هنگام خرید ساعت هوشمند به چه نکاتی توجه کنیم؟

هنگام خرید ساعت هوشمند به چه نکاتی توجه کنیم؟
مستطیلی یا دایره­ای؟
از چند سال پیش تا کنون شرکت­هایی مانند سامسونگ، ال جی،هوآوی، ایسوس وپبل ساعت های هوشمند مختلفی را معرفی و عرضه کرده اند و حتی برخی  از این شرکت­ها ، ساعت هوشمندشان را به نسل دوم و سوم  رسانده اند. اپل نیز سال گذشته وارد میدان شد و ساعت هوشمندش با عنوان(اپل واچ) را عرضه کرد و احتمالا به زودی از دومین نسل این ساعت پرده بر خواهد داشت. اما در آشفته بازار این چنینی، ما چگونه باید گلیم مان را از آب بیرون بکشیم و ساعت هوشمند مناسب را پیدا کنیم و در ادامه تلاش کرده ایم در ایم راه کمک تان کنیم.
تناسب با گوشی هوشمند
ساعت­های هوشمند بدون اتصال به گوشی هوشمند، موجود جان داری به حساب نمی آید. بنابر این هنگام انتخاب ساعت هوشمند، اول از همه به این نکته دقت کنید که این ساعت باید بتواند  به گوشی هوشمند شما وصل شود، مثلا اگر ای فون قوی دارید، دنبال خرید ساعت هوشمندی با سیستم عامل”آندروید ور” نروید و اگر گوشی هوشمندتان اندرویدی است، انتظار نداشته باشید به راحتی به اپل واچ متصل شود. البته ساعت های هوشمندی هم هستند که می توان با هر دو سیستم عامل اندروید و آی او اس کار کنند؛ مثلاساعت های پیل نمونه خوبی از این دست به شمار می آیند. روی هم رفته می توان به چهار سیستم عامل مختلف برای ساعت­های هوشمند اشاره کرد: ” Android Wear” ،” Tizen”، ” Pebble OS” و”Watch OS”. تایزن و پبل او اس به ترتیب سیستم عامل های اختصاصی شرکت­های سامسونگ و پبل هستند، اما به نظر می رسد جنگ اصلی بین اندرویدور(سیستم عامل گوگل) و واچ او اس (سیستم عامل اپل) باشد.
اندروید ور
همان طور که از عنوانش بر می آید این سیستم عامل دست پخت گوگل و مبتنی بر آندروید است. گوگل به عنوان توسعه دهنده­ی اصلی این پلت فرم، آن را در اختیار دیگر تولید کنندگان قرار داده تا در ساعت های هوشمندشان به کار بگیرند. ال جی، هوآوی و موتورولا، از جمله مشتریان این پلت فرم، بوده اند. توجه داشته باشید که اندرویدور تنها با دستگاه­هایی سازگار است که اندروید ۴،۳ یا بالاتر داشته باشند. اندروید ورمی تواند تعامل زیادی با سرویس”گوگل ناو” داشته باشد و استفاده از فرمان های صوتی، یکی از استراتژی­های اصلی توسعه دهندگان این پلت فرم است.
واچ او اس
اپل در پلت فرم واچ او اس، سرمایه گذاری زیادی روی فرمان­های صوتی انجام داده و تعامل پیچیده­ای را بین اپل واچ و”سیری” در نظر گرفته است. در این پلت فرم ویژگی­ای به نام “Glance”(گلنس) پیش بینی شده که کارکردی شبیه به ویجت ها در گوشی­های هوشمند دارد و برخی اطلاعات مهم را به سرعت در اختیار کاربر می گذارد.
نمایشگر
محتوای نمایشگر ساعت­ها باید در شرایط پر نور نیز به راحتی دیده شوند. بنابر این نمایشگر یک ساعت هوشمند خوب باید ضمن داشتن رزولوشن و تراکم پیکسل مناسب، نور خوبی هم داشته باشد تا در زیر نور آفتاب نیز به خوبی دیده شود. در مجموع دو نوع نمایشگر برای ساعت­های هوشمند وجود دارد­، نمایشگر­های رنگی و نمایشگر­های مبتنی بر جوهر الکترونیکی، بیشتر در ساعت های هوشمند پبل به کار می روند. تفاوت مهم این نمایشگر­ها در مصرف باتری است. نمایشگر­های رنگی مصرف باتری بالایی دارند و باتری بیشتری ساعت­های هوشمند مبتنی بر این نوع نمایشگرها، بیش از یک تا دو روز دوام نمی آورد. در حالی که نمایشگر­های جوهر الکتریکی، کم مصرف محسوب می شوند و ساعت­هایی که از این نمایشگرها استفاده می کنند ، می توانند تا یک هفته نیز بدون شارژ مجدد کار کنند.
طراحی
ساعت های هوشمند در هر حال ساعت اند و جزو وسایل “پوشیدنی” به حساب می آیند. این ساعت ها را دور مچ دست­تان می بندید و همه جا با آن دیده می شوید. بنابر این شکل ظاهری ساعتی که انتخاب می کنید، اهمیت زیادی دارد، طراحان شرکت های تولید کننده نیز کار سختی در طراحی جذاب این نوع دستگاه ها دارند(چون به هر حال کارشان طراحی ساعت نبوده است!). ساعت­های هوشمند در مجموع در دو مدل طراحی و عرضه می شوند؛ مستطیلی و دایره ­ای طراحی دایره ای را در ساعت­هایی از قبیل “موتو۳۶۰″موتورولا و ” گیر اس ۲ ” سامسونگ و ” جی واچ ار” ال جی دیده ایم که توانسته اند نظر مساعد بسیاری از کارشناسان و کاربران را به خود جلب کنند. جالب این است که اپل نخستین ساعت هوشمندش را با طراحی مستطیلی بیرون داد و با انتقادهای فراوانی روبه رو شد، اما این نکته را هم در نظر داشته باشید که سلیقه­ی افراد فرق می کند و هستند بسیاری که طراحی مستطیلی را بیشتر می پسندند./دانستنیها
نوشته هنگام خرید ساعت هوشمند به چه نکاتی توجه کنیم؟ اولین بار در نیو حرف سایت جامع آموزشی پدیدار شد.

هنگام خرید ساعت هوشمند به چه نکاتی توجه کنیم؟


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog