طرح آشتی ملی، انحراف افکار مردم از خیانت‌های فتنه‌گران است

حجت‌الاسلام علی‌اصغر امینی، امام جمعۀ شهرستان بردسکن در خطبه‌های نماز عبادی  سیاسی جمعۀ این هفته ضمن توصیه به تقوای الهی گفت: تقوا برای ورود به دنیای دیگر، به انسان آمادگی می‌دهد و کسانی که باتقوا هستند مرگ را مرحلۀ بالاتری می‌دانند.
امام جمعه بردسکن با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در جمع مردم آذربایجان بیان داشت:  ۲۹ بهمن سال ۵۶ مردم تبریز به مناسبت چهلم شهدای قم تظاهرات کردند و عده‌ایی از مردم توسط رژیم شاه به شهادت رسیدند که در تاریخ با عنوان قیام مردم تبریز ثبت شده است.
وی گفت: وقتی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، نائب بر حق امام زمان (عج) در جمع مردم  تبریز از حضور گستردۀ مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن صمیمانه تشکر می‌کند یعنی اینکه امام زمان (عج) از مردم راضی هستند.
حجت‌الاسلام امینی ابراز کرد: به فرمودۀ  مقام معظم رهبری مردم برای حفظ انقلاب به صحنه آمدند تا به دشمنان که یاوه‌سرایی می‌کردند پاسخ دندان‌شکنی بدهند و مسئولین نباید این حضور را به معنای گله‌نداشتن مردم تصور کنند.
وی تأکید کردند: مسئولین از حضور مردم در راهپییمایی ۲۲ بهمن این تعبیر را نداشته باشند که کشور را گل و بلبل کردند و به فرمودۀ مقام معظم رهبری سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» در حال پایان یافتن است و مسئولان دولت و دیگر قوا باید به مردم گزارش دهند که در این زمینه چه کرده اند؟ و مسئولان نباید به مردم بگویند «باید چنین بشود»، بلکه باید بگویند «چنین شد».
امام جمعه بردسکن گفت: نائب بر حق امام زمان (عج) در پاسخ کسانی که آشتی ملی را مطرح کردند فرمودند: مگر مردم با هم قهر هستند که بخواهند آشتی کنند؟ قهری وجود ندارد، البته مردم ما با کسانی که در سال ۸۸ به روز عاشورای حسینی اهانت کردند و با قساوت و لودگی و بی‌حیایی، جوان بسیجی را در خیابان لخت کردند و کتک زدند، قهر هستند و با آنها آشتی هم نمی‌کنند.
 
وی بیان داشت: کسانی که در سال ۸۸ فتنه کردند و هنوز هم بخاطر خیانتشان مجازات نشدند و کشور ما را در حد یک کشور جنگ زده تنزل دادند برای انحراف افکار مردم، آشتی ملی را مطرح می‌کنند تا کارهایی که موظف بودند انجام دهند مردم از آنها مطالبه نکنند و ذهنشان مشغول این موضوعات شود.
 
حجت‌الاسلام امینی با بیان اینکه مردم، فتنه‌گران ۸۸ را شناختند و صفحۀ اعمالشان پیش ملت سیاه است ابراز کرد: یکم اسفند ۶۴، سالروز حملۀ جنگندۀ عراقی به هواپیمای ایران است که چهل نفر از عزیزان ما به شهادت رسیدند و یکی از این شهدا، حجت‌الاسلام فضل‌الله محلاتی بود که با عنوان روز روحانیت و دفاع مقدس نامگذاری شده است.
وی با اشاره به کودتای سوم اسفند توسط انگلیسی‌ها در ایران که رضاخان را به سر کار آوردند در رابطه با دلایل انتخاب رضاخان از سوی انگلیسی‌ها گفت: رضا خان فرد قلدر و کم علم و کم دانشی بود و انسانی که دانش کمی داشته باشد به هر راهی کشیده می‌شود.
امام جمعه بردسکن بیان کرد: رضا خان فرد دورو و منافقی بود و قبل از اینکه به سمتی برسد از این هیئت به آن هیئت می‌رفت اما همین که به قدرت رسید حلو مراسمات مذهبی را می‌گرفت و چنین فردی که مخالف اسلام بود انتخاب انگلیسی ها قرار گرفت چرا که آنها اسلام را مانع کارهای خودشان می‌دانستند.
وی گفت: انگلیسی‌ها رضاخان را انتخاب کردند تا روحانیت را تضعیف کنند چرا که برای جدا کردن روحانیت از سیاست و کشف حجاب بانوان، بهترین گزینۀ بود و امروز هم انگلیس با صهیونیسم همان سیاست را ادامه می‌دهند.
حجت‌الاسلام امینی ابراز داشت: دلسوز بودن برای همه و ساده‌زیستی از ویژگیهای بارز شهید محلاتی بود که تذکری است برای همه و روحانیون باید این روحیۀ ساده‌زیستی را از دست ندهند و ساده زیستی ما روحانیت است که ما را در دل مردم عزیز کرده است؛ مبادا به روحیۀ کاخ‌نشینی گرفتار شویم.
 
وی در پایان با تأکید بر ساده زیستی و داشتن انصاف بیان کرد: در پاسخ  افرادی که در فضای مجازی عنوان کردند قبلا ساختمان حوزۀ علمیه با خشت و گل بود و حالا چرا ساختمان جدید حوزه را در بردسکن اینگونه ساختند باید گفت: ساختمان دانشگاه و حوزۀ علمیه متعلق به شخص نیست، برای تحصیل علم و دانش و برای آینده‌گان است و مگر در زمان حاضر اجازه می‌دهند که کسی با خشت‌و‌گل بنایی را بسازد؟!

طرح آشتی ملی، انحراف افکار مردم از خیانت‌های فتنه‌گران است


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog