۶ گام ضروری تا یک ازدواج عالی

۶ گام ضروری تا یک ازدواج عالی
 
۱-پدر و مادر: اگر بخواهیم برای هر آنچه که در عالم بالا وجود دارد، نمونه ای در این دنیا پیدا کنیم، به طور حتم پدر و مادر را نمونه ای از خدا روی زمین می یابیم. چگونگی رفتار با پدر و مادر از جمله معیارهای مهم در سنجش انسان­ها و میزان موفقیت آن هاست. در مباحث دینی و علمی در زمینه احترام به پدر و مادر و مشورت با آن­ها در انتخاب همسر، تاکید فراوانی شده است؛ گویا پدر و مادر بهتر می توانند تشخیص بدهند که بهترین همراه برای فرزند آن ها کیست. شاید به خاطر همین نکات است که در دین اسلام، تاکید شده حتی در زمانی که پدر و مادرها به فرزند خود ظلم می کنند نیز، باید احترام آن ها را نگه داشت و نباید آن­ها را رنجاند. رضایت پدر و مادر هنگام ازدواج، هم به موفقیت ازدواج کمک فراوانی می کند و هم به رسیدن به آرامش و خوشبختی بیشتر تشکیل خانواده؛ پس معیار و خواسته ها­ی آن­ها را تا جایی که با قوانین خداوند منافاتی ندارد، رعایت کنیم تا رضایتشان جلب شود. البته منظور از پدر و مادر در آیات پدر و مادر همسر نیز هست.
۲-معیارهای همسر: تمام معیارهایی را که از همسر خود در نظر دارید، یادداشت کنید. نوشتن را دست کم نگیرید و حتما این کار را انجام دهید. بعد از آن که معیارهای خود را در تمام زمینه­ های روابط روحی و جسمی نوشتید و هم کفو بودن را در نظر گرفتید، به این موضوع فکر کنید که چنین فردی چه کسی را به عنوان همسر ایده آل خود قبول دارد، تا بعد از آن، نقاط ضعف و قوت خود را بهتر شناسایی کنید. در ضمن مشاوره و مطالعه در این مورد فراموش نشود! از خود بپرسید آیا برای پنجاه سال زندگی، پنجاه ساعت مطالعه کار سختی است؟
۳- پوشش و رفتار: گاهی می بینیم دختری با اعتقادات مذهبی که منتظر فردی با چنین اعتقادی است، پوشش و رفتارش با آنچه که باید باشد و آنچه که خود و فرد مورد نظرش قبول دارند، چندان هماهنگ نیست. به همین خاطر ممکن است پسری که او را می خواهد، در همان نگاه اول جذب او نشود یا ممکن است پسری که تمام معیارهای یک همسر خوب را دارد، به پوشش و ظاهر خود اهمیتی ندهدو آن را کم اهمیت بداند. پس مراقب پوشش و رفتار خود باشید و در این مورد مطالعه کنید.
۴- وظایف همسرداری : با به دست آوردن اطلاعات کافی در این زمینه و به کاربردن آن­ها به طور حتم به خوشبختی بیشتر خانواده و استحکام آن کمک فراوانی خواهید کرد.
۵- خواستگاری: در مورد چگونگی آشنایی، ابتدا با توجه به معیارهایی که در نظر گرفته اید، فکر کنید که در چه مکان هایی و توسط چه کسانی می توانید فردی با این خصوصیات را پیدا کنید.
اول: خواستگاری و پرسش و پاسخ
البته ایشان این مورد را لازم معرفی کردند اما کافی ندانستند.
دوم: دوستی­های قبل از ازدواج
ایشان این مورد را به سی دلیل موجه عقلی و دینی رد کردند.
سوم:تحقیق
این مورد به عنوان بهترین روش معرفی شد که برای تحقق آن ، پنج مرحله وجود دارد که در این جا به طور خلاصه این پنج مرحله را مطرح می کنم:

بررسی هر آنچه که در ظاهر، رفتار و گفتار فرد مشاهده می کنید؛ البته نباید به وعده­ها دل ببندید!
تحقیق در محل تحصیل، کار و زندگی
پرس و جو از دوستان، یعنی هم نظر دوستان فردرادر مورد او بپرسید و هم این که ببینید دوستان او چه تیپ شخصیتی دارند.
از بستگان سببی بپرسید، مانند عروس، داماد، زن دایی، شوهر خاله و غیره
از معرف بپرسید، یعنی ببینید کسی که او را معرفی کرده، به چه معیارهایی اهمیت می دهد.

۶- آموزش دوران نامزدی: ما باید قبل از اجرای هر عملی یا رفتن به هر راهی، راهنمای آن را به طور کامل مطالعه کنیم و به خوبی به آن عمل کنیم. همان طور که خداوند پس از خلق این دنیا، با فرستادن قرآنریال این راهنمای بشریت، چنین کرد و همان طور که پیامبران، مفسران و تعلیم دهندگان قرآن بودند، ما نیز برای حرکت در جهت داشتن خانواده­ی سالم، باید همیشه ارتباط خود را با مشاورین عالم و دلسوز این راه حفظ کنیم ( به همین خاطر است که معلمی و آموزش را شغل انبیا دانسته اند) و سعی کنیم همواره تا آخر عمر، با برنامه و هدف، به دنبال یادگیری باشیم و چگونگی رفتار ما در دوران نامزدی نیز از این قاعده مستثنی نیست./راز
نوشته ۶ گام ضروری تا یک ازدواج عالی اولین بار در نیو حرف سایت جامع آموزشی پدیدار شد.

۶ گام ضروری تا یک ازدواج عالی


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog