فکر می کنید کلید حل مشکلتان در دست کیست؟

فکر می کنید کلید حل مشکلتان در دست کیست؟
از آن جا که موارد مختلفی سبب می شود تا فرد، امید و انگیزه­ ی خود را از دست بدهد، پس نمی توان برای رفع مشکل همه، یک نسخه ­ی واحد پیچید. بین فردی که عزیز خود را از دست داده با کسی که در امتحانات قبول نشده است، تفاوت زیادی وجود دارد و توصیه و پیشنهاداتی که به آن ها ارائه می شود، باید متفاوت باشد. راستی خود شما در برخورد با کسی که انگیزه­­اش را از دست داده است، چه می کنید؟ چگونه می توانید او را برای تلاش در ادامه­ی راه تشویق کنید؟
چند وقت پیش با یکی از دوستانم که انگیزه­ ی خود را برای تحقق آرزوهایش از دست داده بود ، صحبت می کردم. در شرایط بد اقتصادی که تنها تعداد کمی از شرایط ایده آل برخوردار هستند و بقیه ­ی افراد در رنج و سختی به سر می برند، دوست من فکر می کردکه او تنها فردی است که فشارهای زیادی را متحمل می شود و قادر به ادامه­ ی تلاش برای رسیدن به آرزوهایش نیست. من از او پرسیدم که اگر یکی از دوستان صمیمی ­اش شغل خود را از دست بدهد و هیچ پولی برای پرداخت قبوض نداشته باشد و حتی نخواهد برای بهبود اوضاع خود تلاشی کند، چگونه با چنین دوستی صحبت می کند تا به او امید و انگیزه ببخشد.
او پاسخ داد:” به او می گویم اگر چه اوضاع خوب پیش نمی رود، ولی هنوز خانواده­ای داری که نیاز به حمایت تو دارند و اگر دست روی دست بگذاری، شرایط بدتر می شود. زندگی همیشه برخلاف خواسته هایت پیش نمی رود، ولی اگر دست به کار نشوی، اوضاع تغییری نخواهد کرد. باید برای بهتر شدن زندگی ات تلاش کنی و هرچه در توان داری، انجام دهی در هر شرایطی تلاش خود را بکن و بدون توجه به سختی شرایط ، تا زمانی که جان در بدن داری، دست از تلاش برندار.”
راه مقابله با هر شکست و ناامیدی در وجود خودتان است ؛ پس خودتان می توانید انگیزه و امید را دوباره زنده کنید و برای خواسته هایتان تلاش کنید.
اگر این روش کار ساز است، تصور کنید که دوست صمیمی­تان  در شرایط بدی قرار دارد، مشکلات او را از پای در آورده و ناامید کرده است. به او چه می گویید؟ اگر به راستی نمی دانید از کجا باید شروع کنید، بهتر است با خود فکر کنید برای این که دوستتان برخیزد و روی پاهایش بایستد، چگونه باید او را دلداری دهید.
درست است که بیان کلمات و تشویق کردن صرف، خیلی راحت تر از عمل به آن هاست ولی اگر نگش مثبتی نسبت به قضیه داشته باشید، به طور طبیعی عملکرد بهتری در بهبود اوضاع خواهید داشت. من جملات و عبارات مثبت و الهام بخش را در زندگی­ام به کار می برم و آن­ها را بارها برای خود تکرار می کنم. من نیز مثل بقیه­ی افراد، در زندگی مشکلات و سختی­هایی دارم و می دانم که زمان محدود است و نمی توانم منتظر بمانم تا کسی بیاید و مرا تشویق کند. گاهی اوقات شما باید مشوق خودتان باشید و در خود انگیزه ایجاد کنید . باور داشته باشید که با هر مشکل و مانعی که در زندگی روبرو می شوید، راه حلش در دستان خود شماست./راز
نوشته فکر می کنید کلید حل مشکلتان در دست کیست؟ اولین بار در نیو حرف سایت جامع آموزشی پدیدار شد.

فکر می کنید کلید حل مشکلتان در دست کیست؟


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog