چگونگی یافتن کلید رمز WannaCrypt در ویندوز XP

ویندوز XP سیستم عامل قدیمی مایکروسفت بیش از همه با باج افزار Wannacrypt الوده شده است.

هر چند مایکروسفت حتی برای این نسخه سیستم عامل خود که پشتیبانی نمیشود اصلاحیه ای اضطراری منتشر کرد اما برای خیل کاربران سهل انگار دیر و با باج افزار Wannacrypt الوده شده اند.

پیشتر گفته بودیم نسخه هائی از ویندوز از XP به بعد که هنوز الوده نشده اند کافی است که اصلاحیه امنیتی مایکروسفت برای سیستم عامل خود را نصب کنند. برای شرکتها نیز میتوان برنامه معرفی شده در این تاپیک را دانلود کرد.

و اما خوشبختانه برای انانیکه با این باج افزار الوده شده و از سیستم عامل ویندوز XP استفاده میکنند راه حلی غیر از پرداخت باج که به هیچوجه توصیه نشده وجود دارد. این راه حل توسط یک محقق در امنیت انفورماتیک فرانسوی به نام Adrien Guinet ارائه شده است. وی ابزاری برای ویندوزهای XP الوده به WannaCrypt ساخته که کلید رمز فایلها را میابد.

اما شرط استفاده از ابزار وی که "Wannakey" نام دارد این است که بعد از الودگی پی سی ریستارت نشده باشد چون در اینصورت این ابزار کاری نمیتواند انجام دهد. به همین دلیل در صورتیکه از ویندوز XP استفاده میکنید و به دلیل سهل انگاری اصلاحیه امنیتی اضطراری مایکروسفت را در ماه مارس نصب نکرده و با باج افزار WannaCrypt الوده شده اید, به هیچوجه پی سی را ریستارت نکرده و بلافاصله Wannakey را برای یافتن کلید رمز فایلهای رمزنگاری شده خود استفاده نمائید.

Adrien Guinet در مورد ابزار Wannakey توضیح داده که این ابزار در پروسس wcry.exe که پروسسی است که کلید رمز را تولید میکند جستجو میکند.

ابزار وی در حال حاضر فقط روی ویندوز XP ازمایش شده است.

دانلود Wannakey

برای اطلاعات بیشتر در مورد Wannakey میتوانید به صفحه ان روی سایت Github رجوع کنید.

در زیر نیز لینکهای اصلاحیه ای که مایکروسفت برای ویندوز XP در ماه مارس ارائه کرده بود را خواهید یافت که نصب ان به همه کاربران این سیستم عامل که هنوز الوده نشده اند شدیدا توصیه میشود.

اصلاحیه برای Windows XP SP2 x64

اصلاحیه برای Windows XP SP3 x86

اصلاحیه برای Windows XP Embedded SP3 x86

این مقاله سایت ژنژفو انحصارا برای ترفندستان ترجمه شده و کلیه حقوق مادی و معنوی ان مربوط و متعلق به وب سایت ترفندستان است. کپی این مقاله فقط با قید نام ترفندستان مجاز است.

چگونگی یافتن کلید رمز WannaCrypt در ویندوز XP


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog