پیشنهادهای ایده آل برای رفع چربی موها

حتما شنیده اید که صابون زدن به موهای سر باعث ریزش و بدرنگ شدن مو می شود. اما اشتباه می کنید! اگر آب لوله کشی املاح نداشته باشد برای شستن سر هیچ فرقی میان شامپو و صابون وجود ندارد. اما در صورتی که آب لوله کشی خالص نباشد و املاح داشته باشد با صابون ترکیب پیچیده ای به وجود می آورد که به هم می چسبد و باعث شکنندگی و ریزش مو می شود. به این ترتیب بهتر است اگر به شامپو دسترسی دارید سراغ صابون نروید. موقع شستن بهتر است درجه حرارت آب ولرم باشد چون آب خیلی گرم پوست سر را تحریک می کند و آب سرد هم معمولا خوب کف نمی کند و موها تمیز نمی شوند.
هر روز موهایتان را نشویید. اگر موهایتان تمیز باشد، غده های چربی موجود در سر چربی بیشتری ترشح می کنند. شامپو روزانه تان را به دقت انتخاب کنید.
از مصرف غذاهای فوق العاده چرب و روغنی بپرهیزید. غذاهای بسیار چرب روی سلامت پوست و موهایتان تاثیر منفی می گذارد. در عوض مصرف ویتامین ها، املاح معدنی، انواع پروتئین ها، سبزیجات و میوه های تازه را به حداکثر برسانید.
حتی استفاده بیش از حد از انواع وسایل آرایشی مو مانند اتو، مو صاف کن و دستگاه های ویو نیز می تواند به موهای چرب آسیب برساند.
موهایتان را به دقت بشویید. گاهی اوقات انتخاب صحیح نوع شامپو نیز به این معنا نیست که موهایتان تمیز و به دور از هرگونه چربی خواهد شد. شستن صحیح و درست موها نیز نقش مهمی دارد.
همیشه موهایتان را با آب ولرم یا آب سرد آبکشی کنید. آب داغ غده های چربی موجود در سر را تحریک می کند و باعث ترشح چربی اضافه می شود.
موهای چربی به اندازه کافی براق است، بنابراین بهتر است از هر گونه محصول آرایشی مانند انواع ژل، تافت، واکس و چسب مو کمتر استفاده کنید.
شانه کردن بیش از حد موهای چرب نیز باعث افزایش ترشح غده های چربی می شود.
شامپوهایی که حاوی عصاره یا روغن درخت چای هستند برای رفع چربی مو بسیار کارسازند. بسیاری از مواقع چربی موها و ترشح بیش از حد غده های چربی مو در مرحله اول به خاطر خشکی سر، غده های چربی شروع به ترشح می کنند.
نوشیدن آب به میزان کافی نقش موثری در حفظ سلامت پوست و موها دارد.
از مصرف غذاهای فوق العاده چرب و روغنی بپرهیزید. غذاهای بسیار چرب روی سلامت پوست و موهایتان تاثیر منفی می گذارد. در عوض مصرف ویتامینها، املاح معدنی، انواع پروتئین ها، سبزیجات و میوه های تازه را به حداکثر برسانید./مجله زندگی ایده آل
برای به روز بودن  و دریافت آخرین مقالات و مطالب علمی-آموزشی و مباحث خانواده به کانال تلگرامی ما بپیوندید.

پیشنهادهای ایده آل برای رفع چربی موها


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog