چه چیزی باعث شروع سیر پیشرونده احتباس حاد ادراری می شود؟




این حالت ممکن است به طور ناگهانی در مردان مبتلا به بزرگی خوش خیم پروستات خفیف که داروهای آلرژیکی مصرف می کنند یا برای درمان سرماخوردگی خود از داروهایی که بدون نسخه فروخته می شوند استفاده می کنند، روی دهد. داروهای آنتی هیستامین، کششهای عصبی را مهار می کنند سایر داروها شامل یک داروی ضد احتقانی است که مقلد سمپاتیک نامیده می شود و ممکن است به عنوان یک عارضه جانبی، گردن مثانه را تنگ کرده دفع ادرار را مشکل کند. (این داروها روی افراد جوان این اثر را ندارند)
وقتی انسداد ناقصی در فرد وجود دارد، الکل، حرارت پایین، بی حرکتی طولانی مدت، مثل محدود بودن به یک ویلچر یا تخت خواب یا چند ساعت نشستن ساده، می تواند منجر به احتباس ادراری شود.
احتباس حاد ادراری چگونه درمان می شود؟
شما دوان دوان یا به احتمال بیشتر لنگان لنگان روزانه مطب پزشک یا بخش اورژانس یک بیمارستان می شوید. این حالت می تواند به سادگی و سریعاً تخفیف داده شود. پزشک سوندی را داخل آلت تناسلی می کند تا ادرار را مستقیماً از مثانه تخلیه کند و درد فوراً ساکت می شود. اگر ۱۲ ساعت یا بیشتر ادرار نکرده باشید ممکن است نزدیک ۴ لیتر ادرار از مثانه شما خارج شود.
پس احتباس حاد ادراری ناگهانی، اما کمی قابل پیش بینی است، درست است ؟ یکباره غافلگیر نمی کند ؟
شاید باور آن مشکل باشد. اما در بسیاری مواقع یک مرد ممکن است تا زمانی که کاملاً از دفع ادرار ناتوان شود از انسداد خود بی خبر باشد. این حالت- ترکیب احتباس ادراری و انسداد بدون علامت- پروستاتیسم بدون علامت نامیده می شود. چند روز قبل از بروز بحران، چون کلیه نارسا می شود، ممکن است فرد به شدت ضعیف، خواب آلودگی و تحریک پذیر شود. ممکن است بدون اخطار قبلی وارد حالت اغما شود و اگر مثانه فوراً تخلیه نشود می تواند منجر به مرگ شود.

امتیازدهی

Loading...



loading...

چه چیزی باعث شروع سیر پیشرونده احتباس حاد ادراری می شود؟


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog