آیا می توان از بزرگ شدن پروستات پیشگیری کرد ؟




جدا از تستوسترون محققین عوامل خطر ساز خاص دیگری را که سر انجام منتهی به بزرگی خوش خیم پروستات شوند شناسایی نکرده اند. آنها نمی توانند مظنونهای همیشگی، نظیر سیگار، قهوه یا چاقی را مقصر بدانند. به نظر نمی رسد عادات جنسی و عفونتهای پیشین هم تأثیری داشته باشند. تنها عملی که مشخص شده است در ابتلاء به بزرگی خوش خیم پروستات دخالت دارد، استفاده از استروئیدهای آنابولیک توسط ورزشکاران و سایر کسانی است که فعالیت بدنسازی دارند.
در پژوهشی مشخصی شد که به نظر می رسد خطر ابتلا به بزرگی خوش خیم پروستات در مردانی که روزانه دو تا چهار لیوان آبجو می خورندکاهش می یابد. هر چند قبل از اینکه شما عازم خوردن شش لیوان آبجو شوید بایستی مطلع باشید که نه علت این موضوع مشخص است و نه چگونگی تأثیر آن.
چون در این پژوهش مردانی مورد بررسی قرار گرفتند که به علت ابتلا به بزرگی خوش خیم پروستات تحت عمل جراحی قرار گرفته بودند، شاید عادت نوشیدنشان را تغییر داده و عادت نوشیدن بعداز عملشان را ذکر کرده بودند یا ممکن است نوشیدن مشروبات الکلی با سایر عوامل مثل تغذیه در ارتباط باشد.
آیا رژیم غذایی تأثیر زیادی دارد ؟
هیچ سابقه محکمی حاکی از آن وجود ندارد. گرچه قابل ذکر است که شیوع بزرگی خوش خیم پروستات در مردان آسیایی از نظر تاریخی بسیار پایین بوده است و با مهاجرت آنها به غرب یا تغییر سبک سنتی زندگیشان افزایش قابل ملاحظه ای داشته است. از آنجا که آسیاییها به رژیم غذایی با کلسترول و چربی کم علاقه مندند مردان آمریکایی که می خواهند از بزرگی خوش خیم پروستات (جدا از بیماریهای قلبی و سایر مشکلات تندرستی) اجتناب کنند، می توانند از این شیوه پیروی کنند.

امتیازدهی

Loading...



loading...

آیا می توان از بزرگ شدن پروستات پیشگیری کرد ؟


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog