چرا ماهی قرمز عید زنده نمی ماند و میمیرد

دلایل مرگ ماهی قرمز عید ... تنها با اختصاص دادن دو دقیقه از وقت روزانه خود و انجام موارد زیر، زندگی شیرین و زیبایی را به این حیوانات معصوم و زبان بسته خداوند خواهیم بخشید.


ماهیان قرمز عید توانایی طول عمر بالای 20 سال را دارند و با انجام موارد زیر شاهد اذیت یا مرگ این موجودات نخواهیم بود:


تنگ‌ها و ظرفهای کوچک به هیچ عنوان مناسب برای نگهداری ماهیها نیستند و بایستی حتما از ظروف بزرگ که بتواند اکسیژن محلول در آب ماهی را تأمین کند استفاده شود.


با نخوردن غذا ماهیان روز به روز ضعیف‌تر خواهند شد و طبیعی است که بدون غذا خوردن هیچ موجود زنده‌ای دوام نیاورد، پس روزانه یک یا دو بار غذا دادن به ماهیان فراموش نگردد.


غذاها به مقدار کم ریخته شوند، به شکلی که در عرض کمتر از دو دقیقه خورده شوند و باعث ایجاد بیماری در ماهیان نگردند.


در صورت نبود غذای ماهی که در اکثر آکواریوم فروش‌ها نیز موجود است، از خرده نان نیز می‌توان استفاده کرد، البته خرده نان غذای همیشگی و کاملی نخواهد بود و نباید به عنوان غذای ثابت در اختیار ماهیان قرار بگیرد.


چنانچه مشاهده شد ماهی مرتب در قسمت بالای آب در حال نفس گیری و ایجاد حبابهایی بر روی آب است، این یعنی آب کثیف شده و یا از ظرف آب کوچکی استفاده گردیده است.


مجددا تأکید می‌شود در شرایطی که مشاهده کردید ماهی در قسمت بالای آب در حال نفس‌گیری و ایجاد حباب است، این یعنی در حال گدایی اکسیژن است و این موضوع به احتمال بسیار زیاد به دلیل کوچک بودن ظرف آب ماهی است، پس با تعویض و بزرگتر کردن ظرف آب، آنها را از این وضعیت سخت رها دهیم.


ظروف آب اگر شیشه‌‌ای و بزرگ باشند در شادابی و طول عمر ماهیان تأثیر بسزایی را خواهند گذاشت.


از وارد آوردن هر گونه ضربه ناگهانی به ظرف آب و بازی کردن کودکان با ماهیها جلوگیری شود و فراموش نشود که آفریده‌های خداوند اسباب بازی و وسیله بازی کودکان نیستند و آنان نیز درد، رنج و لذت زندگی را به مانند انسانها درک می‌کنند.


به هنگام تعویض آب ماهی، بایستی چند ساعت آب سالم در یک ظرف جداگانه‌ای قرار داده شود تا بعد از آن که به صورت کامل، کلر آب از بین رفت و با دمای فعلی ماهی نیز هم دما شد، تعویض آب انجام پذیرد.


به دلیل تخریب نظم اکوسیستم‌ محیط زیست، از رهاسازی این ماهی‌ها در رودخانه‌ و تالاب‌ها پرهیز شود و می‌توانید روزانه با اختصاص 2 دقیقه از وقت خود و رعایت شرایط ذکرشده، تا چندین سال در منزلتان زندگی خوبی را برای این مخلوقات زیبای خداوند رقم بزنید و دعای این مخلوقات زبان بسته نیز برای همیشه پشت و پناهتان خواهد بود.

و در پایان یادآوری می‌شود که : تمام حیوانات به مانند انسانها از حق داشتن زندگی مناسب برخوردارند و ما انسانها نباید به خاطر قیمت پایین این موجودات، بهای جان آنها را کم ارزش و بی‌ اهمیت بدانیم.


آه، نفرین و دعای حیوانات زبان‌بسته بسیار اثرپذیر و تأثیرگذار بوده و بایستی با مسؤولیت پذیری نسبت به سرنوشت این موجودات حساسیت نشان دهیم و با چشم یک شیء کم‌ارزش آنها را تلقی نکنیم.


انسانهای خوب و مهربان با هر چیزی مهربان هستند و نگاههای مهربانانه خود را حتی از حیوانات نیز دریغ نخواهند کرد.


سال جدید را با کشتن ماهیان زبان بسته آغاز نکنیم و مهر و محبت خود را حتی از این جانداران خداوند نیز دریغ ننماییم.


اين موجودات نيز به مانند ما انسانها جان داشته و زندگی خود را دوست دارند و نبايد با سهل انگاریهای خود با جان مخلوقاتی که سرنوشتشان در دستان ما قرار گرفته است بازی کنیم، چرا که حيوانات هم احساس و عاطفه داشته و زندگی خود را دوست دارند.

این پست توسط عبارت زیر به روز شده است :

ماهی قرمز عید بنده تا همین الان به مدت 5 سال هست با انجام شرایط بالا زنده مانده است .. دوستان با روزانه دو دقیقه وقت گذاشتن و توجه به موارد بالا، زندگی خوب و شیرینی را برای این مخلوقات زبان بسته خداوند فراهم خواهند کرد ..

چرا ماهی قرمز عید زنده نمی ماند و میمیرد


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog