آموزش هک تلگرام و راه جلوگیری از آن

سلام ، شاید شما میخواین ببینید تلگرامتون هک شده یا نه ؟ و یا باید چکار کنین تا هک نشین .
تو این مقاله علاوه بر یک روش هک موسوم ، روش جلوگیری از هک تلگرام رو آموزش میدیم . در ادامه مطلب با ما باشید .
پیشاپیش خواهشمندیم که به حریم خصوصی دیگران احترام بگذارید و از این روش هرگز استفاده نکنید . این توضیحات تنها برای جلوگیری از انتشار اطلاعات و محافظت از حریم خصوصی شما عزیزان ارائه شده .

آموزش هک تلگرام :
تلگرام برنامه ای با امنیت بسیار بالاست و سازندگان آن به سرعت و امنیت روی این شبکه محبوب تمرکز کرده اند. اما راه هایی هم برای هک برنامه تلگرام هست ، که بصورت فریب دادن خود کاربر هست که در اصطلاح به این روش هک HOAX یا حقه گفته میشود .
حالا این روش چیست ؟
شما میتونید یک کپی از اطلاعات تلگرام همراه با دسترسی به تلگرامتون رو روی یک گوشی دیگر یا کامپیوتر خودتون داشته باشید که این خودش یه قابلیت پیش فرض روی تلگرامه و برای افرادی که چند گوشی دارن استفاده میشه ، اما قبل از اتصال تلگرام فعلی شما به یک گوشی یا کامپیوتر دیگر ، یک کد تائید از شما در تلگرام خواسته میشود که با ورود این کد تائید روی کامپیوتر یا گوشی دوم، شما اجازه این اتصال دوم را صادر میکنید . حالا این کار ممکنه توسط شما انجام نشه و شما درخواست کد نکرده باشید ،در این صورت احتمالا کسی  داره تلاش به هک کردن تلگرام شما میکنه  و اگر شخص هکر به هر صورتی به اون کد دسترسی پیدا کنه ، میتونه تلگرام شما رو روی یک دستگاه دیگه فعال کنه و حتی دسترسی شما رو از تلگرام قطع کنه . به همین سادگی شما هک میشین . اما داستان به این سادگی ها هم نیست !
چگونه ببینیم که الان چه دستگاه هایی به تلگرام ما دسترسی دارن ؟
وارد برنامه تلگرام شوید . طبق تصاویر زیر به قسمت Setting ( گزینه۱ ) بروید و گزینه ۲ ( Privacy and Security ) رو لمس کنید .در ادامه گزینه ۳ ( Active Sessions ) رو لمس کنید . در تصویر ۴ ، در کادر ۵ دستگاهی رو نمایش میده که الان باهاش وارد شدین ،اما در کادر ۶ ،دستگاه هایی رو نمایش میده که اجازه دسترسی به تلگرام شما رو دارن . شما میتونین اسم و آی پی این دستگاه ها رو مشاهده کنید . اگر دستگاه شما نیست یا نمیشناسیدش ،طبق گزینه ۷ ( Edit ) رو لمس کنید و پاکش کنید .

طبق تصاویر زیر یک تلاش ساده برای هک به این روش رو با هم بررسی کنیم :??
شخص هکر یک درخواست میده برای اتصال به تلگرام شما و قائدتا تلگرام برای کسب اجازه (کادر سبز رنگ) یک پیام حاوی کد اتصال و با عنوان (Your login code)  رو برای شما ارسال میکنه (تصویر ۸ ) .  طبق تصویر ۹ ، هکر با یک یوزری که خودش رو شبیه تلگرام کرده (کادر قرمز رنگ) و بجای عکس خودش ، لوگوی تلگرام رو گذاشته ، با جمله ای مثل جمله مشابه تلگرام ، کد رو از شما خواست میکنه و معمولا از شما میخواد که کدی که در تلگرام برای شما میاد رو براش ارسال کنید تا بلاک نشید یا جملاتی مشابه این و چون این جمله به نظر میاد که از تلگرامه کسی شک نمیکنه و کد رو میفرسته. با ارسال این کد برای این شخص شما اجازه دسترسی به هکر رو دادید !

روش های دیگه ای هم برای هک تلگرام وجود داره که برای جلوگیری از اون ها ، پسورد فعال سازی دو مرحله ای (Two-step-Verification) رو ست میکنیم . در اینصورت اگر شخص هکر به هر طریقی به کد فعال سازی شما دسترسی پیدا کنه ، پسورد فعال سازی دو مرحله ای (Two-step-Verification) مانع از ورود اون به تلگرام شما میشه !!!
ابتدا وارد تلگرام شوید . طبق تصاویر زیر وارد Setting شوید و گزینه ۱۰ ( Privacy and Security ) رو لمس کنید . سپس گزینه ۱۱ ( Two-step-Verification ) رو لمس کنید و در ادامه گزینه ۱۲ ( Set Additional Password ) رو لمس کنید .

طبق تصویر ۱۳ ، پسورد خود را انتخاب کنید و گزینه Next رو لمس کنید . پسورد خود را دوباره وارد کنید و گزینه Next رو لمس کنید .
طبق تصویر ۱۴ ،  کلمه ای که شما رو یاد پسورد میندازه رو وارد و Next رو لمس کنید . این کلمه هنگامی که باید پسوردتونو وارد کنید نمایش داده میشه.
طبق تصویر ۱۵ ، شما میتونید یک ایمیل معتبر وارد کنید و Next رو لمس کنید . تا اگر پسوردتونو فراموش کردید ، از طریق ایمیل پسورد رو بازیابی کنید . اگر هم که دوست ندارید ایمیل رو وارد کنید از پایین صفحه Skip رو انتخاب کنید تا این مرحله رد بشه .

طبق تصویر ۱۶ ، از شما درخواست میشه تا ایمیلتون رو چک کنید تا درست بودن ایمیل شما تایید بشه .
طبق تصویر ۱۷ ، یک ایمیل از طرف تلگرام فرستاده شده ،لینکی که ارسال شده رو لمس کنید .
طبق تصویر ۱۸ ، پسورد فعال سازی دو مرحله ای ( Two-step-Verification ) ، فعال شد و سپس Open رو لمس کنید .

امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه .

آموزش هک تلگرام و راه جلوگیری از آن


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog