مواد شیمیایی رها شده در طبیعت و مضرات آنها

بسیاری از مواد شیمیایی دیگر می توانند مثل ماده ضد مغذی رفتار کنند. باقی مانده آفت کش ها ممکن است جذب روی را کاهش دهند.
وقتی غذاهای ارگانیک و غیرسمی و سالم مصرف می کنید مقدار بسیار کمی ماده غذایی عمل آورده شده می خورید. یعنی شما به طور خودکار مقدار دریافتی شکر، غذایی بی محتوا با متعلقات ضدمغذی، را به هیچ می رسانید. خالص بودن شکر یا انرژی زایی آن نباید شما را فریب دهد که ماده غذایی سودمند است. به هیچ وجه شکر نیاز ندارید و تعادل هورمونی شما در صورتی که از شکر اجتناب کنید بهبود می یابد.
شکر تأمین کننده کالری است در حالی که بدن شما را نسبت به مواد مغذی لازم برای تبدیل کالری به انرژی تهی می کند. شکر باعث افزایش دفع ماده معدنی مهمی چون کروم می شود، و به همین ترتیب توانایی شما را برای تحمل مواد قندی کاهش می دهد. علاوه بر این، هر بار که شکر مصرف می کنید بدن برای تحمل آن از ویتامین های گروه B استفاده می کند. همان ویتامین هایی که برای جلوگیری از اختلالات پیش از قاعدگی و سایر علائم عدم تعادل هورمونی نیاز دارید. ثابت شده که شکر سبب کاهش انتقال هورمون در سرتاسر بدن می شود.
مصرف شکر تمایل به شیرینی جات را افزایش می دهد وقتی که عمل مواد قندی کم خونی و میزان قند خون بی ثبات می شود ممکن است دور باطلی پیش بیاید. این شرایط به خصوص در نیمه دوم چرخه قاعدگی و بارداری که میزان پروژسترون بدن بالا است، پیش می آید هنگامی که چند ساعتی گرسنه هستید ضعف در تحمل مواد قندی باعث قندخون می شود. شکر این افت را شدیدتر می کند، و باعث ترشح انسولین می شود قند را از خون بیرون می برد و وارد سلول های چربی می کند. قهوه و نوشیدنی های شیرین ممکن است برای ساعتی حالتان را بهتر کند، اما بعداً موجب عکس العمل خطرناک هیپوکلاسیمیک (قند خون پایین) می شوند زنانی که دچار این گونه بی ثباتی قند خون هستند اغلب با وزنشان هم مشکل دارند.

امتیازدهی

Loading...



loading...

مواد شیمیایی رها شده در طبیعت و مضرات آنها


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog