قانون منع ورود لپ‌تاپ به آمریکا به‌صورت کامل برداشته شد

در اوایل سال 2017، وزارت امنیت داخلی ایالات متحده آمریکا ممنوعیتی را اعلام نمود که به ممنوعیت لپ‌تاپ شناخته می‌شود. ممنوعیتی که این کشور قرار داده بود شامل منع حمل وسایل الکترونیکی بزرگتر از یک گوشی هوشمند یعنی لپ‌تاپ و تبلت، در پروازهایی است که از سمت کشورهای مشخصی و یا خطوط هوایی مشخصی از خارومیانه باشد.
این ممنوعیت بدین معنی بود که شما به‌عنوان یک مسافر اجازه استفاده از تبلت خود را نیز نداشتید که این قانون برای مسافرین تجاری یک فاجعه به‌نظر می‌رسید. حال وزارت امنیت داخلی آمریکا اعلام نموده که قانون منع استفاده از لپ‌تاپ در پروازها به‌طور کل برداشته شده است.

در اوایل همین ماه وزارت امنیت داخلی آمریکا شروع به اصلاح نمودن قانون ممنوعیت نمود تا جایی که 3 شرکت هوایی خاورمیانه از این قانون ممنوعیت خارج شدند. براساس اصلاحیه جدید تمهیدات امنیتی، به مسافرین اجازه داده می‌شد که از دستگاه‌های الکترونیکی خود در طول سفر استفاده کنند. درحال‌حاضر این قانون به‌طور کامل برداشته‌ شده است.
یکی از مقامات بلندپایه وزارت امنیت داخلی ایالات‌ متحده اعلام نمود:

تمامی محدودیت‌های مربوط به دستگاه‌های الکترونیکی بزرگ از ماه مارس برای 10 فرودگاه و 9 شرکت هوایی به‌صورت کامل اصلاح‌ شده بود.

اگر به زمان اجرای این قانون بازگردیم، گفته می‌شد که ماموران حفاظتی اعلام نموده‌اند که سازمان‌های تروریستی در اقدامی کاملا برنامه‌ریزی‌ شده قصد قاچاق بمب‌ها از طریق پنهان نمودن آن‌ها در دستگاه‌های الکترونیکی مصرف‌کنندگان مانند لپ‌تاپ را دارند.
بعد از اجرای چنین قانونی در ایالات‌متحده، بریتانیا نیز قانونی مشابه را در پروازهای خارجی خود که از مبدا خاورمیانه و شمال آفریقا بودند اجرا نمود. وزارت مهاجرتی بریتانیا هنوز هم قانون ممنوعیت خود را باقی گذاشته است.

قانون منع ورود لپ‌تاپ به آمریکا به‌صورت کامل برداشته شد


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog