سناریو جدید دیجی کالا و بامیلو برای از دور خارج کردن سایر فروشگاههای اینترنتی !

در گروه های تلگرامی موضوعی مطرح شده که دیجی کالا و بامیلو دارن کاری میکنند فروشگاههای اینترنتی دیگر رو به طریق مرموزانه ای از دور خارج کنند بخوانید و آگاه باشید


سلام و روز بخیر به همکاران گرامی
یه مسئله‌ای هست که باید شما مدیران فروشگاه‌ها در جریان قرار بگیرید چون به احتمال 90٪ شما هم باهاش مواجه می‌شید.
قضیه از این قراره که یک ماهه که دیجی کالا و بامیلو هی دارن با ما تماس می‌گیرن که تشریف بیارید جلسه بذاریم برای همکاری و از این حرف‌ها. من ۳ هفته‌ای معطلشون کردم تا بتونم هندل کنم که هر دو رو در یک روز انجام بدیم.
دیروز به اتفاق مدیر فروش مجموعه‌ام رفتیم و اول با بامیلو جلسه رو برگزار کردیم و بعدشم با دیجی کالا.
اینکه بخوام وارد جزییات و مفاد قراردادشون بشم ایشالا بمونه برای روزی که فرصت داشته باشم، چون این روزها حسابی سرمون شلوغه و واقعا الان فرصت نگارش ندارم.
فقط خیلی راحت و در یک جمله بهتون بگم که چه دسیسه‌ای دارن می‌چینن، نه فقط برای من و مجموعه‌ام، بلکه برای اغلب فروشگاه‌های آنلاین، چون وقتی اونجا بودم دیدم که یه تیم وظیفه‌شون فقط همینه که سرچ می‌زنن و دونه دونه با سایت‌ها دارن تماس می‌گیرن و دعوت به همکاری می‌کنن. اون چیزی که من دیدم فکر کنم دارن به همه زنگ می‌زنن.
البته اینم بگم که مجموعه ما قبلا به دیجی کالا بار می‌داد اما اون قضیه‌اش با این پلنی که الان چیدن واسه از بین بردن رقبا خیلی فرق می‌کرد. اون موقع دیجی کالا از ما جنس می‌خواست، ما هم بهش می‌فروختیم. اما الان تو این طرح جدیدشون قضیه یه چیز دیگه است.
هم دیجی کالا و هم بامیلو دارن به اسم Market Place طرحی رو می‌چینن که طی اون شاخه‌های مختلف سایت خودشون رو کامل کنن و بهش رونق بدن و یواش یواش شما و سایتتون رو از بازی خارج کنن.
از اونجایی که الان فرصت نگارش ندارم فعلا فقط در یک جمله بهتون می‌گم که قضیه چیه:
ماهی بزرگه می‌خواد ماهی کوچکه رو بخوره
عین همین جمله رو به خود دیجی کالا هم گفتم که جبهه گرفتن و بهشون برخورد و هی تلاش می‌کرد که نظر من رو عوض کنه، اما من باتجربه‌تر از این حرفهام که دیجی کالا با 4 تا دختر شیک و پیک بخواد آینده سایتم رو به خطر بندازه و اصطلاحا با این دخترها مخ ما رو بزنه و بگم چشم قربان، چشم، هر چی شما بگید.
حیف که الان فرصت ندارم مفصل همه چیز رو با جزییات براتون بگم اما:
1- تو دام نیفتید
2- خودتون، سایتتون و پرسنلتون رو کارگر این دوتا نکنین
3- حماقت نکنید (ببخشید که اینجوری میگما، اما خب دقیقا حماقته)
چرا؟
فقط دو بند از قرارداد مسخره‌شون رو میگم براتون:
10٪ از مبلغ کالایی که رو سایت دیجی به فروش می‌رسه بعنوان کمیسیون به اونها می‌رسه. یعنی تو یه لباسشویی 4 میلیونی، بنده باید 400 هزار تومان فقط کمیسیون بدم به دیجی. وقتی عکس العمل من و قاطعیتم در نه گفتن رو دیدن دخترهای دیجی، هی رفتن و اومدن آخرش رسوندن به 5.6٪ که بازم من گفتم نه.
تسویه با شما 45 روزه خخخخخ
یعنی میگه شما و پرسنلت حمالی کن، سایت ما رو بروز کن، کالا بچین، پدرت در بیاد، مجموعه‌ات رو اسیر کن تا سایت ما رونق بگیره، بعد وقتی یه تفر اون کالا رو روی سایت ما خرید، شما موظفی اون کالا رو از انبار خودت به انبار ما برسونی (با هزینه خودت) و بعد ما اون کالا رو از انبار خودمون به دست مشتری می‌رسونیم و بابتش از شما پول هم میگیریم (مثال: برای یه لباسشویی 29 هزار تومان)
خب شما کالارو دادی رفته، دیجی کی به شما پولش رو میده؟ میگه در پایان هر ماه حسابرسی انجام میشه و بعدش یه چک یک ماهه به شما میدیم (زرشک)
یعنی چی؟
یعنی اینکه مثلا من رو سایت دیجی در تاریخ 5 اسفند 10 تا ظرفشویی یا لباسشویی فروختم. آخر ماه حساب کتاب می‌کنه (تا اینجا 25 روز) و بعدش یه چک یه ماهه میده (25+30=55 روز)
به زبان ساده، میگه سایت خودت رو ول کن بیا وقت و انرژی مجموعه‌ات رو بذار رو سایت ما، سایت ما رو کاملتر کن، وقتی فروش رفت ما کارمزد می‌گیریم، بابت حملشم پول می‌گیریم، تازه پولشم یکی دو ماه بعد میدیم و ....
صدتا چیز برام رو کاغذ نوشته میگه این تعهدات شماست
میگم سرکار خانم تعهدات شما چیه؟
میگه دیجی کالا تعهد نمیده
دوستان گلم، اینا می‌خوان کشور رو دوقطبی کنن و همه رو دور بزنن و براش برنامه شومی هم چیدن
مواظب باشید، گول نخورید
اگه یه روز فرصت کنم حتما میام و با جزییات ریز به ریز براتون توضیح میدم که چی تو فکرشونه.
از بازی به در نشید، کارگر اونا نشید، بچسبید به سایت و آینده خودتون، چون واسه 1000 تومان دورتون میزنه دیجی
===============
نظری دیگر

دیروز هم از بامیلو با ما تماس گرفتن، اونها قصد دارن با این کار نیروهای متخصص که توی اینترنت دارن روی سایت های کوچیک ولی آینده دار کار میکنن رو روی سایت خودشون متمرکز کنن و با این کار 2تا هدف دارن 1) هزینه های بزرگ کردن مجموعه خودشون رو کاهش میدن 2) برهم زدن تمرکز رقبای کوچیک اما موثرشون و در نهایت از بین رفتن رقبا، گول این نقشه شون رو نخورید

سناریو جدید دیجی کالا و بامیلو برای از دور خارج کردن سایر فروشگاههای اینترنتی !


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog