آلودگی و مواد ضدمغذی، عامل برهم زدن تعادل هورمونی

مصرف غذای خوب، سالم و مقویف بخشی از مشکل غذایی را حل می کند اجتناب از عناصری که برای انسان غیر مفید و مضر هستند به همان اندازه مهم است. در معرض آلودگی و انواع مواد شیمیایی قرار گرفتن، و انواع آلرژی و حساسیت ها، عدم تعادل هورمونی را افزایش می دهد. بدن انسان برای تحمل مواد شیمیایی دنیای به اصطلاح مدرن طراحی نشده است.
اجداد و نیاکان ما فقط اب می نوشیدند. اما زنان امروزی چای، قهوه، نوشابه های گازدار، آب میوه های حاوی سرب و مواد نگه دارنده و شیمیایی، سوسیس، کالباس و…. را انتخاب می کنند. اجداد ما کمتر به نمک دسترسی داشتند. لذا برای خودش مزه و خوش طعم شدن، برای چاشنی غذا از خاکستر چوب، گیاهان معطر و بعضی مواقع عسل استفاده می کردند، ولی امروزه از نمک به مقدار زیاد، شکر به شکلی کاملاً دیوانه وار، خوش طعم کننده ها و افزودنی های شیمیایی استفاده می کنیم.
انسان امروز در معرض عناصر خطرآفرینی (هم چون آفت کش ها و مواد نگهدارنده، که تا همین اواخر وجود نداشتند) قرار گرفته است. نیاکان ما، مانند زنان امروزی، به خاطر کمبود مواد مغذی دچار سوء تغذیه بودند، اما انسان امروزی در بحبوبه فراوانی، دچار سوء تغذیه شده است. مواد ضد مغذی؛ جذب، سوخت و ساز و انتقال مواد مغذی بدن را مختل می کند.
هرچه بیش تر در معرض مواد ضدمغذی باشیم به مواد مغذی بیش تر نیاز خواهیم داشت تا اثرات آن ها را خنثی نماییم. هرچه عناصر مسموم و ضد مغذی در بدن بیش تر باشد. احتمال دستیابی به تعادل هورمونی سالم غیر ممکن تر می شود. یعنی تا زمانی که شما در معرض مواد مغذی قرار داشته باشید. بیش تر از حالت عادی به این مواد مغذی احتیاج خواهید داشت.

امتیازدهی

Loading...



loading...

آلودگی و مواد ضدمغذی، عامل برهم زدن تعادل هورمونی


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog