نقش برجسته سفالی تابلو

نقش برجسته سفالی تابلو
گالری نقش مهر یک مجموعه کاری در زمینه تابلو سفال   دکوراتیو می باشد که انواع نقش برجسته های سفالی را در ابعاد مختلف اجرا می نماید. مجموعه گالری نقش مهر به سرپرستی آقای مهدی مهربان سالهاست که در زمینه اجرای انواع تابلو های تزیینی و دکوری که به صورت دیواری قابل نصب و استفاده می باشند فعالیت می نماید .
نقش برجسته های سفالی زیباترین تابلو های زینتی هستند که می توانند در محیط های مختلف مانند انواع اماکن مسکونی و اداری،‌تجاری و تفریحی مورد استفاده قرار بگیرند .
این تابلو ها به صورت دستی در مراحل مختلف اجرا می شوند در این گالری تمامی مراحل کار از همان ابتدا یعنی آماده سازی گل تا نقش زدن روی خشت های سفالی به صورت دستی انجام شده و از هیچ نوع قالب گیری در اجرای کار استفاده نمی شود.
 

نقش برجسته سفالی تابلو
طرحهای تابلو سفال
طرحهای تابلو سفال در تقسیم بندی هایی با سبک های هنری مختلف اجرا می شود.محدودیتی در زمینه اجرای انواع طرح ها روی خشت های گلی که به مرحله نقش زدن رسیده اند وجود ندارد .انواع طرح هایی که در اجرای تابلو های سفالی می تواند مورد استفاده قرار بگیرد را در این مجال ارائه می کنیم :
نقش برجسته سفالی تابلو
سفال سنتی
 
سفال سنتی در زمینه تابلو های سفال نقش برجسته می تواند به نقوش مینیاتوری،‌ هخامنشی، خاتون های ایرانی، طرح های اسلیمی،‌ کاشی نقش برجسته و یا به اصطلاح نقش برجسته کار سفال تابلو های پازلی اشاره کند .
 
سفال مینیاتوری
 
نقوش مینیاتوری شامل مجموعه ای از نقوش و خطوط می باشد که در امتداد هم حرکت می کنند و عموما طرحی از شاخ و برگ را به صورت دایره وار دور طرح اصلی تشکیل می دهند .
از آنجایی مینیاتور از زمان های قدیم به ایرانیان نسبت داده شده علاقه طبیعی افراد را به این نوع از تابلو های نقش برجسته نمی توان نادیده گرفت .
 
سفال هخامنشی
 
این نوع از تابلو های نقش برجسته سفال برگرفته از نقوش به جامانده از دوران هخامنشی و کوروش بزرگ می باشد که باز هم طرفداران زیادی در بین عموم مردم دارد .
 
تابلو خاتون
 
تابلو هایی که با نقش خاتون های اصیل ایرانی به صورت نقش برجسته با سفال اجرا می شوند زیر مجموعه از سفال سنتی و یا تابلوهای سنتی می باشند که گاهی اوقات به صورت مینیاتوری نیز طراحی و اجرا می شوند مانند طرح های لیلی و مجنون و خسرو و شیرین .
نقش برجسته سفالی تابلو
طرح های اسلیمی روی سفال
 
طرح های اسلیمی روی تابلو سفال عموما به صورت تابلو های پازلی اجرا می شوند
که شامل خشت های کوچک با اندازه های ۱۰*۱۰ و یا بیشتر طبق سلایق مشتریان اجرا می شوند و همچون قالیچه ای نقش برجسته در نمای داخلی و یا خارجی ساختمان خود نمایی می کنند .
 
کاشی نقش برجسته
 
کاشی نقش برجسته را می توان به عموم تابلو های سفالی نسبت داد چرا که این تابلو ها به صورت عمومی با کاشی و در کنار هم قرار گرفتن خشت ها کامل می شوند اما چیزی که اکثر مردم از کاشی نقش برجسته در ذهن دارند همان تابلو های پازلی می باشد .
 
تابلو برجسته طبیعت
 
تابلو های طرح رئال یا طبیعت گرا که به صورت نقش برجسته اجرا می شوند برای بسیاری از مردم جالب توجه می باشند. یکی از دلایل این امر داشتن جزئیات فراوان از مناظر طبیعی می باشد که کاملا نقش برجسته به صورت تابلو های سفالی اجرا می شوند .از آنجایی که ابعاد در اجرای تابلو سفال دارای محدودیت خاصی نمی باشد می توان چنین تابلو هایی را در اندزه های مختلف ساخت و نصب نمود .
 
سفال فانتزی – سفال انتزاعی – سفال مدرن
 
این مجموعه از کارها دارای طرفداران خاصی بین عموم مردم می باشد چرا که تابلوهایی با طرحهای نامفهوم می باشد که زیبایی بسیاری دارد اما همگان با آنها ارتباط نمی گیرند .
 
از جمله مکان هایی که می توان تابلو های سفالی نقش برجسته را در آنها اجرا نمود ورودی ساختمان، ‌نمای ساختمان، راهرو ها، لابی، دیوارهای اطراف فضای استخر ( چرا که تابلو های سفالی نقش برجسته با نم و رطوبت آسیب نمی بینند)، سالن های پذیرایی، شومینه، پارکینگ و بین کابینت ها در آشپزخانه می باشد .
نقش برجسته سفالی تابلو
تابلو برای راهرو
 
تابلو برای راهرو می تواند به صورت تابلو های کوچک تزیینی، قابهای عکس خانوادگی و یا تابلو هایی متناس با ابعاد دیوارهای موجود به صورت طولی و یا عرضی باشد،‌چنین تابلو هایی در قالب انواع طرح های نقش برجسته با سفال قابل اجرا می باشند .
 
سفال شومینه
 
زمانی که نام شومینه بر لب کسی می آید و یا از ذهنش عبور می کند اولین چیزی که به خاطرش می آورد گرمایی است که از این مکان به فضا منتقل می شود .شومینه اکثرا نیاز به تزیین و طراحی خاصی دارند تا بتوانند به طور کامل جزئی از فضای موجود در ساختمان باشند، به طور معمول از پتینه کاری،‌برجسته کاری و یا رنگ، چوب و انواع سنگهای تزیینی برای اینکار استفاده می شود
اما تمامی این موارد حالتی ساده و یکنواخت را روی کار ایجاد می کنند تابلو های سفال نقش برجسته می توانند به صورت ترکیبی با این مواد مورد استفاده قرار بگیرند و طرح و نقش را به کار اضافه کنند تا کل فضای شومینه به عنوان یک اثر هنری در ساختمان دیده شود .
گالری نقش مهر طرح های مختلف را به صورت تابلو های سفالی نقش برجسته برای انواع فضاهای مسکونی، اداری، تجاری و تفریحی اجرا می نماید .
برای ابعاد و طرح های اجرایی محدودیتی وجود ندارد و قیمت ارائه شده به مشتریان در این گالری زیر نظر سازمان صنایع دستی و میراث فرهنگی کشور می باشد .

مطالب بیشتر آموزش اشتراک گذاری فایل از طریق گوشی نقاشی های ساده مرحله به مرحله آموزش تمیز کردن سبزیجات و میوه ها ۱۴ نقاشی میوه برای رنگ آمیزی
نوشته نقش برجسته سفالی تابلو اولین بار در نیو حرف سایت جامع آموزشی پدیدار شد.

نقش برجسته سفالی تابلو


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog