غیرت وظیفه پدر هست یا برادر ؟!

من خودم شخصا به این چیز ها خیلی اعتقاد ندارم و معتقدم که حداقل در جامعه ما ایران ، این ها بیشتر به مسائل مادی و مالی برمیگرده و درجه معیشتی خانواده و شخص ... با این حال ما در جامعه ای زندگی میکنیم که این به اصطلاح ارزش ها از بالا به کل جامعه تحمیل میشه ، و حتی جامعه زرتشتیان و یهودیان .. و حتی ارمنی ها ! (که خود مبدع بسیاری پیشرفت های اجتماعی در این زمینه هستند) باید حواسشون باشه تا براشون حرف درنیارن و مثل جاهای دیگه (مثل مصر) به حقوقشون تجاوز نشه ! چه برسه به جوامع غیر رسمی زیر زمینی مثل بابیت و غیره .. که اونا دیگه باید کلاهشون رو محکمتر از همه بچسبن .

و میدانیم که پدیده های اجتماعی غیرت و ناموس بیشتر به ایران محدود میشند وگرنه در اسلام عربی خیلی تاکیدی رو این مسائل نیست و از خود حضرت محمد (ص) نقل شده که هنگام ازدواج بیشتر به زیبایی های ظاهری و کمالات اخلاقی زن توجه بشه تا صرف باکره بودن (یعنی باکرگی بیشتر تو ایران، دغدغه هست و صفر زنی یک هنر و مایه افتخار و فضیلت اخلاقی ..)

سوال من اینه که من خواهرم مدتی هست که ازدواج کرده و طی این مدت از دور و بری ها گرفته تا افرادی که حتی من به شخصه خیلی نمیشناسم ، هی مدام با اشاره و طعنه و حرف های غیر مستقیم و در لفافه و به طور تلویحی این قضیه رو به من گوشزد میکنند : که خواهر من الان متاهل است و دیگر مجرد نیست .. یک شوخی زشت و زننده و سخیف که فقط حالت یک توهین داره که از طرف همه تکرار میشه و لی تعجب من از اینه که مثلا تو یک جمع که ما نشستیم بابای من اصلا به خودش نمیگیره هیچ چیز رو و حتی میشه آتش بیار معرکه و این در نهایت من هستم که همه ی توهین ها رو باید تحمل کنم و انگار من شدم سپر بلای بابام که خیلی فحش خونوادگی نشنوه ! من این یکی رو نمیفهمم

...

و در نهایت اگر اسلام دین کاملی است چرا باید اینجوری باشه که برادر طرف همه تحقیر ها رو تحمل کنه تا اون اسمش باشه متاهل و شوهر ه کارش رو بکنه بره تا طلاق و دور بعدی ؟

غیرت وظیفه پدر هست یا برادر ؟!


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog