پیام رسان واتس آپ یکی از بزرگترین منابع خبری در دنیا است



نتایج بررسی در 36 کشور، نشان میدهد که 47 درصد از تعداد 71805 نفر، به شبکه های اجتماعی میروند تا ببینند در جهان چه اتفاقی افتاده است. اما درصد افرادی که از فیسبوک برای آگاهی از اخبار استفاده میکنند، در مقایسه با سال گذشته بیش از 50 درصد کاهش داشته است.




برنامه پیام‌رسان WhatsApp ممکن است، برنامه بسیار محبوبی در ایران نباشد، اما در بعضی از نقاط جهان تبدیل به مکانی شده است که مردم می توانند با خیال راحت آخرین اخبار را به اشتراک بگذارند. براساس مطالعه‌ی انجام شده توسط موسسه Reuters در راستای روزنامه نگاری، مردم اعتماد بسیار بیشتری به این برنامه پیام رسان به نسبت کمپانی مادر او، یعنی فیسبوک برای اطلاع رسانی از اخبار دارند. نتایج بررسی در 36 کشور، نشان میدهد که 47 درصد از تعداد 71805 نفر، به شبکه های اجتماعی میروند تا ببینند در جهان چه اتفاقی افتاده است. اما درصد افرادی که از فیسبوک برای آگاهی از اخبار استفاده میکنند، در مقایسه با سال گذشته بیش از 50 درصد کاهش داشته است.




 در کنار این 47 درصد، 15 درصد از پاسخ دهندگان گفته اند که از واتساپ برای دریافت آخرین خبرها استفاده میکنند. این درصد در نگاه اول کوچک به نظر میاید، اما زمانی که تقسیمات جغرافیایی و میزان استفاده مردم را بررسی میکنیم، نتایج چشمگیر است. بیش از نیمی از مردم مالزی و 46 درصد شرکت کنندگان برزیل، از واتساپ برای دسترسی به اخبار استفاده میکنند. این سوریس پیام رسان در شیلی، سنگاپور، هنگ کنگ، اسپانیا و ترکیه نیز محبوب است. اما دقیقا چه چیزی باعث می شود تا مردم از برنامه های پیام رسان، پیگیر اخبار باشند؟ یک دلیل آن این است که در بعضی کشورها، شرکت های تلفن همراه دسترسی رایگان به واتساپ را ارائه میدهند. این مطالعه همچنین می گوید که بدلیل رمزنگاری کامل این سرویس، استفاده از آن در کشورهایی مانند هنگ کنگ و ترکیه که خطرات مانند حساسیت های دولتی زیاد است، برای مردم جذابیت بیشتری دارد. علاوه بر این، اعتبار فیسبوک به دلیل انتشار اخبار جعلی تا حدودی زیر سوال رفته است، از آنجاییکه مدت زمان زیادی طول کشید تا این شرکت راه  حل هایی برای مقابله با تمام اخبار دروغین در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شوند،  ارائه دهد، مخاطبین اعتماد خود را نسبت به این شبکه اجتماعی از دست دادند.

پیام رسان واتس آپ یکی از بزرگترین منابع خبری در دنیا است


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog