دانلود رمان گناهکار نوشته فرشتهfereshteh27




رمان گناهکار

نام کتاب : رمان گناهکار

نام نویسنده : فرشته تات شهدوست

فرمت های کتاب : چاپی (آراسپ)
تعداد صفحات :(A4) +1000
«رمان گناهکار» اولین اثر چاپی فرشته تات شهدوست است که در نیمه اول سال ۱۳۹۵ از نشر آراسپ به بازار عرضه شد. «رمان گناهکار» به عنوان اولین قصه چاپی تات شهدوست، کتابی‌ست که به اثرگذاری اتفاقات کودکی و نوجوانی در سرنوشت انسان می‌پردازد. نویسنده با پرداختی ضعیف، پیرامون این مسئله تلاش کرده است تا اتفاقات زندگی اشخاص را ریشه‌یابی کرده و آن را به اتفاقات گذشته افراد پیوند بزند. اگرچه این اتفاق در این اثر به شکل مطلوبی پرداخته نشده است.
  لینک صفحه دانلود رمان گناهکار
 


نثر و روایت: رمان گناهکار از نثر یک‌دست و روایتی مشخص بهره‌ نمی‌گیرد. مسئله‌ای که متأسفانه در بسیاری از آثار روز نیز شاهد آن هستیم. این نثر ناهماهنگ بسیار برای مخاطب خستگی‌آور و گیج‌کننده است. گاه شاهد «من راوی» از زبان آرشام و دلارام هستیم و گاه حتی با راوی سومی روبرو هستیم که گویی ما را در فضای نمایشنامه و سناریونویسی می‌برد. فضای روایت یک رمان با نمایشنامه متفاوت است و حتی زمان فعل‌ها نیز در هریک از این دو ژانر، دچار دگرگونی است. ضمن اینکه به نظر می‌رسد این تغییر مسیر روایت به «سوم شخص»، باید دلیل محکم و قانع‌کننده‌ای داشته باشد که متأسفانه در این اثر، چنین به نظر نمی‌رسد. صرف قلب بیمار آرشام و تصادف دلارام نمی‌تواند دلیلی برای تغییر روایت به این شکل باشد؛ برای گریز از چنین حفره‌ای در مسیر روایت راه‌های بسیار دیگری همچون فلش بک وجود داشت که می‌توانست قصه را با همان روایت و زبان و نثر یک‌دست نجات دهد؛ اما چنین نشده است و این مسئله نیز به اثر آسیب رسانده است.
همچنین قصه، با فضایی شبیه به خاطره نویسی پیش می‌رود. مخاطب انتظار خواندن دفتر خاطرات را در یک رمان نداشته و کسانی که حتی از این سبک در میان قصه‌های خود استفاده کرده‌اند، از به‌ کارگیری تکنیک‌ها و قواعد نوشتاری قصه، غافل نشده و در مسیر خاطره‌ خوانی شخصیت‌های قصه نیز، این ریزه‌کاری‌ها را به کار برده‌اند. اما در این اثر، کمتر شاهد ظهور تکنیک‌های نوشتاری بوده‌ایم و نویسنده صرفاً به روایت پرداخته بی‌آنکه برایش تخیل، زبان و روایت یک‌دست، فضاسازی، شخصیت‌پردازی، تلفیق فضا و اتفاقات، باورپذیری، منطق و… مسئله باشد.
منظور از خاطره‌نویسی صرفاً روایت به زبان محاوره نیست؛ که این خود نیز سبکی است و نمی‌توان بر راویان چنین نثری خرده گرفت؛ اما فقدان تکنیک‌های قصه‌نویسی در محاوره نویسی، آن را به خاطره‌نویسی تبدیل کرده و مانعی جدی در ارتباط مخاطب با اثر ایجاد می‌کند.
در این میان، نثری که به شدت محاوره بوده، در پاره‌هایی، دچار تحول شده و به زبان ادبی بازگشته و مخاطب را با فخر کلام روبه‌رو می‌کند. شوک ناشی از این مسئله، مخاطب را گیج کرده و رشته اصلی قصه را از دست او خارج می‌کند.
رمان قرعه به نام سه نفر نوشته ی Fereshteh27
رمان قصه ی عشق ترگل نوشته ی Fereshteh27

دانلود رمان گناهکار نوشته فرشتهfereshteh27


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog