بهترین گوشی‌های همراهی که در بازی‌ها دیده‌ایم

بهترین گوشی‌های همراهی که در بازی‌ها دیده‌ایم

بهترین گوشی‌های همراهی که در بازی‌ها دیده‌ایم
"به قلم Javy Gwaltney از وبسایت GameInformer"
گوشی‌های همراه. آن شی پر طرفداری که در جیب‌هایمان جا خوش کرده‌اند تا با استفاده از آن‌ها به دنیایی از اطلاعات و پلتفرم‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی تنها با لمس یک صفحه لمسی دسترسی پیدا کنیم. از آن‌جا که گوشی تبدیل به یک ابزار غیرقابل اجتناب در زندگی مدرن شده است، این ابزار توانست راه خود را به بازی‌های ویدیویی پیدا کند. در این مقاله چند استفاده قابل توجه از گوشی‌های همراه در بازی‌های ویدیویی را بررسی می‌کنیم.

  Grand Theft Auto IV و   Grand Theft Auto V
چه کسی می‌تواند تماس‌های پی‌در‌پی پسر عمویتان رومَن(Roman) برای رفتن به بولینگ را در هنگامی که اسلحه به دست هستید و مواد برای مافیا می‌برید، فراموش کند؟ شاید گوشی همراه GTA IV روی کاغذ چندان عالی نباشد. این گوشی به شما اجازه می‌دهد تا تماس بگیرید، با رفقایتان برنامه بگذارید و عکس صفحه زمینه را تغییر دهید، تمام چیزهای طبیعی که یک گوشی ساده دارد. با این حال، ساده بودن و طبیعت اساسی آن، این گوشی را تبدیل به اولین گوشی‌هایی در یک بازی می‌کند که نشان می‌دهد چگونه گوشی‌های همراه در فرهنگ ما ریشه کرده‌اند. بخشی از دلیل این که Liberty City بسیار طبیعی جلوه می‌کرد همین گوشی همراه نیکو (Niko) بود چرا که رابطی بین این شخصیت و دوستانش و قراردادهای کاری و انجام ماموریت‌هایی است که ملزم به استفاده از گوشی و دوربین آن است.
GTA V به صورت مناسبی از این ترکیب در سطح بالاتری استفاده کرد به صورتی که به شما اجازه دسترسی به شبکه‌های اجتماعی و اینترنت تنها از طریق گوشی‌تان را می‌دهد تا بتوانید تبدیل به یکی از آن افراد اعصاب خوردکنی شوید که اطراف Los Santos می‌چرخند درحالی که چشم‌هایشان خیره به صفحه نمایش است. این کار راکستار برای باز‌سازی و تمسخر این وسواس ما به اینترنت و گوشی‌ها در GTA V یکی از جالب‌ترین قسمت‌های یک بازی جهان باز است که گذراندن از آن با در نظر گرفتن این که چقدر خوب پیاده شده است و حس زندگی واقعی در Los Santos را می‌دهد، سخت است. هم‌چنین استفاده از گوشی‌تان برای وارد کردن و انبارکردن کدهای تقلب تحسین برانگیز است.

A Normal Lost Phone  
عنوان A Normal Lost Phone یک بازی مستقل است که در آن شما یک گوشی را پیدا می‌کنید و باید تلاش کنید تا بفهمید این گوشی متعلق به چه کسی است. عنوان جالبی برای بازی است که داستان‌سرایی آن برای چیز زیادی نداشتن مورد انتقاد قرار گرفته، اما رابط کاربری و رمان‌گونه بودن داستان به اندازه کافی جالب هستند که یک گیم‌پلی جالب را تضمین کند و تجربه جالبی را در جایی که دنیایتان به صورت مطلق یک گوشی همراه است را در اختیارتان می‌گذارد.

Saints Row The Third و Saints Row IV  
Saint Row همیشه مورد اتهام این بوده که به عنوان یک کلون GTA عمل می‌کرده که در نسخه‌های اولیه به وضوح دلیل این انتقاد را می‌بینیم. با این حال، وقتی در Grand Theft Auto درحال تعامل با انبوه جمعیت و دزدی‌بازی هستید، در Saint Row ماشینی را می‌رانید که یک ببر به آن حمله ور شده و یا در یک شبیه‌ساز ماتریکس با یک نفر دیگر قرار می‌گیرید و دو نفری آهنگ Just A Friend از Biz Markie را می‌خوانید.
گوشی همراهی که در نسخه سوم و چهارم Saint Row وجود دارد را می‌توان نسخه بهبودیافته و بهتر گوشی GTA دانست. با استفاده از این گوشی به افراد زنگ می‌زنید که بعضی اوقات برای درخواست پشتیبانی برای کمک است و در بعضی مواقع مربوط به ماموریت‌ها و داستان بازی است. البته آن جمله «به افراد زنگ می‌زنید» برمی‌گردد به شخصیت‌هایی چون Roddy Piper و Keith David است که می‌آیند و به شما کمک می‌کنند تا با آدم بدها بجنگید که البته دیوانه‌کننده است.  در نسخه چهارم شما قدرت‌های ماورایی خود را آپگرید می‌کنید و به ماموریت‌های قابل انتخابی از طریق گوشی خودتان دست پیدا می‌کنید. در این سری بازی‌ها که هدف آن تفریح هرچه احمقانه‌تر است، راه انجام آن‌ معمولا به وسیله گوشی شخصیت شما است.

Persona 5  
در Persona همه‌چیز درباره تعاملات اجتماعی شما با دوستانتان است. ارتباط پایدار با افراد در این دوره مدرن تقریبا بدون یک گوشی همراه در کنارتان امکان‌پذیر نیست. در Persona 5 شما دارای این ویژگی هستید و می‌توانید با استفاده از آن با افراد دوست شوید و شماره رد و بدل کنید. با این حال، این به معنی آن است که شما هم‌چنین قادر به فرار از آن‌ها نیستید. غیر از غرق شدن در پیام‌های نوشتاری از دوستانتان در طول هفته، هرکدام از آن‌ها به دنبال قطره‌ای از توجه شما هستند. معروف بودن بدترین چیز است.

Freshman Year  
در این بازی شما در نقش یک زن جوان در یک میخانه هستید که درحال پیامک به بهترین دوستش و گذراندن زمان است تا همان دوست سر و کله‌اش پیدا شود. داستان کوتاه و جالبی است که مرکزیت آن پیامک‌ دادن است. این بازی رایگان می‌باشد. شما می‌توانید این بازی را در اینجا دانلود کنید.

Condemned: Criminal Origins
Condemned یک بازی اول شخص در سبک ترسناک است که در سال ۲۰۰۵ عرضه شد. در این بازی شما در نقش کارآگاهی هستید که آهسته درگیر ماجرای تعقیب یک قاتل سریالی و جنگیدن با دیوانه‌ها می‌شود. صحنه‌های اولیه بازی شما را در وضعیت تحقیق درباره صحنه جرم با چراغ و دوربین گوشی‌تان قرار می‌دهد. در کنار چند صحنه ترسناک در آن مرحله، گوشی به عنوان رابطی بین شما و مافوقتان عمل می‌کند. شاید این گوشی به تنهایی خاص نباشد، اما نقش آن به عنوان تنها تسلی خاطرتان در تاریکی و فضای خطرناکی که Condemned داشت آن را شایسته این لیست می‌کند.

Catherine  
عنوان Catherine شاید به شناخته‌شدگی و احترامی که Persona دارد نباشد، اگرچه که هردو توسط یک سازنده ساخته شده‌اند و از یک سبک هنری بهره می‌برند. اما این دو در «عجیب بودن» در رقابت هستند. در بازی شما در نقش مردی به نام وینسنت (Vincent) قرار می‌گیرید و این در حالی است که مقدار قابل ملاحظه‌ای از بازی در دستشویی یک میخانه رخ می‌دهد. در این مراحل، وینسنت معمولا درحال بالا و پایین کردن صفحات گوشی‌اش و دریافت پیامک و عکس است. او می‌تواند پیام‌هایی را هم بفرستد که روی درجه سرنوشت‌‌سنجش و روابطی که با باقی شخصیت‌ها دارد تاثیر بگذارد که البته روی پایان بازی تاثیرگذار است.
در این بازی، گوشی نقش بزرگی را در بسیاری از روابط(چه خوب و چه بد) ایفا می‌کند، به صورتی که استفاده آن به صورت مستقیم در گیم‌پلی Catherine آن را تبدیل به یکی از جالب‌ترین ابزار بازی‌های ویدیویی می‌کند.

Replica  
به مانند A Normal Lost Phone ، تمام بازی Replica نیز در یک گوشی خلاصه می‌شود. با این حال A Normal Lost Phone درباره یک داستان شخصی است در حالی که Replica داستانی هیجان انگیز در مورد تروریسم و حریم شخصی دارد. با داشتن ۱۲ پایان مختلف که با کار کردن با رابط گوشی آن به دست می‌آورید، Replica به دلیل آن احساس خاصی که می‌دهد و مسیر‌های داستانی و  شاخه‌ای که دارد ارزش تجربه را دارا است.

Watch Dogs  
قابلیت این سری که به شما اجازه استفاده از گوشی و هک کردن اشیای اطراف را می‌دهد بسیار جذاب و قابل توجه است. به خصوص در Watch Dogs 2 که شما با استفاده از تنها یک گوشی می‌توانید علامت چراغ‌های راهنما را عوض کنید تا ماشینی که به دنبالتان است را گیر بیاندازید و یا سوابق افراد دیگر را تغییر دهید تا پلیس آن‌ها را دستگیر کند. به لطف تمام  هرج و مرجی که قادرید با گوشی‌تان به راه بیاندازید راه‌های زیادی برای تفریح‌های شیطنت‌آمیز در این سری یوبیسافت وجود دارد.
دوستان عزیز به پایان این مقاله رسیدیم. در پایان شما گوشی همراه چه بازی را خاطره‌انگیز می‌دانید؟ دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید...
مترجم: صدرا شریعتی

بهترین گوشی‌های همراهی که در بازی‌ها دیده‌ایم


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog