میدان سن مارکو ونیز

میدان سن مارکو ونیز – ایتالیا

میدان سن مارکو ونیز ، میدان اصلی شهر ونیز می باشد.ایتالیایی ها از این میدان با عنوان Piazza San Marco و انگلیسی ها با عنوان St Mark’s Square یاد می کنند. میدان سن مارکو ونیز میدان عمومی و اصلی و در واقع شبوغ ترین میدان در شهر ونیز ایتالیا می باشد.البته مردم این شهر نام این میدان را عموما و به اختصار با عنوان la Piazza یاد می کنند.میدانی کوچک بنام Piazzetta پیاتزتا در این منطقه قرار دارد که معنی این واژه نیز میدانچه یا میدان کوچک است و در کنج جنوب شرقی میدان اصلی و در طول مسیر آب است و فضایی بین این دو میدان یعنی میدان اصلی و میدانچه وجود دارد که در واقع مرکز سیاسی ، اجتماعی و مذهبی در شهر ونیز ایتالیا به حساب می آید و معمولا این فضا و کل این محیط یکپارچه در نظر گرفته می شود.بنا به نظر و گفته ناپلئون ، این میدان بهترین فضای طراحی شده اروپا است.

میدان سن مارکو امروزه از اصلی ترین جاذبه ها گردشگری شهر ونیز به حساب می آید.وجود کلیسای جامع سن مارکو در این منطقه ، بخش و قطب اصلی مذهبی شهر ونیز است که از شهرت و ارزش خاص خودش برخوردار است.همچنین محل دفن مارکوپلو نیز در این مکان واقع گردیده است. ساخت این میدان به قرن نهم میلادی باز می گردد و البته بسیار کوچکتر از الان که در مقابل کلیسا قرار داشت و در سال 1177 به وسعت کنونی افزایش یافت.

در محیط این میدان دو مستطیل به شکل L وجود دارند و هیچکدوم از اضلاع این مستطیل ها با هم موازی نیستند و برج ناقوس کمپلینه در محل اتصال این دو بخش قرار دارد.

شما در سفرتان به ونیز حتما باید از این میدان دیدن کنید ، وقتی به این میدان بروید ، با شلوغی و هیاهوی نشاط آور مردم ، کبوتر های زیاد بر زمین و هوا و در هنگام بارش باران با یک استخر و نه میدان مواجه می شوید.

میدان سن مارکو ونیز


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog