مهر خیانت پای سند ازدواج


ازدواج ها در نبرد با جدایی در ایران ناموفقند و هر روز شکست را تجربه می کنند. پرونده های طلاق خبرهای ناخشنودی به همراه دارند و خیانت در راس همه موارد جدایی خود نمایی می کنند. اکبر فتح اللهی نوشهر، وکیل پایه یک دادگستری در گفت و گو با روزنامه «ابتکار» می گوید: بیشتر پرونده های طلاق در سال های اخیر حول خیانت، مسائل جنسی و تغییر باورهای فکری و ارزشی و بعد از آنها اقتصاد و اعتیاد شکل گرفته اند. پرونده های طلاق در سال های اخیر به 2 دسته تقسیم می شوند. پرونده های بین 10 تا 20 سال گذشته بیشتر حول محور مسائل اقتصادی و اعتیاد تشکیل می شدند. اما پرونده های 3 سال اخیر حول محور خیانت، مسائل جنسی و تغییر خواسته های زنان از ازدواج شکل گرفته اند.
آقای فتح الهی ، وکیل پایه یک دادگستری در گفتگویی با روزنامه ابتکار در رابطه با دلایل شکست ازدواج در ایران می گوید: با نگاهی به پرونده های طلاق در ایران می توان دلیل شکست ازدواج در ایران را در سه مقطع بررسی کرد، اقتصاد و تغییر فرایند های اجتماعی و باورهای ارزشی و انگیزه های درونی است. اصولا در طی 10 سال اخیر این هر سه مورد تغییرات شگرفی داشته اند و اساسا این نگرش ها نسبت به 10 یا 20 سال اخیر تغییرات بسیاری پیدا کرده اند. مقوله اقتصاد در بحث ازدواج به شدت جنبه محوری پیدا کرده است. به این معنی که اگر جوانی در هر مقطعی بخواهد ازدواج کند باید متناسب با شرایط اجتماعی و تحصیلاتی یا شئونات طرف مقابل هزینه های سرسام آوری را که متاسفانه بیشتر جنبه جامعه شناختی و فرهنگی دارند متحمل شود. که معمولا در جامعه امروز براساس انتظارات قشر متوسط چیزی حدود بین 70 تا 100 میلیون تومان هزینه در بر خواهد داشت که متاسفانه جوانان امروز در هر شرایط فکری و اجتماعی که متعلق به قشر متوسط جامعه باشند از پس آن بر نمی آیند.
تغییر نگرش به ازدواج، دومین عامل طلاق
فتح الهی علت دوم شکست طلاق را تغییر نگرش جامعه و افراد به ازدواج در 20 سال گذشته می داند و می گوید: نگرش به ازدواج طی 20 تا 30 سال اخیر از یک مرحله اجتماعی یا یک عادت که برآمده از ناخودآگاه انسان بود، به یک منفع شخصی تغییر پیدا کرده است.
مقاله وکیل فتح اللهی منتشره در روزنامه ابتکار جهت مطالعه مقالات دیگر از ایشان به سایت http://vakiletehran.ir مراجعه نمایید.

مهر خیانت پای سند ازدواج


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog