دستور تهیه لوسیون و ماسک های طبیعی در خانه

خود کفایی بهداشتی و آرایشی!
 
لیمو و مقابله با جوش­های صورت
دستور تهیه لوسیون و ماسک های طبیعی در خانه
یکی از ماسک­هایی که می توانید برای مقابله با جوش های پوستی از آن استفاده کنید. ترکیب لیمو، خرما و شکر است. شما می توانید برای تهیه ماسک، آب یک عدد لیموی بزرگ را با یک عدد خرما که هسته آن را جدا کرده اید و یک قاشق شکر درون مخلوط کن ریخته و به خوبی با همدیگر مخلوط کنید تا نرم و یکدست شود. سپس آن را روی صورت خود بمالید و پس از ۱۵ دقیقه صورتتان را با آب گرم بشویید. هم چنین استفاده از این ماسک به شما کمک می کند تا پوستی درخشان و لطیف داشته باشید.
 
ترکیب کیوی، پرتقال و توت فرنگی معجزه می کند!
دستور تهیه لوسیون و ماسک های طبیعی در خانه
کیوی، پرتقال و توت فرنگی سرشار از ویتامینC هستند و این ویتامین از پوست در برابر آلودگی هوا و محیط زیست محافظت وبه شادابی و جوان ماندن پوست کمک می کند. ترکیب این سه میوه به شما کمک می کند تا پوستی درخشان و لطیف داشته باشید و اگر این لوسیون را مدت ۱۵ روز استفاده کنید، تاثیر فوق العاده آن را روی پوست خود به وضوح مشاهده خواهید کرد.
مواد لازم : یک عدد کیوی، یک قاشق غذا خوری آب پرتقال، یک عدد توت فرنگی بزرگ، یک قاشق غذا خوری ماست، یک قاشق غذا خوری عسل، یک قاشق مرباخوری آرد جو دو سر.
تمام مواد را با همدیگر به خوبی مخلوط کنید تا پوره­ای کاملا صاف به دست آورید. آن را روی پوست صورت خود بمالید و پس از ۲۰ دقیقه، صورت خود را با آب گرم بشویید.
 
توت فرنگی ، این میوه پر خاصیت
 
دستور تهیه لوسیون و ماسک های طبیعی در خانه
توت فرنگی میوه­ای پر از ماده ­های مقوی برای محافظت از پوست است . استفاده از ماسک توت فرنگی، سلامتی پوست شما را تضمین می کند و شادابی و لطافت را به آن باز می گرداند. برای تهیه ماسک توت فرنگی، چهار عدد توت فرنگی بزرگ را به وسیله مخلوط کن پوره کنید. آن را با دو قاشق جو دو سر مخلوط کنید تا کاملا نرم شود. مخلوط پوره توت فرنگی و جو را در یک کاسه ریخته و دو قطره آب لیمو و یک قطره روغن زیتون به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. ماسک را روی صورت خود بمالید. دقت کنید با چشم هایتان تماس پیدا نکند. اجازه دهید این ماسک ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی صورت شما بماند. سپس صورت خود را با آب گرم بشویید.
پنج عدد توت فرنگی شسته شده را با یک چنگال در یک کاسه نرم کنید. سپس دو قاشق خامه و یک قاشق عسل را به آن اضافه کنید و به آرامی هم بزنید تا کاملا صافو یک دست شوند. این ماسک را روی صورت خود بمالید و پس از ۲۵ دقیقه آن را با آب گرم بشویید.
 
هلو، سرشار از ویتامین
دستور تهیه لوسیون و ماسک های طبیعی در خانه
هلو یکی از بهترین میوه­ها برای تهیه ماسک صورت به شمار می رود. این میوه سر شار از ویتامینC و  A  است که برای پوست بسیار مفید هستند . شما می توانید این ماسک­های هلو را در خانه تهیه کنید. یک عدد هلو را با چنگال نرم کنید. سپس یک قاشق عسل و یک قاشق آرد جو دو سر را به آن اضافه کرده و با هلوی نرم شده مخلوط کنید. ماسک را روی صورت و گردن خود بمالید و پس از ۱۰ دقیقه با آب گرم صورت خود را بشویید.
ماسک هلو و روغن ، یک عدد هلو را به چهار تکه تقسیم کنید و درون مخلوط کن بریزید و با یک قاشق روغن بادام مخلوط کنید تا کاملا نرم شود ، آن را روی پوست خود بمالید و پس از ۲۰ دقیقه صورت خود را با آب گرم بشویید.این ماسک برای پوست های خشک بسیار مناسب است.
ماسک هلو و تخم مرغ، یک عدد هلو را با سفیده تخم مرغ به خوبی مخلوط کرده تا کاملا صاف و یکدست شود. آن را روی پوست صورت و گردن خود بمالید و پس از نیم ساعت با آب سرد صورتتان را بشویید. این ماسک نرمی و لطافت را به پوست شما باز می گرداند.
 
جادوی عسل
دستور تهیه لوسیون و ماسک های طبیعی در خانه
عسل پر از خواص عالی و باز سازی کننده برای پوست است. معمولا در تهیه بیش تر ماسک ها و لوسیون های طبیعی، از این ماده استفاده می شود.چرا که خاصیت ضد پیری آن سبب می شود که چین و چروک های صورت کم رنگ شود و هم چنین لکه های سیاه روی پوست نیز از بین برود. به علاوه، عسل پوست شما را مرطوب نگاه می دارد و طراوت و لطافت را به آن باز می گرداند.
مواد لازم برای تهیه پاک کننده بدن
یک چهارم فنجان پودر قهوه، یک چهارم فنجان دوغ، دو قاشق غذا خوری آرد گندم،دو قاشق غذا خوری روغن، یک قاشق غذا خوری روغن دانه انگور و یک عدد تخم مرغ
دوغ، عسل ، روغن دانه انگور و سفیده تخم مرغ را با هم مخلوط کنید. سپس پودر قهوه و آرد گندم را به آرامی با این مخلوط اضافه کرده و هم بزنید تا کاملا سفت و یک دست شود. این ماسک را روی صورت، گردن و دست های خود بمالید و پس از ۱۵ دقیقه آن را با آب گرم بشویید. شما می توانید هفته ای یک بار از این ماسک استفاده کنید و پس از یک ماده اثر جادویی آن را به خوبی متوجه خواهید شد.
 
مواد لازم برای ماسک صورت
یک قاشق غذا خوری عسل، یک عدد سفیده تخم مرغ، یک قاشق مربا خوری گلیسرین، یک قاشق غذا خوری آرد گندم
در یک کاسه کوچک سفیده تخم مرغ را با عسل و کلیسرین به خوبی هم بزنید. سپس آرد را به آرامی به آن اضافه کنید تا کمی از مایع بودن مواد مخلوط شده کاسته شود. پس از اینکه آن ها را به خوبی با یکدیگر مخلوط کردید و ماسک کاملا صاف و یک دست شد، آن را روی صورت و گردن خود بمالید(دقت کنید با چشمانتان تماس نداشته باشد) و پس از ۱۰ دقیقه صورت خود را با آب گرم بشویید . این ماسک به شما کمک می کند تا چهره­ای جوان و شاداب تر داشته باشید./پردیس
نوشته دستور تهیه لوسیون و ماسک های طبیعی در خانه اولین بار در نیو حرف سایت جامع آموزشی پدیدار شد.

دستور تهیه لوسیون و ماسک های طبیعی در خانه


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog