ساخت عضله و کشش چگونه روی مثانه اثر می گذارند ؟




وقتی مثانه شروع به ساخت عضله می کند، باندهای حاصل از بافت ترمیمی که غشاهای دیواره ای (ترابکول) نامیده می شوند، در دیواره مثانه تشکیل می شوند. در موارد پیشرفته تر بزرگی خوش خیم پروستات، نواحی ضعیف تر دیواره میانه که بین مناطقی از غشاهای دیواره ای قرار دارند، شروع به برجسته شدن به طرف بیرون می کنند و کیسه هایی تولید می کنند که سلولس نامیده می شود. سرانجام سلولس ها متورم شده کیسه های کوچکی می سازند که دیورتیکول نامیده می شود.
دیورتیکول ها می توانند ادرار را به دام انداخته و مکانی برای رشد باکتریها شوند. اگر شما تا مرحله پیدایش غشاهای دیواره ای و دیورتیکول پیش بروید، ممکن است حتی بعد از درمان بزرگی خوش خیم پروستات مشکلات ادراری داشته باشید. اگر تخریب عضله مثانه تا نقطه ای پیش رفته باشد که عضله را برای همیشه منقبض کرده باشد در این مورد مشکل می تواند به صورت احتباس ادرار ادامه یابد.
وقتی عضله مثانه شروع به ضعیف شدن می کند، چه اتفاقی می افتد ؟
پدیده ناراحت کننده ای روی می دهد که پزشکان آن را «دفع متناوب ادرار» می نامند و مردم به آن قطره قطره شدن دفع ادرار می گویند. با رشد انسداد، مثانه نمی تواند خودش را تنها با یک انقباض تخلیه کند. در نتیجه جریان ادرار قبل از خالی شدن مثانه متوقف می شود. چند ثانیه بعد عضله برای بار دوم به طور ضعیفی منقبض می شود و جریان ادرار دوباره شروع می شود.
گاهی این پدیده در نزدیکی تمام شدن جریان ادرار اتفاق می افتد. با تصور اینکه دفع ادرار به پایان رسیده است زیب شلوارتان را بالا می کشید، اما چیزی بین قطره تا ۳۰ گرم یا بیشتر از قطرات ادرار درون لباسهای زیر شما می ریزد.
اما لااقل مثانه خالی می شود، درست است ؟
بله. اما سرانجام مثانه وارد جبران نشده می شود که حتی با انقباض دوم هم نمی تواند تخلیه شود. بنابراین همیشه مقداری ادرار در آن باقی می ماند. (در حالت عادی مثانه خودش را کاملاً تخلیه می کند)
وقتی که ادرار باقی مانده به ۸۰ تا ۱۱۰ گرم می رسد، با وجود آنکه زمان کوتاهی از تخلیه ادرار شما گذاشته است دوباره احساس نیاز به تخلیه ادرار می کنید. ممکن است هر ۳۰ دقیقه تا ۲ ساعت یک بار ادرار کنید. وقتی ادرار باقی مانده به حدود نیم لیتر یا بیشتر می رسد، دیگر جایی برای ادراری که از کلیه می آید باقی نمی ماند و ادرار به طور غیر ارادی، اغلب هنگامی که خوابید، از پیشابراه بیرون می ریزد. این مرحله یک مرحله پیشرفته بزرگی خوش خیم پروستات است.

امتیازدهی

Loading...



loading...

ساخت عضله و کشش چگونه روی مثانه اثر می گذارند ؟


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog