اصلی ترین هدف شبکه های ماهواره ای مادران و زنان هستند

ارزش زدایی از معیارها و مصادیق زندگی دینی، تمام هدف رسانه های معاند است و آن ها این مهم را از طریق قانون حساسیت زدایی تدریجی عملیاتی می کنند.
به گزارش اویس ، مینا دادگستر مقدم در ادامه دوره آموزشی «خانواده»، ویژه مبلغان خواهر با اشاره به اهمیت فعالیت مبلغان دینی در عرصه رسانه های جدید، ابراز کرد: در این زمینه آسیب شناسی نقشی اساسی دارد و ما نمی توانیم بدون آسیب شناسی، برنامه ریزی دقیقی برای حفظ فرهنگ جامعه و مقابله با جریان های مهاجم داشته باشیم.
وی افزود: ارزش زدایی از تمام معیارها و مصادیق زندگی دینی از جمله قرآن، کعبه، معصومین و آموزه هایی چون تعهد، همسرداری، مادری و بسیاری مفاهیم ارزشمند دیگر، تمام هدف رسانه های معاند است و آن ها این مهم را از طریق قانون حساسیت زدایی تدریجی عملیاتی می کنند.
این کارشناس مسائل خانواده ادامه داد: بسیاری از آسیب هایی که امروز در زمینه مسائل خانواده و روابط زوجین ظهور و بروز پیدا کرده، سال ها پیش در لایه های پنهان فرهنگی بوجود آمده است و بر این اساس برای پیش گیری از آسیب های بعدی باید آسیب های کنونی موجود در لایه های پنهان فرهنگی را بشناسیم و با آن ها مقابله کنیم.
دادگستر مقدم با اشاره به نسبت معکوس آمار استفاده از ماهواره با سطح فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی مردم، گفت: آمارهای غیررسمی نشان می دهد بیش از هفتاد درصد مردم از ماهواره استفاده می کنند و روش های سلبی برای جلوگیری استفاده از آن به هیچ وجه کارساز نبوده است.
وی تصریح کرد: ماهواره کم خرج ترین ابزار برای سرگرمی است و متأسفانه بسیاری از مردم به دلیل مشکلات اقتصادی به این ابزار روی می آورند.
این روان شناس و پژوهشگر خانواده اصلی ترین هدف برنامه های ماهواره ای را زنان و مادران دانست و افزود: ماهواره ها بنیان خانواده را مدنظر دارند؛ بنابراین باید مخاطب خود و ابزار رسانه ای مورد استفاده او را بشناسیم تا بتوانیم راهکارهای مفیدی را ارائه نمائیم.
دادگستر مقدم اضافه کرد: سرعت رشد رسانه ها آن قدر زیاد است که تمام اقشار جامعه را تحت تأثیر قرار داده است و این تغییر مدام به روز می شود و ابعاد جدیدی از خود را نشان می دهد.
وی ابراز کرد: شبکه های ماهواره ای حساسیت زدایی تدریجی از افکار و اعتقادات مردم را دنبال می کنند و طرحواره ذهنی قشرهای مختلف جامعه را تغییر داده اند.
این کارشناس مسائل خانواده با اشاره به آمار بالای استفاده از بازی های رایانه ای در کشور و عدم تطبیق این بازی ها با هنجارها و فرهنگ جامعه، عنوان کرد: در بازی های رایانه ای به وضوح مسائل غیراخلاقی ترویج می شود و ضروری است خانواده ها حداقل به تناسب بازی ها و سن کودکان خود توجه داشته باشند، چراکه این عدم تناسب طرحواره هایی را به ذهن کودکان و نوجوانان وارد می کند که هیچ تناسبی با سن آن ها ندارد.
دادگستر مقدم در مورد علت رشد زیاد بازی های آن لاین در کشور، ابراز کرد: وجود تعامل و القای اعتمادبنفس و مسئولیت در بازی های آن لاین در کنار کمبود یا فقدان چنین عواملی در خانواده های امروزی، باعث استقبال کودکان و جوانان از چنین بازی هایی شده است.
یادآور می شود دوره اموزشی «خانواده» به همت اداره امور خواهران اداره کل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در حال برگزاری است.
نوشته اصلی ترین هدف شبکه های ماهواره ای مادران و زنان هستند اولین بار در خبرگزاری اویس پدیدار شد.

اصلی ترین هدف شبکه های ماهواره ای مادران و زنان هستند


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog