هرکول های دنیای حیوانات

هرکول های دنیای حیوانات
 
سوسک سرگین غلتان
قدرت: هل دادن ۱۱۴۱ برابر وزن خود
 در سال ۲۰۱۰ “رپکنل” و “آلن سیمونر” نشان دادند قدرتمندترین جنس در این سوسک می تواند بارهایی به سنگینی ۱۱۴۱ برابر وزن خودشان را هل دهند.
 
سوسک کرگدنی
قدرت: بلند کردن ۸۵۰ برابر وزن خود
 این سوسک سنگین وزن که به نام سوسک هر کول نیز نامیده می شود قادر به بلند کردن بارهای سنگسنی تا ۸۵۰ برابر وزن بدنش است.
 
مورچه برگ بر
قدرت: بلند کردن ۵۰ برابر وزن خود
 گونه های مختلف مورچه های برگ بر قادرند برای تغذیه قارچ هایی که از آنها تغذیه می کنند تکه برگ هایی ۵۰ برابر وزن شان را روی پشت خود حمل و به لانه ببرند.
 
گوریل شرقی
قدرت: بلند کردن ۱۰ برابر وزن خود
گوریل های نر بزرگ پشت نقره ای قدرتی خرد کننده در پنجه های شان دارند . در مقام مقایسه قوی ترین وزنه برداران تنها می توانند دو تا سه برابر وزن بدنشان وزنه بزنند.
 
عقاب تاج دار
قدرت: بلند کردن ۴ برابر وزن خود
 عقاب های تاج دار یکی از قوی ترین شکارچیان افریقا هستند. آنها قادرند با پنجه های قوی شان پستاندارانی مانند میمون و غزال بوش باک را که تا ۳۰ کیلو وزن دارند با خود به آسمان ببرند.
 
ببر
قدرت: بلند کردن دو برابر وزن خود
شکار این جانور طیف وسیعی از گونه ها را شامل می شود. ولی ببرهای بزرگ به خاطر شکار حیواناتی همچون بوفالو و فیل های جوان شهرت دارند.
 
فیل آسیایی
قدرت : کشیدن ۱۷۰ درصد وزن خود
فیل های آسیایی که در کارگاه های چوب بری شرق آسیا به کار گرفته می شوند ، قادرند بارهایی به وزن ۹ تن را بکشند ؛ یعنی دو برابر سنگین تر از قدرت رقیبان عاج دار خود.
 
گاو نر
قدرت: کشیدن ۱۵۰ درصد وزن خود
گاوهای نر قرن هاست که برای کشیدن بارهای سنگین و شخم زدن خاک مزارع بکار گرفته می شوند .اصطلاح” گاو نر می خواهد و مرد کهن” اشاره ای به قدرت این جانور دارد.
 
آنا کوندای سبز
قدرت: فشار خرد کننده ی ۱۲۰۰ کیلو پاسکال
اگر چه در باره اعدا اختلاف وجود دارد ، اما آنا کوندای سبز بزرگ ترین مار دنیاست این مار قدرتمند ترین انقباض ماهیچه را دارد که فشار خرد کننده ای برابر ۳/۴ فشار جو را بر طعمه جانور وارد می کند.
 
خرس قهوه ای
قدرت : پنج برابر قوی تر از انسان
خرس های گریزلی تا۵۵۰ کیلو گرم رشد می کنند و با قدرت پنجه هایشان به راحتی پستاندارانی مانند گوزن شمالی و گوزن وحشی و خرس های سیاه را شکار می کنند./مجله دانستنیها

نوشته هرکول های دنیای حیوانات اولین بار در نیو حرف سایت جامع آموزشی پدیدار شد.

هرکول های دنیای حیوانات


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog