کیلو بایت)


bitchute2.jpeg
(65.6 کیلو بایت)







BitChute, رقیب یوتیوب بر اساس بیت تورنت


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog