توقعات فضایی از مکمل های غذایی

توقعات فضایی از مکمل های غذایی
با وجودی که اصطلاح”مکمل غذایی” در مجامع بین المللی علمی و ورزشی تعریف کاملا مشخصی دارد، اما این مساله در جامعه ما به خوبی جا نیفتاده و حتی اقشار تحصل کرده و منابع ظاهرا آگاه هم برداشت درستی از موارد مصرف و خواص مکمل­های غذایی ندارند. در یک تعریف ساده، یک مکمل غذایی می تواند حاوی یک یا چند مورد از ترکیبات مجاز(مثل ویتامین­ها، مینرال­ها، مواد گیاهی، آمینو اسیدها ی آنزیم­ها) باشد که همان طور که از اسم آن­ها بر می آید، به عنوان یک ترکیب کمکی در کنار غذا مورد استفاده قرار می گیرد، حالا، تعریف مکمل غذایی از دیدگاه اقشار مختلف خودمان را مرور می کنیم:
۱) ورزشکار مذکر: یک پودر خوشمزه که می تواند در یک دوره مصرف حدود ۱۰ کیلو گرم به وزن عضلاتم بیفزاید و آرزوی آرنولد شدن مرا بر آورده کند!
۲) ورزشکار مونث: یک قرص جادویی که با مصرف آن می توانیم هر چی می خواهم هله هوله بخورم و بازم حدود ۱۰ کیلوگرم از چربی های اضافه را هم بسوزانم!
۳) پدر و مادر: یک ترکیب کاملا به درد نخور! و آشغال که به خورد بچه ­های ما می دهند تا آنها را عقیم کنند؛ ما قبلا با چای شیرین و روغن حیوانی ورزش می کردیم و خیلی هم سرحال بودیم!
۴) پزشک : ( این یکی دیگر واقعا جای تاسف دارد)همه مکمل­ها حاوی ترکیبات استروئیدی هستند و بین تستوسترون و کراتین فرقی وجود ندارد!
همان طور که می بینید،دامنه سو تفاهمات بسیار وسیع است و تقریبا هیچکس برداشت درستی از این قضیه ندارد. در این بین، بیشترین فشار متوجه مربی بد بختی است که باید با این همه سو تعبیر مواجه شود و با دلیل و برهان در جهت رفع آنها تلاش کند. ازآنجایی که شاید خیلی از مربی های دیگر مثل بنده از این نعمت برخوردار نیستند که با ورزشکاران و والدین در تماس باشند،وظیفه خود دیدم تا در این مطلب هر چند کوتاه به این موضوع بپردازم، اول از همه، ورزشکاران باید آگاه باشند که رژیم غذایی سالم همیشه حرف اول را می زند و فقط در کنار برخورداری از این رژیم سالم است که مکمل ها می توانند موثر واقع شوند. نکته:لطفا هر گز از هیچ کس نپرسید که این مکمل چند کیلو جواب می دهد!چون واقعا هر بدنی پاسخگویی متفاوتی دارد. دوم، وادین و جامعه­ی پزشکی باید از این موضوع آگاه باشند که عوارض رنگارنگی که گاها در بیمارستان­ها یا شبکه­های تلویزیونی مشاهده می کنند مر بوط به مصرف اصولی مکمل­های غذایی نیست، بلکه از دو مورد ناشی می شود:
۱)ورزشکاری که استروئید مصرف کرده ولی جرات بیان آن را ندارد و تقصیر به گردن مکمل می اندازد!
۲)عدم وجود یک نوع سیستم کارآمد سازماندهی مکمل­های غذایی، که راه را برای ورود مکمل­های سالم و سخت کرده و به نوعی باعث ترویج تقلبی زنی و نیز گرایش به سمت استروئیدی­های آنابولیک شده است./دانش ورزش
نوشته توقعات فضایی از مکمل های غذایی اولین بار در نیو حرف سایت جامع آموزشی پدیدار شد.

توقعات فضایی از مکمل های غذایی


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog