آموزش تصویری آپدیت کردن آیفون و آی پد

آموزش تصویری آپدیت کردن آیفون و آی پد :
در این مقاله آموزش بروزرسانی یا آپدیت کردن سیستم عامل محصولات اپل (آیفون و آی پد) ،که از سیستم عامل iOS استفاده میکنند رو براتون توضیح دادم . امیدوارم مطلب براتون مفید باشه .
آپدیت کردن سیستم عامل iOS به ۲ صورت امکان پذیره که در این مقاله توضیح داده شده :
۱- از طریق خود دستگاه ( آیفون یا آیپد )
۲- از طریق نرم افزار iTunes
در ادامه مطلب با ما باشید :

قبل از به روزرسانی باید از چند موضوع اطلاعات داشته باشید :
عدم روشن بودن Find My iPhone در قسمت iCloud .
ورژن فعلی iOS دستگاه ( آیفون یا آیپد ) .
جیل بریک بودن یا نبودن دستگاه ( آیفون یا آیپد ) .
– عدم روشن بودن Find my iPhone در قسمت iCloud :
قبل از بروزرسانی میبایست گزینه Find My iPhone را خاموش کنیم . این گزینه که به نوعی سیستم ضد سرقت اپل محسوب میشود ، باید قبل از به روزرسانی غیر فعال شود ، برای اینکار باید به قسمت Setting بروید و طبق تصویر ۱ ، iCloud رو لمس کنید (مشخص شده با کادر قرمز ) . سپس اگر منویی مشابه تصویر ۲ میبینید ، گزینه Find My iPhone را به در حالت off قراردهید . و اگر منویی مشابه تصویر ۲ نمیبینید ، iCloud شما غیر فعال است و مشکلی پیش رو نیست و به مرحله بعدی بروید . **توجه : برای خاموش کردن گزینه Find My iPhone نیاز به رمز اپل آیدی خود دارید .**

ورژن فعلی iOS دستگاه ( آیفون یا آیپد ) :
ورژن گوشی شما چند است ؟ ابتدا به قسمت Settings بروید . سپس General (گزینه ۳) رو لمس کنید  و در ادامه About (گرینه ۴) رو لمس کنید . طیق تصویر شماره ۵ ، یکی از گزینه ها Version است که مقابل آن ورژن یا نسخه سیستم عامل درج شده (مشخص شده با کادر قرمز ) . اگر این عدد(ورژن) ۷٫۰ یا بالاتر است شما میتونین خیلی راحت از طریق خود دستگاه ( آیفون یا آیپد ) ، سیستم عامل رو آپدیت کنید .

جیل بریک بودن یا نبودن گوشی :
جیل بریک به زبان ساده شکستن قفل نرم افزاری اپل است .
آيا گوشی شما جیل بریک یا قفل شکسته است ؟ اگر بود چه و از کجا بفهمم ؟ در گوشی خود جستجو کنید و دنبال برنامه cydia بگردید . اگر این برنامه یافت شد به این معنی است که گوشی شما جیل بریک (کرک نرم افزاری) شده است . لذا در این روش پیشنهاد میشود از آپدیت کردن گوشی خود پرهیز کنید . پروسه جیل بریک باید قبل از آپدیت به حالت قبل برگردد . این کار کمی تخصصی است . اگر به پروسه آپدیت ادامه دهید ممکن است گوشی شما آپدیت شود اما در بین به روزرسانی گوشی هنگ میکند و گوشی علاوه بر بروزرسانی به حالت پیش فرض کارخانه برمیگردد و در نتیجه کلیه اطلاعات شما پاک میشود . پیشنهاد میشود در این روش حتما از اطلاعات خود بک آپ بگیرید و به یک مرکز تخصصی اپل مراجعه کنید .
سوالی که ممکن است برای شما پیش بیاید :
آیا اطلاعات من بعد از آپدیت پاک میشود ؟
جواب خیر است . بعد از آپدیت هیچ تغییری در اطلاعات ، کانتکتها ،‌ایمیلها ، سیو بازیها و کلیه اطلاعات شخصی پیش نمی آید . تنها سیستم عامل آپدیت میشود و کلیه اطلاعات سرجای خود باقی میماند .
حجم فایل آپدیت iOS چقدره ؟
در روش آپدیت از طریق خود گوشی حجم فایل آپدیت معمولا بین ۸۰ مگ الی ۴۰۰ مگ است .
در آپدیت از طریق iTunes ، در حدود ۲ گیگ فایل آپدیت باید دانلود شود .
در روش آپدیت از طریق خود گوشی ممکنه گوشی قفل بشه و به مشکل بخوره ؟
هر مشکلی که هنگام آپدیت از طریق خود گوشی پیش بیاد من جمله قفل شدن گوشی ، از شما درخواست میشه تا گوشی رو به آیتونز وصل کنید و بقیه مسیر رو با iTunes انجام بدین و اطلاعات شما سر جای خودش میمونه .
۱- آپدیت سیستم عامل iOS از طریق خود دستگاه ( آیفون یا آیپد ) :
**آپدیت از طریق خود گوشی فقط برای ورژن های ۷.۰ به بالا مقدوره .**
برای اینکار ابتدا وارد Settings شوید .

سپس طبق تصویر به General (گزینه ۶) بروید و در ادامه Software Update (گزینه ۷) رو لمس کنید . در پایین این صفحه دکمه Download and install را بزنید تا سیستم عامل جدید دانلود و نصب شود . در صورتی که سیستم عامل قبلا دانلود شده باشد فقط گزینه install ( گزینه ۸) موجود است که بعد از لمس آن گوشی ری استارت و سیستم عامل جدید روی گوشی شما نصب میشود .خالی بودن فضای کافی برای پروسه نصب رو در نظر داشته باشید و  گوشی رو به شارژر در حین نصب متصل کنید یا حداقل ۵۰٪ شارژ باتری داشته باشید . ممکن است به دلایل فضای خالی و شارژ کمتر از ۵۰٪ به خطا برخورد کنید .

۲- آپدیت سیستم عامل iOS از طریق از طریق نرم افزار iTunes :
اگر ورژن iOS گوشی شما از ۷ پایینتر باشد ، شما نمیتوانید از روشهای فوق و با گوشی آیفون یا آی پد ، iOS خود را به روزرسانی کنید . لذا به نرم افزار itunes (نرم افزار مدیریتی اپل ) احتیاج دارید که ابتدا باید آخرین ورژن آنرا  از اینجا دانلود کنید .
بنا به نیاز سیستم عامل خود ، نسخه ۳۲ بیتی یا ۶۴ بیتی آيتونز دانلود کنید . پروسه نصب آن بسیار ساده است . با چند کلیک next به انتها میرسید و آیکون Itunes روی دسکتاپ شما ظاهر میشود . برنامه را باز کنید و بعد از رد کردن پیغامهای اضافه و خوش آمدگویی ، گوشی خود را از طریق سیم یو اس بی متصل کنید .
در اولین اتصال از شما اجازه دستری به آیفون خواسته میشود اگر این پیام را دیدید گزینه continue  را بزنید و روی گوشی نیز گزینه trust را جهت اجازه اتصال گوشی به کامپیوتر را بدهید .

ممکن است در بدو اتصال نیز به شما پیغامی مبنی بر اینکه ورژن گوشی شما قدیمی است و آنرا به روزرسانی کنید را ببینید . اگر این پیغام ظاهر شد میتوانید با زدن گزینه download and update مراحل را دنبال کنید تا به نتیجه برسید . در غیر این صورت به ادامه مطلب بروید .
سپس مشابه شکل روی آيکون کوچک آیفون در بالای صفحه کلیک کنید و در قسمت summery گزینه آپدیت را فشاردهید .

این پروسه ممکن است بسیار طولانی باشد . زیرا باید حجمی بین ۱ تا ۲ گیگابایت توسط itunes دانلود شود . لذا از عدم قطعی اینترنت خود مطمئن شوید . بعد از کلیک روی آپدیت مراحل زیر را خواهید دید :



و در انتها پنجره ای مشابه شکل زیر خواهید دید که باید منتظر دانلود و پروسه نصب نهایی باشید .

بعد از دانلود و شروع پروسه آپدیت ممکن است دستگاه اپل شما ری استارت شود که مشکلی نیست .
ممکن است پیش از به روزرسانی اپل در مورد نحوه بک آپ قبل از بروزرسانی سوالاتی بکند که میتوانید به صلاح دید خود به آنها جواب بدهید .
امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد .

آموزش تصویری آپدیت کردن آیفون و آی پد


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog