نحوه شناسایی قالب وب‌سایت های وردپرسی


قالب‌های وردپرس بی‌شماری وجود دارد که روی طراحی آن‌ها خوب فکر شده و یکی از ارزشمندترین چیزها را به شما توصیه می‌کند: همیشه زمان اضافی برای سفارشی سازی وب‌سایت با توجه به ایده‌های خود، بگذارید. برای شناسایی قالب وب‌سایت‌های وردپرسی، باید جستجوی هوشمندانه‌ای را انجام دهید. همچنین می‌توانید وب سایت‌هایی را که با فعالیت شما یکی است بررسی کنید. پس از اینکه وب سایتی هماهنگ با فعالیت‌های خود مشاهده کردید، قالب آن را بررسی کنید.
شناسایی وبسایت های وردپرسی
اما چطور؟ این کار فقط دقت کافی می‌خواهد که در این مقاله با هم به نکات کاربردی در این زمینه می‌پردازیم.
مطمئن شوید که وب سایت مورد نظر از ورد پرس استفاده می‌کند
اولین چیزی که باید بفهمید این است که سایت مورد نظر بر بستر وردپرس باشد. بدیهی است قالب‌هایی که با وردپرس ایجاد نشده‌اند برای کار ما مناسب نیست. در نتیجه بهتر است آن‌ها را کنار بگذاریم. راه‌های متعددی به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید که آیا یک وب سایت با وردپرس ساخته شده است یا خیر. تعدادی از ابزارها و افزونه‌های آنلاین را در این پست با شما به اشتراک می‌گذاریم و در کنار آن تم‌های وردپرس را هم به شما نشان می‌دهیم. با این ابزارها، شناسایی وب‌سایت‌های وردپرسی  آسان‌تر می‌شود.
۱- به فوتر وب‌سایت توجه کنید

اولین کاری که باید انجام دهید اسکرول کردن وب‌سایت به سمت فوتر است. این امکان همیشه جوابگو نیست زیرا بیشتر وب سایت ها سعی می کنند فوتر  را به گونه ای تغییر دهند که موردی در آن مشخص نباشد.
۲- به سورس قالب مراجعه کنید

اگر سرنخی خاصی در فوتر پیدا نشد، جای نگرانی نیست. راه دیگری مانند جستجو در سورس قالب وردپرس وجود دارد. شما می‌توانید این کار را با جستجوی لغت “themes” در منبع انجام دهید. با انجام این کار، سریع به “theme ” می‌روید و نتیجه‌ای همانند تصویر زیر را خواهید دید.
۳- ابزارهای آنلاین
خوشبختانه، چند ابزار آنلاین وجود دارد که در شناسایی وب‌سایت های وردپرسی به شما کمک می‌کند.
ابزار What WordPress Theme is that

اولین ابزار آنلاینی که ما در دست داریم What WordPress Theme is that است. با وارد کردن آدرس وب سایت در این ابزار، می‌توانید قالب مورد نظر را بیابید. شما فقط باید URL یا آدرس سایت را در ابزار وارد کنید.
مورد جالبی که در این ابزار وجود دارد این است که تنها در مورد نوع تم وردپرس به کار رفته ، به شما اطلاعات نمی دهد بلکه به شما می گوید که چه پلاگینی در سایت استفاده شده است. متاسفانه، این ابزار قالب‌های والد را تشخیص نمی‌دهد.
ابزار”What Theme”

“What Theme” ابزار جالب دیگری است که نه تنها به شناسایی وب‌سایت های وردپرسی  می‌پردازد (حتی تم های والدین) بلکه تم های دیگر سیستم های مدیریت محتوا مانند  Joomla!  Blogger, Shopify و  Drupal هم شناسایی می‌کند. این ابزار به همان روش ابزار What WordPress Theme is that”” عمل می‌کند، شما فقط باید آدرس سایت را در آن تایپ کنید و منتظر نتیجه باشید.
ابزار  “WP Theme Detector”

ابزار آنلاین بعدی که می‌خواهیم به آن اشاره کنیم  “Theme Detector” است. علاوه بر اینکه به شناسایی وب‌سایت های وردپرسی کمک می‌کند، رنک و میزان محبوبیت آن را در موتورهای جستجو به نمایش می‌گذارد. این ابزار قطعاً توصیه می‌شود! چون شما با آن نه تنها قالب وردپرس را شناسایی می‌کنید بلکه می‌توانید چگونگی استقبال از این تم را هم ببینید.
ابزار “Scan WP”

آخرین ابزار آنلاین ،”Scan WP” است، که بسیار شبیه به “What Theme” است. این ابزار خوشبختانه تم های والد را شناسایی می‌کند و در ضمن قیمت قالبی را که نیاز دارید را به شما می‌دهد. علاوه بر این ها، پلاگین هایی را که در وب سایت به کار می‌روند، مشخص می‌کند در نتیجه این ابزار قطعاً یک ابزار اثربخش است.
۴- افزونه های مرورگر
چنانچه تمایل دارید بیشتر کارها به صورت اتوماتیک انجام شود، می‌توانید از افزونه های مرورگر استفاده کنید. در قسمت پایانی مقاله امروز به بررسی و معرفی آن‌ها می‌پردازیم.
افزونه Scan WP Extension
اگر از ابزار آنلاینScan WP استفاده کرده و از آن رضایت دارید، قطعاً به افزونه آن برای گوگل کروم هم علاقه مند می‌شوید. این افزونه براساس همان چیزی که ابزار آنلاین کار می‌کند، تنظیم شده است. تنها مزیت آن نسبت به ابزار آنلاینی که شما دارید، راحتی بیشتر است. این افزونه قالب و افزونه ها را شناسایی می‌کند.
افزونه “WPSniffer”
“WPSniffer” افزونه ارزشمند دیگری است که در جستجوی تم های وردپرس کمک کرده و در زمان صرفه جویی می‌کند. این افزونه برخلاف Scan WP Extension (که شما را درباره پلاگین های مورد استفاده، آگاه می‌کند) فقط قالب وردپرس به کار رفته را با یک لینک به اطلاعات بیشتر نشان می‌دهد.
افزونه “WordPress Theme and Plugins Detector”
WordPress Theme and Plugins Detector می‌تواند برای هر دو مرورگر “گوگل کروم” و “موزیلا فایرکس”، به کار رود. این افزونه علاوه بر نشان دادن سیستم مدیریت محتوا و نوع قالب وردپرس، نوع پلاگین هایی را که در سایت استفاده می‌شوند را هم به نمایش می‌گذارد. متاسفانه ،این افزونه تم والدین را نمی شناسد اما یکی از تنها افزونه هایی است که در مرورگر موزیلا فارکس استفاده می‌شود.
جمع بندی
در این پست، روش شناسایی قالب وبسایت‌های وردپرسی، نوع سیستم مدیریت محتوا و افزونه های وردپرسی را با کمک افزونه ها و سایت های معتبر بررسی کردیم و به نتایج خوبی در این زمینه رسیدیم که می‌توانید از آن‌ها بهره مند شوید.

نحوه شناسایی قالب وب‌سایت های وردپرسی


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog