تمرین دو گله کوچک برای سلامت چشم ها




دو گلوله کوچک با رنگهای مختلف در فاصله ۱۰ تا ۱۵ سانتیمتری چشمان خود نگه دارید. چشم راست به گلوله راست و چشم چپ به گلوله چپ نگاه کند. این دو گلوله را ابتدا به یکدیگر نزدیک کنید و سپس در فاصله یک سانتیمتری یکدیگر قرار داده و آنها را دوباره به یکدیگر نزدیک کنید. دوباره آنها را به آرامی از یکدیگر دور کنید و هربار کمی بیشتر از هم فاصله دهید. این تمرین به ویژه برای کسانی که دچار لوچی هستند توصیه می شود، ولی بسیار خسته کننده و نیاز به استراحت زیاد دارد (پالمینگ، انقباض پلکها).
یک توپ تنس یا یک شیء دیگر را به سرعت جا به جا می شود (به عنوان مثال یک اتومبیل) را به دقت با نگاه دنبال کنید. و اگر آن شیء بزرگ است روی از اجزای ان دقت کنید و به طور مرتب مژه بزنید.
حرفها یا علائمی را روی مقوایی که به سرعت از جلوی چشمان شما به صورت موازی یا عمود برجهت نگاه شما عبور می دهند، رسم کنید. این مقوا را در فاصله که به بهترین وجه دیده شود قرار دهید. به طور مرتب مژه بزنید. در این حالت مکانیسم عمل تطابق تقویت می شود. این تمرین را به صورت طبیعی هنگامی که ترن یا اتومبیلی در حال حرکت است می توان انجام داد. اما لازم است که شخص به خود فشار نیاورد، زیرا خسته می شود و به حالت منقبض در می آید. بنابراین مطالعه در قطار در صورتی که به خوبی انجام گیرد (به مدت بسیار کم) یکی از بهترین تمرینها است.
شیئی در فاصله دور را در نظر بگیرید و به ویژه روی یک قسمت (هرچه کوچکتر بهتر) آن عمل تطابق را انجام دهید. مژه بزنید و دوباره آن شیء را نگاه کنید و سپس به آن قسمت کوچک خبره شوید. مژه بزنید و پس از چند بار تکرار این عمل، آن جزء کوچک، بسیار واضحتر و برجسته به نظر می رسد.
به حالت نشسته یا ایستاده و البته کاملاً آسوده یک کارت پستال یا یک عکس را در فاصله ای از چشم خود قرار دهید که آن را به بهترین وجه ممکن ببینید. سپس به صورت افقی نگاه خود را از یک لبه به لبه دیگر ببرید. این کار را با حرکت کند و منظم انجام دهید. سپس قسمتهای روشن تصویر را (ضمن مژه زدن) به مدت ۲۰ تا ۳۰ ثانیه نگاه کنید. پس از آن تاریک یک قسمت تاریک عکس دقت کنید. این قسمت سریعاً به شکل برجستگی تند و رنگی نسبت به بقیه تصویر ظاهر خواهد شد. نتیجه این عمل غیر مترقبه خواهد بود.

امتیازدهی

Loading...



loading...

تمرین دو گله کوچک برای سلامت چشم ها


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog