بازی راهی برای رفع اختلالات رفتاری در کودکان

بازی راهی برای رفع اختلالات رفتاری در کودکان
بسیاری از خانواده ها برای رفع اختلالات رفتاری در کودکانشان، به دنبال راهکار­های خارق العاده و عجیب می گردند؛ در حالی که کارشناسان و روان شناسان معتقدند وادین می توانند به وسیله­ی بازی، بسیاری از اختلالات و عادات ناپسند رفتاری در فرزندان خود را اصلاح کنند.
بازی شیوه­ای موثر در رفع اختلالات رفتاری و عادات عصبی مثل ناخن جویدن در کودکان است؛ برای مثال زمانی که والدین می فهمند کودک قصد دارد ناخن­هایش را بجود، می توانند با بهره گیری از بازی­های کلامی، حواسش را پرت کنند یا همراه با او وارد بازی خاصی شوند تا دست­های کودک، درگیر اسباب بازی شود و فکر ناخن جویدن به سرش نزند.
متخصصان روان­پزشکی کودک حتی معتقدند می توان شلختگی و بی نظمی کودکان را نیز با بازی اصلاح کرد. برای این منظور کافیست بعد از بازی کودک، از بازی رکوردگیری استفاده کنید و در آن، کودک را تشویق کنید که در زمان مشخصی، تمامی اسباب بازی­هایش را جمع کند. در این حالت باید به کودک بگویید” می خواهم وقت بگیرم و ببینم می توانی مثلا در ده دقیقه همه­ی اسباب بازی­ها و لوازم التحریر را جمع کنی یا نه!” و روز بعد این رکورد را کاهش دهید .
توجه داشته باشید که والدین، نباید بازی با کودکان را کم اهمیت بدانند ، زیرا بازی همان جادویی است که به واسطه­ ی آن، می توانند بسیاری از مشکلات را حل کنند./راز
نوشته بازی راهی برای رفع اختلالات رفتاری در کودکان اولین بار در نیو حرف سایت جامع آموزشی پدیدار شد.

بازی راهی برای رفع اختلالات رفتاری در کودکان


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog