حل مشکل استفاده صد در صد دیسک در ویندوز توسط سرویس wsappx

در ویندوز 8.1 و بخصوص 10 سرویس wsappx که شامل زیر سرویسهای ویندوز استور یعنی AppX Deployment Service (AppXSVC) و Client License Service (ClipSVC) و Windows Store Service (WSService) میشود میتواند باعث مشکل استفاده صد در صدی دیسک گردد. این باعث کندی سیستم میگردد.

wsappx1.jpg
wsappx.jpg
برای حل این مشکل میتوان چند راه حل زیر را ازمایش کرد :

قبل از هر چیز توصیه میشود که ویندوز استور را تست کرده و از اینکه به درستی کار میکند اطمینان خاطر یابید. اگر احیانا خطاهائی در رابطه با ویندوز استور مشاهده کردید ابزار Appsdiagnostic10.diagcab را اجرا کنید.

در ویندوز 10 میتوانید به تنظیمات ویندوز رجوع کرده و سپس روی System و بعد در منوی سمت چپ روی apps and features و در سمت راست پنجره روی لینک Advanced options در زیر Store کلیک کنید. سپس روی دکمه Reset کلیک کنید. پیام هشداری از اینکه تنظیمات کاربران حذف خواهد شد را مشاهده خواهید کرد. بگذارید تا عملیات تا انتها انجام شوند.

Settings-W10.jpg
apps and features.jpg
reset Store.jpg


راه حل دیگر تعمیر ویندوز استور با Windows 10 Software Repair Tool میباشد.

روش دیگری نیز برای ریست ویندوز استور وجود دارد که با اجرای Power Shell با گزینه Run as administrator و سپس کپی و پیست فرمان زیر در پنجره ان انجام میشود.

کد:
.تنها اعضای سایت قادر به دیدن این محتوا هستند. لطفاً وارد شوید و یا برای عضویت رایگان و بی‌دردسر در سایت کلیک کنید

از طرفی ممکن است پیش بیاید که بعضی سرویسهای لازم برای عملکرد ویندوز استور موجود نبوده یا غیر فعال شده باشند که در اینصورت میتوانید با دکمه های Windows + R و سپس وارد کردن services.msc و Ok کردن در لیستی که مشاهده خواهید کرد از اینکه سرویسی غیر فعال نیست اطمینان یابید. توجه داشته باشید که سرویس ویندوز اپدیت باید روی اتوماتیک باشد. در صورتیکه سرویسی مربوط به ویندوز استور غیر فعال است, دو کلیک روی ان کرده و سپس انرا روی گزینه اتوماتیک قرار دهید.

حال به روش دیگر برای کاهش استفاده صد درصد دیسک باز میگردیم.

از اینکه برنامه ای غیر مورد نیاز که میتواند مشکلاتی برای سیستم تولید کند از قبیل برنامه های PC Health Advisor, Reimage Repair, System Mechanic, WinThruster و غیره موجود نیست اطمینان یابید. توصیه میشود برنامه هائی از قبیل IOBit, Glary Utilites را نیز حذف کنید و دقت کنید که فقط یک انتی ویروس نصب شده و اجرا شود.

از اینکه فایلهای سیستم اسیب ندیده اند اطمینان حاصل کنید. اینکار را میتوانید با DISM که کاملتر از SFC میباشد انجام دهید.

دانلود بسته DISM برای ویندوز 7 SP1 - 32 بیت - از روی سایت مایکروسفت

دانلود بسته DISM برای ویندوز 7 SP1 - 64 بیت - از روی سایت مایکروسفت


این نصب و انالیز حدودا یک ساعتی بطول میانجامد. گزارش ان در مسیر C:WindowsLogsCBSCBS.log ذخیره میشود.

یا در غیر اینصورت میتوانید در سایر ویندوزها فرمان زیر را اجرا کنید.

کد:
.تنها اعضای سایت قادر به دیدن این محتوا هستند. لطفاً وارد شوید و یا برای عضویت رایگان و بی‌دردسر در سایت کلیک کنید


برای اجرای این فرمان به ویندوز اپدیت نیاز هست که در صورتیکه اسیب دیده باشد فایل ISO ویندوز را دانلود کرده و یا از دی وی دی ویندوز میتوانید استفاد نموده و فرمان زیر را اجرا کنید.


کد:
.تنها اعضای سایت قادر به دیدن این محتوا هستند. لطفاً وارد شوید و یا برای عضویت رایگان و بی‌دردسر در سایت کلیک کنید

ظرفیت حجم فایلهای pagefile.sys را تغییر دهید. pagefile.sys میتواند بهینه سازی مموری را یا استفاده از هارد انجام دهد و برای مموری dump به هنگام کرش سیستم نیز استفاده میشود.

فایلهای pagefile.sys و swapfile.sys فایلهای سیستم مربوط به حافظه مجازی میباشند. هنگامیکه رم اشباع شده, ویندوز از با استفاده از هارد بعنوان حافظه استفاده میکند.

ویندوز ناچار به افزایش ظرفیت فایل Pagefile.sys برای کپی و یا خواندن داده ها شده و این روی سیستم تاثیر میگذارد. هارد از نظر سرعت دسترسی بسیار کندتر از حافظه میگردد.

فایلهای pagefile.sys و swapfile.sys در ریشه هارد یعنی به ترتیب در مسیر C:pagefile.sys و C:Swapfile.sys میباشند و چون فایلهای سیستم هستند بطور پیشفرض نخفی هستند.

میتوان ظرفیت پیشفرض pagefile.sys را تغییر داده و انرا افزایش داد.

متاسفانه گاهی بعضی غیر فعال کردن حافظه مجازی برای افزایش حجم هارد و سرعت ویندوز را میکنند که این همیشه واقعیت نداشته و بعلاوه اگر حافظه اشباع گردد باعث فریز برنامه ها میشود و اگر داده ها ذخیره نشده باشند خطر از دست دادن انها میرود. در نتیجه هیچوقت نباید انرا غیر فعال کرد.

یکی دیگر از کارهائی که به هنگام استفاده صد در صد هارد میتوان انجام داد غیر فعال کردن بعضی سرویسهای ویندوز چون SuperFetch میباشد. بعد از غیر فعال کردن ان فراموش نکنید که ویندوز را ریستارت کنید.

و بالاخره اخرین روش ریست ویندوز میباشد. با ریست ویندوز داده ها حفظ شده اما برنامه ها از دست رفته و باید مجددا نصب گردند.

این مقاله انحصارا برای ترفندستان تهیه شده و کلیه حقوق مادی و معنوی ان مربوط و متعلق به وب سایت ترفندستان است. کپی این مقاله فقط با قید نام ترفندستان مجاز است.










تصاوير پيوست شده



wsappx1.jpg
(88.1 کیلو بایت)


wsappx.jpg
(24.1 کیلو بایت)


Settings-W10.jpg
(64.7 کیلو بایت)


apps and features.jpg
(82.4 کیلو بایت)


reset Store.jpg
(36.3 کیلو بایت)







حل مشکل استفاده صد در صد دیسک در ویندوز توسط سرویس wsappx


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog