تمرینی بسیار مهم برای هدایت توجه چشم ها

چشمان خود را کاملاً باز کنید و در این حال به لبه های انتهای میدان دید توجه کنید. سپس پلکها را رها کنید و توجه خود را روی یک نقطه مرکزی متمرکز کنید. راه عملی، چرخی را در فاصله ای از چشم قرار دهید که برای دیدن قسمت دور بیرونی آن نیاز به دقت باشد.
نگاه خود را روی قسمت مرکزی چرخ متوجه کنید ولی در عین حال خود را به قسمت بیرونی (دایره خارجی آن) متمرکز کنید. این کار را به مدت یک دقیقه انجام دهید. به طور دائم مژه بزنید، سپس توجه خود را روی قسمت مرکزی به مدت یک دقیقه حفظ کنید. مژه بزنید و این کار را دوباره آغاز کنید، تا زمانی که احساس خستگی ضعیف به شما دست دهد. هربار کمی به چرخ نزدیکتر شوید. ارتفاع قسمت مرکزی چرخ باید با ارتفاع چشم برابر باشد. پس از تمرین، عمل پالمینگ را انجام دهید.
برای بهبود دید لکه ای به وسیله تطابق مرکزی، خواندن صحیح ضمن متمرکز شدن روی هر کلمه یا بهتر بگوییم روی هر حرف مفید می باشد. عادت دیدن در مجموعه فقط منجر به ناراحتیهای چشمی می گردد. در اینجا ما یک روش را برای تقویت جا به جایی دید لکه ای در طول مطالعه شرح می دهیم. برای این کار ورقه کوچکی ترجیحاً به رنگهای تیره که در داخل آن سوراخ گردی به قطر ۱۵ میلیمتر ایجاد شده باشد مورد نیاز است. این ورقه را روی کتابی که می خوانید بگذارید و از میان سوراخ کلمه ها را بخوانید. سرعت جابه جایی آن به شخص بستگی دارد. آزادانه مژه بزنید و پشت سرهم با هر چشم خط را بخوانید و سپس با هر دو چشم نگاه کنید . قسمتهای سفید داخل حرفها را نگاه کنید. حتی اگر حرفها کوچک باشند سعی کنید که روی این سطوح سفید و نه خطهای سیاه عمل تطابق را انجام دهید.
مطالعه حرفهای ریز: به قسمتی که به مطالعه اختصاص داده شده است مراجعه کنید.

امتیازدهی

Loading...



loading...

تمرینی بسیار مهم برای هدایت توجه چشم ها


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog