هر آنچه که باید در مورد جراحات در اطفال بدانید

هر آنچه که باید در مورد جراحات در اطفال بدانید
بعد از چند روز ممکن است زخم عفونی شده و گرمی و قرمزی در اطراف محل زخم وارد شود ، و گاهی ترشح چرکی مشاهده گردد. هر عفونتی باید توسط پزشک معاینه گردد.بریدگی و خراشیدگی به وفور برای کودکان اتفاق می افتد و اینها اغلب آسیب های سطحی و کوچک هستند. اغلب بریدگی و خراشیدگی ها فقط نیاز به تمیز کردن و شستشو دارند ولی در بعضی موارد بخیه زدن و درمان های تکمیلی نیز لازم می شود .برای آنکه بدانید که نیازی به درمان های طبی وجود دارد یا خیر ، به موارد ذیل توجه کنید :
عمق زخم : عمق زخم اغلب آسیب دیدگی ساختمان های درونی مثل عضلات ، زردپی ها ، اعصاب و رگهای خونی را مشخص می کند .آسیبی که محدود به پوست و بافت های چربی زیر آن باشد ، فقط به تمیز کردن  و بخیه نیاز دارد . در حالیکه صدمه به بافت های دیگر را قبل از بخیه زدن پوست باید ترمیم کرد . ارزیابی زخم های ناشی از سوراخ شدگی مشکل است ، آنهایی که در قسمت انتهایی اندام به وجود می آیند به ندرت آسیب عمیقی ایجاد می کنند .موارد خون ریزی فعال ، کرخی و بی حسی زخم و وجود جسم خارجی از زخم نیاز به بررسی دقیق تری دارد .
هر آنچه که باید در مورد جراحات در اطفال بدانید
اندازه زخم :در زخم های بزرگتر برای نزدیک کردن لبه های زخم و کاهش اثر جای زخم معمولا بخیه لازم است ، اما در زخم های کوچک و خراشیدگی ها فقط تمیز کردن کافی است .
محل زخم : در مورد بریدگی و خراش هایی که در صورت ایجاد میشود به حد اقل رساندن جای زخم اهمیت زیادی دارد، بخیه زدن روی صورت نیاز به صرف وقت بیشتر وتوجه بسیار دقیق تر نسبت به دیگر نواحی دارد.برای زخم های روی دست و پا اغلب بخیه های عمیقتری لازم است .
مکانیسم آسیب :در تصادفاتی که در اثر برخورد با وسایل نقلیه موتوری ایجاد می شوند یا آنهایی که احتمال آسیب های شدید به نواحی مختلف بدن وجود دارد. باید معاینه کاملی از کودک به عمل آید .اگر چه دست بچه زیر یک دستگاه دوار رفته باشد ، آسیب در سطح ممکن است. اگر بطور اتفاقی بخشی از بدن مثل انگشت دست یا پا قطع شد ، آن را در یک کیسه پلاستیکی تمیز قرار دهید و کیسه را در آب یخ بگذارید. اگر کیسه در دسترس نبود ، آن قسمت از بدن را در یک پارچه تمیز بگذارید و مستقیما آن را در آب یخ فرو برید و فورا به اورژانس مراجعه کنید. آسیب هایی که بخوبی قابل توجیه نیستند می توانند بیانگر بد رفتاری با کودک باشد. این موارد نیاز به بررسی دارد. در آسیب های شیمیایی و الکتریکی معاینه پزشک الزامی است.
پیشگیری از کزاز : لازم است که فرزندتان در مقابل کزاز مصون باشد. در مواردی که آسیب شدید باشد ، اگر واکسیناسیون کودک طبق جدول زمان بندی تکمیل شده باشد ولی پنج سال از تلقیح آخرین واکسن کزاز گذشته باشد، لازم است یکبار دیگر او در مقابل کزاز مصون کرد . اگر آسیب خفیف تر است ، مصون سازی مجدد تنها زمانی لازم است که ۱۰ سال از آخرین واکسن کزاز او گذشته باشد . بدیهی است که اگر واکسیناسیون کودک به موقع انجام نشده ، فرصت خوبی است که عقب ماندگی های برنامه واکسیناسیون او را جبران کنیم .
عفونت : بعد از چند روز ممکن است زخم عفونی شده وگرمی و قرمزی در اطراف محل زخم وارد شود ، و گاهی ترشح چرکی مشاهده گردد. هر عفونتی باید توسط پزشک معاینه شود .
هر آنچه که باید در مورد جراحات در اطفال بدانید
چه موقع به پزشک مراجعه کنید :
۱) فورا اگر : احتمال آسیب شدید با وسایل نقلیه موتوری یا به طرق خطرناک دیگر وجود داشته باشد . علی رغم وارد آوردن فشار مداوم  بر ناحیه خونریزی  ادامه پیدا کند . بریدگی بزرگ و عمیق باشد ، احتمال آسیب دیدگی عضلات ، تاندونها ، اعصاب  وعروق خونی وجود داشته باشد .بریدگی در صورت یا دست رخ داده باشد. اطراف زخم ، قرمز ، دردناک و گرم بوده و چرک ترشح کند . جراحات غیر قابل توجیهی روی بدن کودک وجود داشته باشد . خراشیدگی یا بریدگی در سر روی داده باشد و یا هر گونه تغییری در رفتار یا هوشیاری کودک وجود داشته باشد .
۲) در عرض چند ساعت اگر : بریدگی کوچک باشد ولی لبه های زخم باز بماند ، یعنی نیاز به بخیه داشته باشد . ساییدگی در صورت ، دست ، پا و نواحی تناسلی رخ داده یا ناحیه وسیعی را در بر گرفته باشد. در مورد لزوم مصون سازی علیه کزاز ابهامی وجود داشته باشد./خانواده سبز

مطالب بیشتر هر آنچه که باید در مورد ورم مفاصل و استخوان ها باید بدانید ۹ ماده غذایی که برای سلامت چشم مفیدند زیباترین سواحل جهان طرز تهیه ترشی انار (میوه پاییزی)
نوشته هر آنچه که باید در مورد جراحات در اطفال بدانید اولین بار در نیو حرف سایت جامع آموزشی پدیدار شد.

هر آنچه که باید در مورد جراحات در اطفال بدانید


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog