جلوگیری از انتقاد مخالفان به بهانه مخالفت با وحدت اسلامی!

«وطن‌امروز» به دلیل انتشار مطلبی درباره بررسی تاریخی عملکرد ابوموسی‌ اشعری در مقطع حکومت امام علی(ع) از هیات نظارت بر مطبوعات تذکر گرفت!
به گزارش اویس ، علاءالدین ظهوریان، دبیر هیات نظارت بر مطبوعات و نماینده وزارت ارشاد در این هیات اعلام کرد هیات نظارت بر مطبوعات به روزنامه «وطن‌امروز» به خاطر انتشار مطلبی برخلاف «وحدت اسلامی» تذکر داده است. در این مطلب درباره خیانت‌های ابوموسی‌ اشعری در دوران حکومت امام علی(ع) و عداوت او نسبت به امیرالمومنین(ع) بویژه در ماجرای حکمیت فاجعه‌بار در جنگ صفین یک بازخوانی از متون تاریخی صورت گرفته است. تذکر دولت به «وطن‌امروز» در حالی است که خیانت‌های ابوموسی‌ اشعری در صدر اسلام و بویژه ماجرای عبرت‌آموز حکمیت جنگ صفین جزو مسلمات تاریخی است و وضعیت این واقعیات در باورهای دینی مردم ایران نیز مشخص است. همچنین بنا بر مسلمات متون تاریخی، ابوموسی اشعری شخصیتی است که در دوران همه خلفا به‌واسطه عملکردش سابقه عزل از مسؤولیت داشته و این خود نشان‌دهنده این است که این شخصیت نه‌تنها جزو مقدسات هیچ یک از فرق اسلامی به شمار نمی‌رود بلکه اهل سنت نیز بر سوء عملکرد او در مقاطع مختلف صحه می‌گذارد؛ از جمله اینکه ابوموسی اشعری در زمان خلیفه دوم مدتی حاکم بصره بود و به‌واسطه سوءاستفاده از جایگاهش و مال‌اندوزی شخصی، خلیفه دوم او را عزل و اموالش را مصادره کرد.
آقایان مسئول حواستان باشد این روزها چه کسی را دارید به عنوان نماد مقدس اهل سنت معرفی می نمایید فردی که مقام معظم رهبری از منابع اهل سنت چنین پیرامون او ذکر کرده اند:
” چهل استر، اشیای قیمتی او (ابوموسی اشعری هنگام حکومت در بصره) بود، که سوار کرد و با خودش از قصر بیرون آورد و به طرف میدان جهاد برد! «فلمّا خرج تتعله بعنانه»؛ آنهایی که پیاده شده بودند، آمدند و زمام اسب جناب ابوموسی را گرفتند. «و قالو احملنا علی بعض هذا الفضول»؛ ما را هم سوار همین زیادیها کن! اینها چیست که با خودت به میدان جنگ می‌بری؟ ما پیاده می‌رویم؛ ما را هم سوار کن. «وارغب فی المشی کما رغبتنا»؛ همان گونه که به ما گفتی پیاده راه بیفتید، خودت هم قدری پیاده شو و پیاده راه برو. «فضرب القوم بسوطه»؛ تازیانه‌اش را کشید و به سر و صورت آنها زد و گفت بروید، بیخودی حرف می‌زنید! «فترکوا دابه فمضی»، از اطرافش پراکنده و متفرّق شدند (مقام معظم رهبری)”
حواستان باشد فردی را برای اهداف سیاسی خویش مقدس معرفی نموده اید که صحابه پیامبر (ص) او را منافق خوانده اند:
در کتاب «سیر اعلام النبلاء» نگاشته شمس‌الدین ذهبی- که از ارکان علمی اهل سنت به شمار می‌رود- نقل شده است که شقیق می‌گوید: ما در مجلس کنار حذیفه نشسته بودیم که عبدالله بن مسعود و ابوموسی اشعری وارد شدند. حذیفه گفت: یکی از این دو نفر منافق است. سپس گفت ابن‌مسعود شبیه‌ترین مردم در راه رفتن و سخن گفتن به رسول خدا است
آری ما طبق امر مقام معظم رهبری به احترام گذاشتن به مقدسات اهل سنت پافشاری داریم اما:
اولا: آیا احترام گذاشتن به مقدسات اهل سنت به معنای عدم ذکر مستدل و منطقی نقاط ضعف و مشکلات است؟
ثانیا: چرا اصرار دارید هر روز افراد جدیدی را که هیچ تقدسی بین اهل سنت ندارند را تنها به دلیل فرار از انتقادات و جلوگیری از فشار افراد افراطی و رسانه های وهابی وارد دایره مقدسات اهل سنت نمایید؟ آیا باید منتظر اقدام دولت فخیمه در معرفی عمر بن سعد، عبدالله بن زبیر، معاویه بن ابی سفیان و… به عنوان مقدسات اهل سنت بود؟
نوشته جلوگیری از انتقاد مخالفان به بهانه مخالفت با وحدت اسلامی! اولین بار در خبرگزاری اویس پدیدار شد.

جلوگیری از انتقاد مخالفان به بهانه مخالفت با وحدت اسلامی!


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog