اپلیکیشن «قلابی» موبوگرام به iOS آمد

اپلیکیشن «قلابی» موبوگرام به iOS آمد

این روزها تلگرام فراوان محبوبیت دارد و شاید در جریان باشید که API این پیام رسان به صورت منبع باز در اختیار توسعه دهندگان جهان قرار دارد تا بنا به ذوق و سلیقه‌ی خود تلگرامی جدید بیافرینند. حالت روح، مدیریت دانلودها و مواردی چون فوروارد پیشرفته اولین بار در سیستم عامل اندروید و اپلیکیشن موبوگرام رویت شد، محصولی پر طرفدار از گروه برنامه نویسی هانیستا  همچنان تنها برای اندروید در دسترس است.
رابط کاربری برنامه نویسی تلگرام همچنان در معرض توسعه‌ی آزاد است و تا امروز ما شاهد اپلیکیشن‌های بسیاری بوده‌ایم که خواستند نقش موبوگرام در iOS ایفا کنند اما به علت محدودیت‌های مختلف می‌توان گفت ما با موبوگرام‌های ضعیف روبرو هستیم.
 
ساعتی پیش اپلیکیشنی به نام Mobogram وارد اپ استور شده که در اولین برخورد به علت هم نام بودن، کاربران تصور می‌کنند که این همان موبوگرام اندروید است، اما اینطور نیست!
اپلیکیشن مورد بحث در اپ استور حضور دارد، کانال رسمی هانیستا در تلگرام گفته به غیر از پلتفرم اندروید در سیستم عامل دیگری تلگرام را توسعه نداده و باید گفت این موبوگرام در اپ استور تنها سو استفاده‌ از نام موبوگرام خواهد بود و بس.
 
اپلیکیشن موبوگرام قلابی را تست کردم و امکانات خوبی چون نمایش گروه و کانال‌ها به صورت مجزا، امکان نمایش چت‌های خوانده نشده و دیگر در آن یافتم؛ حالت روح، یافتن کاربر به کمک آیدی و باقی ویژگی‌ها نیاز به پرداخت درون برنامه‌ای داشته و این پرداخت تا 10 هزار تومان برای شما آب می‌خورَد.
هر جا که فرصت داشتم و در توانم بوده از توسعه دهندگان ایرانی -تمام قد- حمایت کرده‌ام، گواهِ آن معرفی اپلیکیشن‌های فارسی در اپراتک و سایت‌های دیگر است؛ اما انتشار برنامه‌ای به نام موبوگرام و سوء استفاده از برند دیگران زیبا نیست و اگر این کار کلاهبرداری نباشد، پس چه خواهد بود؟ در نهایت انتظار داریم اپلیکیشن مورد بحث حداق نامش را در اپ استور تغییر دهد تا از گفتن جمله‌ی  توسعه دهندگان ایرانی را حمایت کنید  بیش از این، خجالت‌ زده نباشیم.

تبلیغات
برای نصب برنامه و بازی اپل روی آیفون یا آیپد نیاز به اپل آیدی دارید. در صورتی که از اپل آیدی شخص ثالث استفاده میکنید آگاه باشید که آن شخص دسترسی کامل و بدون محدودیت به تمام اطلاعات داخل گوشی شما دارد. برای ساخت اپل آیدی با ایمیل و مشخصات دلخواه شما و یا خرید اپل آیدی وریفای شده ، اینجا کلیک کنید.

اپلیکیشن «قلابی» موبوگرام به iOS آمد


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog