از حالا به بعد نمی‌توانید در بازی‌های ویندوز ۱۰ تقلب کنید چون مایکروسافت مچ شما را می‌گیرد

مایکروسافت این هفته به‌روزرسانی Fall Creators را برای ویندوز ۱۰ منتشر کرد. این به‌روزرسانی چندین ویژگی جدید جالب به ویندوز ۱۰ اضافه می‌کند که یکی از آن‌ها ویژگی ضدتقلب در بازی‌ها است. این ویژگی با نام anti-cheat یا TruePlay نیز شناخته شده و اولین بار در نسخه مخصوص توسعه‌دهنده‌ها (Insider build) ماه جولای دیده شد.

آگهی متنی میان‌متنی:

TruePlay به طراحان و توسعه‌دهندگان بازی‌های ویندوزی این امکان را می‌دهد که روی فعالیت کاربران و بازیکنان نظارت داشته باشند تا تقلب در بازی اتفاق نیفتند.
این ابزار مبارزه با تقلب؛ سعی می‌کند داده‌های مختلف بازی‌های کاربران روی ویندوز ۱۰ و بازی‌های ارایه‌شده روی فروشگاه مایکروسافت را جمع‌آوری و بررسی کند تا اگر یک رفتار یا پدیده غیرمنطقی مشاهده شد؛ با کاربر یا گیمر برخورد شود.

مایکروسافت در توضیح ویژگی TruePlay می‌گوید:

«یک بازی که در TruePlay ثبت‌نام کرده باشد؛ مورد محافظت قرار می‌گیرد تا مورد هدف یک سری حملات و تهدیدات اینترنتی معمول قرار نگیرد. به علاوه، سرویس‌های ویندوز نشست‌های بازی را مانیتور می‌کنند تا رفتار یا دستکاری‌های منجر به اجرای سناریوهای تقلب در بازی را شناسایی و کشف کنند. این اطلاعات جمع‌آوری شده تنها برای هشدار به کاربران درباره تقلب در بازی است.»

مایکروسافت توضیح می‌دهد که کاربران نگران اطلاعات شخصی یا حریم خصوصی خود نباشند چون این اطلاعات در صورت محرض شدن یک تقلب؛ فقط در اختیار توسعه‌دهندگان بازی قرار می‌گیرد.
کاربران می‌توانند سیستم TruePlay را غیرفعال کنند یا از مایکروسافت بخواهند که اطلاعات بازی آن‌ها را نظارت و مانیتور نکند. گفتنی است این ویژگی هم اکنون هم در بخش تنظمیات بازی ویندوز ۱۰ غیرفعال است. مایکروسافت به‌زودی API آن را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار دهد و پس از آن این ویژگی به صورت رسمی برای همه کاربران فعال خواهد شد.

به طور کلی؛ سیستم TruePlay شبیه ابزار ضدتقلب Valve Anti-Cheat است با این تفاوت که فقط روی بازی‌های UWP یا Universal Windows Platform اعمال می‌شود.
فعلا بازی‌های کمی در فروشگاه‌های مایکروسافت مانند Forza و Cuphead قابلیت مانیتور شدن توسط ابزار TruePlay را دارند. به تدریج که مایکروسافت بازی‌های دیگری روی پلتفرم UWP عرضه کند یا امکان اجرای بازی‌های پلتفرم‌های دیگر روی ویندوز ۱۰ فراهم شود؛ ابزار مبارزه با تقلب TruePlay مایکروسافت قدرت بیشتری خواهد گرفت.
سوال اساسی که اینجا مطرح می‌شود این است: «آیا مایکروسافت این حق را دارد که به کاربران بگوید چگونه بازی کنند و چرا در یک بازی تقلب کردند؟»
شما با این ابزار جدید مایکروسافت موافق هستید یا خیر؟ ازش استفاده می‌کنید؟
منبع

از حالا به بعد نمی‌توانید در بازی‌های ویندوز ۱۰ تقلب کنید چون مایکروسافت مچ شما را می‌گیرد


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog