با کارت‌های UFS، کارهای حافظه روتین microSD به زودی به فراموشی سپرده می‌شوند

گوشی‌های موبایل و دوربین‌های فیلمبرداری و DSLR، هر روز که می‌گذرد، عکس‌ها و فیلم‌های واضح‌تری می‌گیرند که متناسب با آن حجم بیشتری از حافظه را طلب می‌کنند و باید به سرعت روی کارت‌های حافظه درج و خوانده شوند. زندگی ما هم شتاب‌آلودتر شده و ما نیاز داریم که اطلاعات دیگر را هم به سرعت زیاد، ذخیره و بازخوانی کنیم.
برای همین کارت‌های حافظه قدیمی، کم کم در حال از دت دادن کارآیی خود هستند.
شرکت سامسونگ، نخستین بار زمانی که گلکسی اس ۶ را رونمایی کرد، از حافظه‌های مبتنی بر استاندارد UFS 2.0 استفاده کرد و حالا در حال کار روی همین استاندارد را برای کارت‌های حافظه جانبی است.
کارت‌های حافظه UFS که به زودی وارد بازار خواهند شد بین ۳۲ تا ۲۵۶ گیگ هستند و سرعت ذخیره و بازخوانی اطلاعات روی آنها بسیار سریع‌تر از حافظه‌های قدیمی است. در واقع سرعت تبادل اطلاعات روی این کارت، کاملا قابل مقایسه با درایوهای SSD  است.
بررسی‌های اولیه نشان می‌دهند که برای مثال با این حافظه‌های می‌شود تنها در عرض ۷ ثانیه ۲۴ عکس حجیم JPG را ذخیره کرد، در صورتی که روی حافظه میکرو اس دی روتین، این کار نیازمند ۳۲ ثانیه است. یا اینکه یک فیلم ۵ گیگی را می‌شود در ۱۰ ثانیه، خواند.
شاید سامسونگ در زمان معرفی نوت ۷، برای اینکه یک پیشرفت محسوس را به نمایش بگذارد، گجت خود را مجهز به اسلات‌های مخصوص کارت‌های حافظه UFS کند. بله! توجه داشته باشید که کارت‌های UFS‌ را شما نمی‌توانید در شکاف‌های کنونی کارت‌های میکرو اس دی بیندازید، چون شکل و پین‌های آنها، قدری متفاوت است.
منبع
نوشته با کارت‌های UFS، کارهای حافظه روتین microSD به زودی به فراموشی سپرده می‌شوند اولین بار در یک پزشک پدیدار شد.

با کارت‌های UFS، کارهای حافظه روتین microSD به زودی به فراموشی سپرده می‌شوند


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog