توقف فوری خونریزی با زهرمار

توقف فوری خونریزی با زهرمار
پژوهشگران دانشگاه “راپس “با ترکیب نوع جدیدی از نانو الیاف “هیدروژل” و “باتروکسوبین” که  زهر نوعی افعی بومی آمریکای جنوبی است موفق شده اند خون­ریزی های عمدی را طی شش ثانیه بند بیاورند.
توانایی باتروکسوبین در لخته کردن خون از سال ۱۹۳۶(۱۳۱۵) شناخته شده بود و پزشکان در برخی عمل­های جراحی از آن استفاده می کردند، اما دست آورد جدید شیمی دانان دانشگاه راپس ( که”SB50″نام گرفته)، گستره ای وسیع از کاربردهای حیات بخش را برای این ماده ی سمی ایجاد کرده، البته باتروکسوبینی که برای این ترکیب استفاده می شود، مستقیما از دندان نیش افعی­های مرگبار بدست نمی آید. بلکه زیست شناسان آن را از باکتری هایی  می گیرند که ژنوم شان را برای تولید این پروتئین دست کاری کرده اند. نانو الیاف هیدروژل هم حاصل پژوهش­هایی است که برای شبیه سازی فرآیند طبیعی بهبود زخم بافت زنده با استفاده از “پپتید” ها انجام شده.
” اس بی ۵۰″ به شکل مایع به محل های زخم یا خون­ریزی تزریق می شود و بلافاصله نانو الیاف به حالت ژله ای در می آیند و ظرف شش ثانیه خون ریزی  رابند می آورند.
دانشمندان برای اطمینان از کیفیت این ماده، بعد از چند دقیقه محل زخم را با چندین ضربه آزمایش کردند و نشانه ای از خون­ریزی مجدد ندیدند، برخلاف باتروکسوبین، نانو الیاف هیدروژل فاقد مجوز سازمان غذا و داروی ایالات متحده است و نیاز به آزمایش­های بیشتری دارد تا بتواند راه خود را به بازار مصرفی باز کند./دانستنیها
نوشته توقف فوری خونریزی با زهرمار اولین بار در نیو حرف سایت جامع آموزشی پدیدار شد.

توقف فوری خونریزی با زهرمار


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog