پیش بازی پرسپولیس-استقلال ؛ جنگ هشتاد و پنجم با فرماندهان فرنگی






هشتاد و پنجمین سکانس از شهرآورد بزرگ پایتخت ، مقارن است با نخستین تقابل دو سرمربی خارجی برای این دیدار بزرگ.



از چارچوب هفته دهم مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران ، دو تیم پرسپولیس و استقلال تهران بعد از ظهر پنجشنبه ، چهارم آبان ماه در ورزشگاه بزرگ آزادی ، به مصاف یکدیگر خواهند رفت تا برگزار کننده هشتاد و پنجمین شهرآورد پایتخت باشند.
شهرآورد هشتاد و پنجم  هفته دهم لیگ برتر خلیج فارس  پرسپولیس - استقلال  پنجشنبه 4 آبان 1396 ساعت 16:40  تهران-ورزشگاه آزادی  داوران: بیژن حیدری، رضا سخندان، سعید علی نژادیان و پیام حیدری
پیش بازی
این دیدار در حالی برگزار خواهد شد که دو تیم، شرایط متفاوتی را در جدول رده بندی مسابقات، تجربه می کنند. سرخپوشان با شروع خوب خود با هدایت برانکو ایوانکوویچ، همچنان همانند فصل گذشته به عنوان جدی ترین مدعی عنوان قهرمانی و دفاع از مقام فصل گذشته خود برآمده اند و در سوی مقابل، استقلال که با علیرضا منصوریان به ناکامی های عدیده ای در لیگ هفدهم رسید، با وینفرد شفر، امیدوار به روزهای آتی و جبران مافات گذشته است. البته وجه مشترک این دو باشگاه بزرگ، حضور در گردونه مسابقات جام حذفی و فائق آمدن بر حریفان است.
پرسپولیس

سرخپوشان پس از قبول شکست مقابل الهلال و کنار رفتن از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، حالا تمرکز خود را بر روی مسابقات داخلی قرار داده و در اندیشه دفاع از عنوان قهرمانی خود هستند. این تیم که با هدایت برانکو ایوانکوویچ، شرایط خوب و باثباتی را پشت سر می گذارد، با برتری مقابل نفت طلاییه در مسابقات جام حذفی، انگیزه فراوانی برای گرفتن انتقام از تجربه دیدار گذشته دو تیم دارند. در تیم فوتبال پرسپولیس، مهدی طارمی، فرشاد احمدزاده و احمد نوراللهی، به صورت قطعی این دیدار را از دست داده اند و محسن مسلمان با تعلیق محرومیتش از سوی کمیته اخلاق و وحید امیری با بهبود آسیب دیدگی اش، می توانند شاگردان ایوانکوویچ را در این دیدار همراهی کنند. از جمله چهره های شاخص پرسپولیس برای این دیدار، می توان به علی علیپور، سید جلال حسینی و کمال کامیابی نیا اشاره کرد.
استقلال

آبی پوشان پس از برکناری علیرضا منصوریان، ابتدا به یک پیروزی شیرین خارج از خانه مقابل سپیدرود دست یافتند و با هدایت وینفرد شفر نیز، مقابل فولاد متوقف شده و در دیدار حذفی خود مقابل نساجی، به برتری دست یافتند. فرم و شکل بازی استقلال تحت هدایت سرمربی جدید این تیم، به گواه کارشناسان و هواداران این تیم، پیشرفت کرده و مهیای شهرآورد گشته است. در تیم فوتبال استقلال، پژمان منتظری به دلیل آسیب دیدگی طولانی مدت، امید نورافکن و مجتبی جباری به این دیدار نخواهند رسید و وریا غفوری با تعلیق محرومیتش و میلاد زکی پور با بهبود مصدومیتش، می توانند در لیست ابتدایی قرار گیرند. از جمله چهره های شاخص استقلال برای این دیدار حساس، می توان به نام های فرشید اسماعیلی، روزبه چشمی و سید حسین حسینی اشاره کرد.
غایبان قطعی دو تیم
پرسپولیس : مهدی طارمی – فرشاد احمدزاده – احمد نوراللهی استقلال : پژمان منتظری – مجتبی جباری – امید نورافکن
نکات دیدار
وینفرد شفر، در این دیدار، نخستین شهرآورد خود را تجربه خواهد کرد و برانکو، ششمین حضورش در این دیدار بزرگ را پشت سر خواهد گذاشت.  
این دیدار، نخستین دیدار تاریخ دو تیم است که با حضور دو سرمربی خارجی بر روی نیمکت دو تیم برگزار می شود.  
استقلال تهران با به ثمر رساندن تنها 4 گل تا هفته نهم، بدترین آمار تاریخش را پشت سر گذاشته است.  
علی علیپور با به ثمر رساندن 4 گل، بهترین گلزن پرسپولیس در لیگ هفدهم بوده و محسن مسلمان با ارسال 5 پاس گل، بهترین عملکرد را در میان بازیکنان لیگ برتر به ثبت رسانده است.  
پرسپولیس با گرفتن 5 پنالتی و استقلال با اهدای 5 پنالتی به حریفان تا بدین جای فصل، پنالتی گیر ترین و پنالتی ده ترین تیم های لیگ برتر هستند! در این بین سیامک نعمتی به تنهایی 3 پنالتی گرفته است.  
فرشید اسماعیلی، علی قربانی، امید ابراهیمی و سجاد شهباززاده از تیم استقلال و سید جلال حسینی، محسن مسلمان و علی علیپور از تیم پرسپولیس، سابقه گلزنی در شهرآورد های گذشته دو تیم را در کارنامه دارند.  
سید حسین حسینی، سرور جپاروف، داریوش شجاعیان، حسن بیت سعید و مهدی قائدی از استقلال و شجاع خلیل زاده، شایان مصلح، سیامک نعمتی، بشار رسن و گادوین منشا از پرسپولیس، دربی اولی های این بازی هستند!
ترکیب احتمالی دو تیم
 

وضعیت دو تیم در جدول

 10 تقابل اخیر دو تیم

کنفرانس سرمربیان دو تیم
برانکو : دیدار استقلال و پرسپولیس بزرگترین مسابقه آسیاست؛ درگذشت آشتیانی برایمان یک فقدان است.
شفر : پرسپولیس در حال حاضر بهترین تیم ایران است ؛ نمی توانیم در سطح تیم ملی آلمان بازی کنیم.

پیش بازی پرسپولیس-استقلال ؛ جنگ هشتاد و پنجم با فرماندهان فرنگی


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog