چگونه ممکن است انسدادی در مجاری ادرار داشت و از آن بی خبر بود ؟




یک توضیح این است که بزرگی خوش خیم پروستات می تواند به قدری آهسته پیشرفت کند که شما بتوانید به علائم عادت کنید تا جایی که به خاطر نیاورید از چه زمانی علائمی نداشته اید. یا شاید به این علت که نمی خواهید کسی آن قسمت از بدن شما را معاینه کند.
آیا علائم دیگری از بزرگی خوش خیم پروستات وجود دارند ؟ در مورد وجود خون در ادرار چه می گویید ؟
علامت شایعی است. در واقع بزرگی خوش خیم پروستات و سرطان مثانه شایع ترین عوامل ادرار خونین در مردان بالای ۴۰ سال هستند. هنگامی که عروقی خون پیشابراه و گردن مثانه آن قدر به وسیله رشد بافت پروستات مورد کشش قرار گیرند که پاره شوند، ممکن است دچار ادرار خونین شوید. اگر رگ خیلی کوچکی پاره شود ممکن است فقط ردپای میکروسکوپی از خون در ادرار به جا بگذارد. اما اگر رگ بزرگتری باشد، ادرار صورتی یا قرمز خواهد شد. به ندرت ممکن است یک خونریزی شدید اتفاق افتد. وقتی چنین اتفاقی رخ دهد باید فوراً مراقبت لازم از آن به عمل آورید.
اختلالات ادراری زیادی وجود دارند که اشخاص، خصوصاً افراد مسن را درگیر کنند و مربوط به بزرگی خوش خیم پروستات نباشند این طور نیست ؟
کاملاً درست می فرمایید، همه علائمی که ما در بالا ذکر کردیم، مخصوصاً ادرار باقی مانده، اغلب در زنان پیر اتفاق می افتد و روشن است که نمی توان پروستات را در مورد آن مقصر دانست.
تنگی پیشابراه، باقی ماندن اثر بافت ترمیمی بعداز آسیب، اختلالات مثانه، التهاب یا دیگر بیماریها مانند اختلالات عصبی نیز می توانند علائم اختصاصی بزرگی خوش خیم پروستات را بروز دهند.
دیابت می تواند منجر به تکرر ادرار و مزاحمت در نزدیکی جنسی شود. برای یک مرد، وقتی واقعاً علائم دیابت را نشان می دهد، تصور داشتن اختلالات پروستات دور از انتظار نیست. همین مشکلات ممکن است به وسیله تعدادی از داروهایی که ما قبلاً ذکر کردیم مانند آنتی هیستامین ها یا ضد احتقانها نیز ایجاد شود. اینها احتمالاً مانع اعمال طبیعی مثانه می شوند.

امتیازدهی

Loading...



loading...

چگونه ممکن است انسدادی در مجاری ادرار داشت و از آن بی خبر بود ؟


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog