کشف راهی برای ممانعت از انتشار باج افزار WannaCrypt

Wannacrypt.jpg



به گزارش ترفندستان, به نقل از ژنژفو, حمله سایبری جهانی با باج افزار WannaCrypt که از چند روز پیش اغاز گشته بود بالاخره مهار شده است اما این به معنای ان نیست که دیگر فعال نمیباشد و در نتیجه شرط احتیاط و محافظت از رایانه خود لازم است.

اولین کار, بروز رسانی سیستم و یک انتی ویروس خوب میباشد و اما بعد باید اضافه کرد که یک محقق در امنیت سایبری که لقب قهرمان بوی داده شده اسیب پذیری این برنامه مخرب را یافته و موفق به ممانعت از انتشار ان گشته است.

Darien Huss از شرکت امنیتی Proofpoint, کد WannaCrypt را تحلیل و توانسته نوعی تخریب کننده برای ان بیابد که یک Hardcoded میباشد. هدف متوقف ساختن عملیات این برنامه مخرب و در نتیجه ممانعت از انتشار ان است. راه حل, انتظار پاسخ یک دامین بیهوده و ثبت ان است که مجرمین سایبری انرا ثبت ننموده اند. اگر این درخواست پذیرفته گردد, انتشار این برنامه مخرب متوقف میگردد.

هر چند این کشف اطمینان بخش است اما مشکل هم تولید میکند چون میتواند انگیزه ای برای این مجرمین سایبری برای دستکاری و تغییر کد WannaCrypt و حذف دامین یاد شده باشد. اما ثبت نام دامین رد بجا میگذارد و مقامات میتوانند اسانتر یک مالک بیابند.

این خبر انحصارا برای ترفندستان ترجمه شده و کلیه حقوق مادی و معنوی ان مربوط و متعلق به وب سایت ترفندستان است. کپی این خبر فقط با قید نام ترفندستان مجاز است.










تصاوير پيوست شده



Wannacrypt.jpg
(44.3 کیلو بایت)







کشف راهی برای ممانعت از انتشار باج افزار WannaCrypt


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog