نمایش وحدت و همدلی شیعه و سنی خاش در ماه مبارک رمضان


زاهدان - ایرنا - ماه مبارک رمضان علاوه بر اینکه فرصتی ارزشمند برای خودسازی و تزکیه نفس به حساب می آید عاملی مهم برای نمایش وحدت و همدلی بین شیعه و سنی در خاش سیستان و بلوچستان است.

به گزارش ایرنا در ماه با برکت و پر فضیلت رمضان قشرهای مختلف مردم مومن و روزه دار شیعه و سنی شهرستان خاش کنار همدیگر قرار می گیرند و اتحاد و همبستگی خود را به نمایش می گذارند. صفوف مستحکم نماز، آیین های زیبا و سنت پسندیده افطاری دادن روزه داران، اطعام ایتام و نیازمندان در کنار شرکت در محافل معنوی انس با قرآن کریم و دوره های تفسیر کلام الهی و نیز آیین های ختم قرآن در نماز تراویح در شهرستان خاش سبب تقویت همدلی و یکپارچگی امت اسلام شده است. حضور پرشور و سرشار از صفا و صمیمیت امامان جمعه و جماعات شیعه و سنی، مدیران و مدرسان حوزه های علمیه، مدیران و مسئولان دستگاههای اجرایی، سران قبائل، طوائف و معتمدان در آئین های مختلف نشان می‌دهد که در خاش مردم با بصیرت و آگاه و هوشیار این شهرستان به مانند دوران قبل از انقلاب روحیه مبارزه طلبی با بیگانگان و حفظ ارزشهای اسلامی و دشمن شناسی را همچنان در خود دارند و تقویت کرده اند. فرماندار شهرستان خاش سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: ماه مبارک رمضان فرصتی مهم برای خالی کردن دلها از بغض، حسد، کینه و نزدیک شدن به ذات پروردگار یکتاست. محمد اکبر چاکرزهی اظهار داشت: مردم مسلمان و روزه دار شیعه و سنی خاش همچنان پایبند به اخلاق و منش اسلامی و انسانی هستند و زیبایی های اسلام را برای جهانیان منتشر می کنند. وی افزود: همان طوری که از عنوان ماه مبارک رمضان مشخص بوده این ماه پربرکت و با عظمت است. وی ادامه داد: به میمنت لحظات نورانی ماه مبارک رمضان و منزلت قرآن کریم خیر و برکت در منطقه به وجود آمده است. وی اضافه کرد: مردم شیعه و سنی در سفره های کریمانه رمضان شرکت می کنند که این خود نمادی از شکوه اسلام است. فرماندار خاش گفت: روزانه چند هزار نفر در ضیافت های افطاری در مساجد شیعه و سنی شرکت می کنند لذا این موضوع در نوع خودش بسیار ارزشمند و در راستای نمایش وحدت و عظمت دین است. به گزارش ایرنا شهرستان خاش افزون بر 450 مسجد دارد که در بیش از 50 مسجد نماز جمعه اقامه و در اکثر مساجد این شهرستان نماز 20 رکعتی و مستحبی تراویح ویژه اهل سنت در شبهای رمضان برپاست. ویژگی مهم مردم مومن و روزه دار شیعه و سنی خاش در این ماه مبارک مساوات و برادری و تکریم نیازمندان و مشارکت در کارهای خیر در کنار راز و نیاز خالصانه با پروردگار متعال است. خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است. 7310**3213 خبرنگار محمد امین میربلوچزهی **انتشاردهنده: اکبر نوری اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan http://www.irna.ir/sb/fa/News/82563289/ #کانال #تلگرامی #فرمانداری #خاش را به دوستان خود معرفی کنید. @farmandary telegram.me/farmandary





www.irna.ir
ایرنا - نمایش وحدت و همدلی شیعه و سنی خاش در ماه مبارک رمضان
زاهدان - ایرنا - ماه مبارک رمضان علاوه بر اینکه فرصتی ارزشمند برای خودسازی و تزکیه نفس به حساب می آید عاملی مهم برای نمایش وحدت و همدلی بین شیعه و سنی در خاش سیستان و بلوچستان است.




نمایش وحدت و همدلی شیعه و سنی خاش در ماه مبارک رمضان


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog