دفتر کار خیلی خیلی خطری!

 
دفتر کار خیلی خیلی خطری!
تمام روز نشستن پشت میز می تواند برای سلامت شما مضر باشد، کمردرد ، فشار آمدن به چشم ها و مشکلات خواب، همه می توانند نتیجه افزایش نشستن طولانی مدت در محی پر استرس کاری باشد.
بنابر تحقیقی که به وسیله دانشمندان موسس اریان در زمینه اقتصاد و علوم اجتماعی انجام شده ، تعداد شغل­هایی که نیازمند مهارت فیزیکی هستند ف از دهه ۱۹۵۰ به بعد به کمتر از ۱۰ الی ۲۰ درصد سقوط کرده است. بدین معنی که تعداد مشاغلی که نیازمند فعالیت بدنی هستند، به کم تر از نصف کاهش یافته و بسیاری از مردم آمریکا به میزها چسبیده اند و در نتیجه با خطرات مربوط به آن دست و پنجه نرم می کنند . در اینجا شما را با شش نوع مشکل آشنا می کنیم که همگی با پشت میز نشینی در ارتباط هستند .
مشکلات مفصلی
مشکل ، بدن انسان برای حرکت کردن آفریده شده است. قرار گیری بیش از حد در یک موقعیت می تواند باعث خشکی و سفتی مفاصل شود. نشستن پشت میز، عضلات باسن را کوتاه و سفت می کند؛ عضلاتی که در حرکت پا نقش اساسی دارند انقباض و سفتی این عضلات در نهایت به کمر درد منتهی می شود، چرا که عضلات سفت شده باسن، لگن را به سمت جلو سوق داده و به کمر فشار آورده و باعث درد می شود.
پیشگیری: اگر به طور منظم از جای خود برخاسته و قدم می زنید، بهتر است چند حرکت کششی هم انجام دهید تا عضلات باسن از حالت سفتی خارج شوند.
خستگی چشم
مشکل، ممکن است کسانی که کار دفتری انجام می دهند و روزها و ساعت ها به صفحه مانیتور خیره می شوند ، شنیده باشید که بعد از مدت زمان خاصی، دیدشان تار شده و چشمانشان حساس تر می شود. این علائم در کنار آب ریزش یل خشکی بیش از حد چشم یا سردرد یا گردن درد، علائم خستگی چشم ها هستند.
پیشگیری: برای پیشگیری از خستگی چشم پای کامپیوتر، اندازه فونت را افزایش دهید. بدین ترتیب نیاز نخواهید داشت برای بهتر دیدن، چشم ها را تنگ کنید . هم چنین می توانید به ظور منظم به چشم ها استراحت بدهید. برای این کار بهتر است نگاهتان را از مانیتور برداشته و به دور دست­ها نگاه کنید. در ضمن ، حتما نور و رنگ و سایز تنظیمات مانیتور را کنترل کنید.
میکروبی
مشکل، محققان دانشگاه آریزونا می گویند از نقطه نظر وجود میکروب، میز کار ۴۰۰ برابر کثیف تر از دستشویی شماست. به گفته دکتر”چارلز گربا” پروفسور میکروبیولوژی این دانشگاه ، مردم میز کار خود را به کافه تریای باکتری­ها تبدیل می کنند، چون روی آن غذا می خورند و هرگز هم آن را تمیز نمی کنند . آلوده ترین بخش میز کار، تلفن است. بعد از آن روی میز، موس و سایر قطعات کامپیوتر در رده­های بعدی هستند؛ اما وجود باکتری روی میز کار می تواند خطرناک تر از آن چیزی باشد که دکتر گربا به آن اشاره کرده است. خرده نان و سایر بقایای مواد غذایی بین کلیدهای کیبورد وارد شده و با جذب انواع و اقسام جانوران و حشرات از جمله موش­ها باعث می شود تا ناخواسته در معرض میکروب­های آن­ها نیز قرار بگیریم!
پیشگیری: اگر معمولاروی میز کارتان غذا می خورید، بهتر است از تمیزی میزتان اطمینان داشته باشید.میز شما باید هر روز در پایان کار با مواد ضد عفونی کننده تمیز شود. با این کار، میکروب­های ناشی از عطسه یا سرفه ارباب رجوع یا سایر همکاران که روی میز باقی مانده هم پاک می شود.
اگر می خواهید خودتان ظرف­هایتان را بشویید، بهتر است به جای یک اسفنج آشپزخانه ، از دستمال توالت برای تمیز و خشک کردن ظرف­ها استفاده کنید.
درد پایین کمر
مشکل، چندین ساعت نشستن روی صندلی به خصوص اگر وضعیت نشستن شما درست نباشد و اگر به شکل منظمی، تحرک نداشته باشید، می تواند در طول زمان برای بدن شمل فاجعه بار باشد. تحقیقات نشان داده کمر درد در واقع یکی از اصلی ترین علل عدم حضور سر کار برای بزرگسالان در هر سن و سالی محسوب می شود؛ اما وضعیت بد نشستن سر میز، چیزی بیش از قوز کردن و افتادگی شانه­هاست. اگر هم راست بنشینید، ولی کمرتان را بیش از حد قوس بدهید، یعنی قوس کمر را به سمت جلو بدهید، می تواند باعث بروز درد در پایین کمر شود.
پیشگیری: می توانید به جای این که مداوم به فکر نشستن درست باشید، به طور منظم ورزش­هایی کنید؛ از جمله ورزش­های کششی در ناحیه شکم، چرا که این فعالیت ­ها می توانند فشار وارد بر پایین کمر را کم تر کنند.
حمل کردن یک کیف پول سنگین و بزرگ در جیب عقب شلوار هم نکته منفی محسوب می شود. نشستن  روی یک کیف پول بزرگ باعث اعمال فشار روی عصب سیاتیک می شود. فشار روی این عصب باعث ایجاد در شدید و تیز در کمر می شود.
سندروم کارپال تونل
مشکل، هر حرکتی که بارها و بارها تکرار شود می تواند باعث بروز درد یا آسیب دیدگی شود، اما سندروم کارپال تونل، صرف درد یا ناراحتی به دلیل مثلا تایپ کردن بیش از حد نیست. بنا بر آنچه در انجمن ملی سلامت آمریکا آمده، در این سندروم، وقتی یک عصب که از قسمت ساعد عبور می کند، به خاطر تورم رباط­ها و استخوان­های مچ تحت فشار قرار می گیرد، علائمی نظیر گز گز، بی حسی، سوزش یا حتی درد تیز و شدید حادث می شود.
پیشگیری: پیش از آنکه در به در دنبال درمان این سندروم باشید، به خاطر داشته باشید که کشش و سای ورزش ها می تواند باعث کاهش فشار در مچ دست شما شود. در زمان این سندروم برحسب شدت بیماری، با طب سوزنی، دارو و یا حتی جراحی انجام می شود. خلاف آن چه بسیاری تصور می کنند، نباید مچ خود را زیر تکیه گاه­هایی پایین کیبورد یا موس استراحت بدهید. به گفته انجمن سلامت ملی آمریکا، این لوازم برای این مورد استفاده قرار می گیرند تا راهنمایی باشند. برای این که مچ دست یابد چه قدر بالاتر قرار گیرد، نه این که دست روی آن ها استراحت کند. دست باید روی محل استراحت مچ که در پایین صفحه کیبورد یا موس طراحی شده، آویزان باشد و فقط زمانی باید به عنوان محل استراحت مورد استفاده قرار گیرد که فرد در حال تایپ کردن نباشد.
شرایط پر استرس
مشکل، بدون در نظر گرفتن این که فعالیت­های روزمره شما تا چه حد فیزیکی است، استرس می تواند مشکل مهمی هنگام کار باشد، اما تمام کسانی که خود را وقف کارشان کرده اند، می توانند برخی از فعالیت­های شغلی خود را برای کاهش استرس آن به کار بگیرند. اگر به میز زنجیرشده اید ، ممکن است بیش از پیش در معرض هجوم امواج استرس باشید.
به گزارش خبرگزاری رویترز، حدود یک ششم کارگران معتقدند عصبانیت هنگام کار باعث کاهش بازدهی کاری شده و دو تا سه درصد از کارگران قبول کرده اند که هنگام عصبانیت سر کار با دیگران درگیری فیزیکی پیدا کرده اند. علاوه بر این، حدود ۲۲ درصد از جمعیت کار گران آمریکایی اظهار نظر داشته اند که از شدت استرس شغلی گریه می کنند و ۹ درصد می گویند استرس شدید کاری باعث شده تا آن ­ها با دیگران در گیری فیزیکی پیدا کنند.
پیشگیری: استرس­های کوچک را می توان با نفس عمیق و روش­هایی ریلکسیشن هنگام کار یا خارج دفتر کار برطرف کرد، اما حل برخی از مشکلات، نیازمند مشاوره و حتی دارو زمانی است . می خواهید باور کنید یا نه . اما بسیاری از متخصصان ، بازی­های ویدیویی را برای کاهش استرس محل کار پیشنهاد می کنند./پردیس
نوشته دفتر کار خیلی خیلی خطری! اولین بار در نیو حرف سایت جامع آموزشی پدیدار شد.

دفتر کار خیلی خیلی خطری!


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog