مصرف چربی های ضروری و عدم مصرف چربی های ترانس برای سلامتی




عدم مصرف چربی های اشباع شده (ترانس) و افزایش مصرف چربی های ضروری و عمل آورده نشده مانند تنفلات خام (فندق، بادام و پسته و … ) هستند و مغز میوه جات، انواع سبزیجات و در روغن های اشباع نشده گیاهی مانند روغن گاو زبان، هسته انگور، روغن کنجد برایتان بسیار مفید است. اسیدهای چرب اشباع ترانس در بسیاری از چربی های ارزان قیمت یافت می شود. تولید کننده های غذایی (سرمایه داران و زراندوزان) آن ها را ترجیع می دهند چراد که تنها قیمت مواد غذایی را پایین نگه می دارند بلکه خاصیت نگه دارندگی خوبی هم دارند برای سلامتی خود و تعادل هورمون ها از خوردن شیرینی جات مانند: کیک، بیسکویت و همین طور روغنی که مکرراً داغ شده است مانند روغن سرخ کردن سیب زمینی اجتناب کنید.
ماهی بیش تر بخورید و مقدار گوشت قرمز، تخم مرغ و پنیر را کاهش دهید. مواد سرخ شده تجاری مانند سیب زمینی سرخ شده ، چپیس و پیراشکی دسترسی به اسیدهای چرب ضروری بدن را کم می کند و نتیجه حاصله می تواند درد ناشی از چرخه قاعدگی باشد.
به نظر می آید کمبود ویتامین B6 عمومیت دارد. عناصری که نیاز به ویتامین B6 را افزایش می دهند. مانند روغن نباتی عمل آورده و داغ شده و عناصر که قبلاً ذکر شد. در وضعیت اسیدهای چرب ضروری تداخل می کنند. اما حتی اگر مصرف این گونه غذاها را قطع کنیم باز نمی توانیم از تمامی مواد شیمیایی که به دستگاه های آنزیمی وابسته به ویتامین B6 آسیب می رسانند اجتناب کنیم. با این که بسیاری از این مواد شیمیایی ممنوع شده اند ولی هم چنان در محیط زیست ما پراکنده اند.
چربی بدن حیوانات و انسان ها در همه جا با آن ها آلوده شده است. در حقیقت زنان این سموم را در مقادیر بسیار بالا در شیرشان ترشح می کنند که مقدار سموم دریافتی بسیاری از نوزادان از مرز بی خطر که سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده، هر گذشته است. پس ناگریزیم که مقدار بیش تری ویتامین B6 دریافت کنیم ولی مقدار این ویتامین در رژیم غذایی کنونی ما از گذشته هم کمتر است.

امتیازدهی

Loading...



loading...

مصرف چربی های ضروری و عدم مصرف چربی های ترانس برای سلامتی


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog