فاز اول تغییر پوسته آفتابگردان

خوب، بالاخره فرصتی دست داد تا یک دست اساسی‌تر به سر و روی آفتابگردان بکشیم.
هدف اصلی از این تغییر، Responsive (واکنش‌گرا) کردن قالب سایت بود و دلیل آن هم مشخص است: مرور وب با تلفن و دستگاه‌های همراه دارد از مرور با کامپیوترِ دسکتاپ پیشی می‌گیرد و من قبول دارم که مرور مطالب در قالب قبلی کمی مشکل بود.
به هر حال، از این پس با قالبی جدید و منعطف‌تر در خدمت شما هستیم. قالبی که من فکر می‌کردم آماده‌سازی آن یکی دو روز بیشتر وقت نخواهد اما نزدیک به ده روز ما را درگیر خود کرد! (می‌دانید که آفتابگردان از سیستم وردپرس استفاده نمی‌کند که میلیون‌ها قالب آماده برای آن موجود باشد و با یک کلیک یا یک هزینه اندک بشود همه چیز را تغییر داد. برای هر نوع تغییر، همه چیز باید کدنویسی شود)

همه امکاناتی که مرور آسان و دلخواه را برای شما فراهم کند تعبیه شده؛ از جمله:
- اگر در آفتابگردان ثبت‌نام و در حساب کاربری خود لاگین کرده باشید، می‌توانید بلاک‌ها یی که در سمت چپ یا بالا و پایین سایت قرار دارد و نیاز ندارید که برخی از آن‌ها را ببینید، با کلیک روی عنوان آن‌ها، مخفی‌شان کنید و از این پس همیشه (زمانی که لاگین کرده‌اید) بلاک‌ها به همان صورت که تعیین کرده باشید نمایش داده خواهند شد.
- دکمه‌های مرور بهتر در سمت راست سایت با رنگ قرمز مشخص شده که فکر می‌کنیم بسیار کاربردی خواهد بود. (به ویژه در موبایل)
- دکمه نمایش منوی سمت راست به رنگ آبی در نمایش موبایلی سایت دیده خواهد شد.
- اگر نمایش موبایلی را دوست ندارید، خیلی راحت، روی دکمه‌ای که در بالای سایت قرار گرفته کلیک کنید تا از این پس سایت را در آن سیستم به صورت غیرواکنش‌گرا ببینید. (این تنظیمات در پروفایل شما ذخیره نمی‌شود بلکه در کوکی روی همان دستگاه ذخیره می‌شود؛ چون ممکن است از دستگاه‌های مختلف وارد سایت شوید و بخواهید در هر دستگاه متفاوت ببینید)
- در اسلایدشو صفحه اول ، به طور خودکار، روزانه یک عکس زیبا را مشاهده خواهید کرد که با کلیک روی عکس، آن‌را با کیفیت HQ مشاهده خواهید کرد و با کلیک روی «اطلاعات بیشتر» می‌توانید دلیل نمایش آن عکس در این روز را متوجه شوید... (به طور مثال اگر امروز تصویر زیبایی از یک خروس نمایش می‌دهد دلیل آن این است که سال چینی که سال خروس است شروع شده و...)
- جزئی‌ترین بخش‌ها مانند آیکون‌ها ی هر بخش یک‌به‌یک دوباره بازنگری شده‌اند و بهترین رنگ‌ها و آیکون‌ها انتخاب شده‌اند.
- و بهبودهای مختلفی که در بخش‌های مختلف تعبیه شده است.
 
البته این تغییرات ادامه دارد و ما إن شاء الله در فاز بعد، تا حد ممکن تکنولوژی AJAX را به سایت خواهیم افزود و سایت را تعاملی‌تر خواهیم کرد.
برنامه‌هایی هم داریم که صفحه اول آفتابگردان را تبدیل به یک میز کار جالب خواهد کرد که اگر دوستان همکار همت کنند به زودی آماده خواهد شد.
 
با اینکه سایت تقریباً در انواع دستگاه‌ها و سیستم عامل‌ها (گوشی‌ها و تبلت‌های iOS، آندروید و...) تست شده است، اما طبیعتاً ممکن است در برخی دستگاه‌ها مشکلاتی مشاهده شود که خواهشمندیم آن‌ها را از طریق «فرم تماس با ما» به آدرس http://aftab.cc/contact با «بخش فنی سایت» در میان بگذارید. همچنین، ما منتظر شنیدن پیشنهادات و نظرات شما برای هر چه بهتر شدن آفتابگردان هستیم ;)
موفق باشید؛ حمید رضا نیرومند




فاز اول تغییر پوسته آفتابگردان


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog