وداع با یکی از اصیل‌های مکتب شاهین و پرسپولیس/ مدافع تکنیکی سرخ‌ها هم پر کشید

به گزارش خبرگزاری فارس، ابراهیم آشتیانی پیشکسوت باشگاه پرسپولیس بعد از مدت‌ها دست و پنجه نرم کردن با بیماری صبح امروز جان به جان آفرین تسلیم کرد و به دیار باقی شتافت.
مرحوم آشتیانی متولد 10 آذر 1325 در تهران بود که سالها در تیم ملی فوتبال کشورمان و باشگاه پرسپولیس فعالیت می‌کرد. آشتیانی یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال کشورمان بود که حتی در سال 1350 با پیشنهاد بازی در تیم هامبورگ آلمان روبرو شد اما به دلیل برخی کارشکنی‌ها او نتوانست به این تیم مطرح آلمانی بپیوندد.
مرحوم آشتیانی در تیم‌های شاهین، پیکان و پرسپولیس سالها فعالیت کرد و موفق شد همراه این تیم و تیم ملی فوتبال کشورمان عناوین مهم بین‌المللی به دست بیاورد.
این پیشکسوت مرحوم در سال 1353 و در حالی که تنها 28 سال سن داشت به عنوان کاپیتان پرسپولیس مطرح شد و 2 سال بعد در سال 1355 و پس از کسب عنوان نایب قهرمانی در مسابقات لیگ تخت جمشید همراه با پرسپولیس از فوتبال خداحافظی کرد.
وی در سال 1348 برای اولین بار به تیم ملی فوتبال کشورمان دعوت شد و همراه تیم ملی در جام ملت‌های آسیا در سال 1972 به مقام قهرمانی دست پیدا کرد و همچنین همراه با تیم المپیک 1972 مونیخ رفت تا این مسابقات را هم تجربه کند. مرحوم آشتیانی در سال 1353 و در زمان 29 سالگی و پس از بازی با کره جنوبی از فوتبال ملی خداحافظی کرد.
مرحوم آشتیانی در اوایل دهه 80 و در زمان مدیرعاملی اکبر غمخوار در پرسپولیس مدتی به عنوان سرپرست تیم پرسپولیس انتخاب شد.
قهرمانی همراه با تیم ملی در جام ملت‌های آسیا در سال‌های 1968 و 1972 با تیم ملی و صعود به بازی‌های المپیک تابستانی 1972 مونیخ و همچنین قهرمانی و نایب قهرمانی‌های متعدد با پرسپولیس در لیگ‌های باشگاهی از جمله افتخارات این پیشکسوت فوتبال است که موفق شد در سال 1350 به عنوان مرد سال فوتبال ایران انتخاب شود و همچنین در سال 1972 به عنوان بهترین بازیکن جام ملت‌های آسیا انتخاب شد.
از این پیشکسوت فوتبال اردلان آشتیانی به یادگار مانده که مدتی به عنوان بازیکن در تیم پرسپولیس فعالیت می‌کرد.
خبرگزاری فارس، این ضایعه تلخ را به جامعه فوتبال و خانواده این مرحوم تسلیت می‌گوید.
انتهای پیام/ا
http://fna.ir/a1g9r8


وداع با یکی از اصیل‌های مکتب شاهین و پرسپولیس/ مدافع تکنیکی سرخ‌ها هم پر کشید


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog