در برخی کشورها واتس‌اپ به‌عنوان یک منبع خبری شناخته می‌شود


هم‌اکنون واتس‌اپ محبوب‌ترین سرویس پیام‌رسان دنیا در پلتفرم‌های مختلف است. در برخی کشورها از این سرویس برای اهداف مختلف استفاده می‌شود و به‌تدریج درحال تبدیل شدن به یک منبع معتبر خبری است. این موضوع براساس مطالعات انجام شده توسط موسسه روزنامه‌نگاری رویترز مطرح گشته است.
در این بررسی 71805 پاسخ‌دهنده از 36 کشور وجود داشتند که 15 درصد آن‌ها اعلام کردند که از واتس‌اپ برای اطلاع از آخرین اخبار استفاده می‌کنند. شاید این رقم کوچک به‌نظر برسد ولی با تقسیم آن بین کشورهای مختلف به آمار جالبی دست پیدا می‌کنیم.

به‌ترتیب 51 و 46 درصد از کاربران این پیام‌رسان در کشورهای مالزی و برزیل از این سرویس به‌عنوان یک منبع خبری بهره می‌برند. این ارقام در کشورهای شیلی، سنگاپو و هنگ‌کنگ به 39 ،38 و 36 درصد می‌رسد.
اگرچه شاید فیس‌بوک بزرگترین شبکه اجتماعی دنیا باشد و 47 درصد کاربران برای اطلاع از آخرین اخبار وارد آن شوند ولی تعداد این افراد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

علت کاهش محبوبیت فیس‌بوک به‌عنوان یک منبع خبری، انتشار اخبار جعلی در این شبکه اجتماعی و همچنین رایگان بودن واتس‌اپ در بسیاری از اپراتورهای مخابراتی است. رایگان بودن این سرویس باعث رغبت بیشتر کاربران به استفاده از آن می‌شود.

در برخی کشورها واتس‌اپ به‌عنوان یک منبع خبری شناخته می‌شود


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog