اریگامی زرافه برای کودکان

زرافه ها حیوانات بسیار زیبایی هستند که در جنگل ها زندگی می کنند و بلندقدترین حیوان دنیا می باشد. زرافه ها به دلیل پوست پلنگی، صورت و اندام شبیه به شتر و گاو، “شترگاو پلنگ” هم نامیده می شوند.
برای اریگامی زرافه می توانید از کاغذ رنگی با زمینه زرد رنگ استفاده کنید، یا می توانید از کاغذ زرد رنگ با خال های نارنجی استفاده کنید.
یک کاغذ رنگی مربع شکل زرد را انتخاب کنید و از قسمت سفید آن به صورت لوزی، رو به روی خود قرار دهید و دو گوشه چپ و راست کاغذ را بر هم منطبق کنید تا قطر عمودی مربع که با خط چین مشخص است به وجود آید.

دو گوشه راست و چپ لوزی را تا خط عمودی وسط به سمت داخل تا بزنید.

گوشه راست کار را بر گوشه یا راس چپ منطبق کنید. سپس کار را به سمت چپ حرکت دهید تا قاعده یا ضلع کوچک این لوزی در خط افق قرار گیرد.



همان طور که مشاهده کردید در قسمت چپ کار، یک شکاف ایجاد شده است از همان محل، دو طرف کاغذ را در دست گیرید و از روی نقطه چین، به سمت بیرون تا بزنید.


یک نقطه چین اریب کوتاه در بالای کار مطابق شکل زیر ایجاد کنید و باز از محل شکاف، دو طرف کار را به سمت بیرون از محل نقطه چین تا بزنید تا بالای کار از تیزی خارج شود.

قسمت تیزی نوک کار را مطابق جهت فلش به سمت راست و بالا هدایت کنید.

برای دم زرافه ابتدا مطابق شکل دو خط چین تقریبا موازی نزدیک دم بکشید و راس این قسمت را از روی نقطه چین دورتر به سمت داخل تا بزنید.

در ادامه مرحله ی قبل، مجددا راس دم را به سمت بیرون از روی نقطه چین نزدیکتر تا بزنید. این کار ساده است فقط باید در حین کار کمی دقت کنید و همانند جهت فلش ها عمل کنید.

در مرحله آخر نیز می توانید قسمت مربع شکلی که در پایین بدن زرافه با خط چین علامت گذاری شده است را با قیچی ببرید.

اریگامی زرافه به پایان رسید و می توانید طرح های روی بدن آن را با مداد رنگی نارنجی مشخص کنید و با مداد مشکی یک بیضی کوچک برای چشم زرافه نقاشی کنید.

زرافه جزء حیوانات قد بلند جنگل است و بیشتر از برگ درختان تغذیه می کند، شما می توانید برای زیبا ترشدن کار، یک درخت را نقاشی کنید و یا حتی اریگامی آن را بسازید.
میترا نامجو




اریگامی زرافه برای کودکان
به این مطلب رای دهید











شاید برای شما جالب باشد:

 این مطلب را برای دوست خود ارسال نمایید

اریگامی زرافه برای کودکان


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog