داشتن پوستی شاداب و نرم در فصل سرما با رعایت این نکات


داشتن پوستی شاداب و نرم در فصل سرما با رعایت این نکات

بادها خبر از خشکی دست ها می دهند
دستی که می خواهد شاخه ای نرگس هدیه دهد یا هدیه بگیرد، چرا نباید شاداب و نرم باشد؟ با رعایت چند نکته دستانی زیباتر خواهید داشت…
وقتی این فصل های سرد سال از راه می رسند، پوست خیلی ها ترک می خورد، خشک می شود و حتی از سرما می سوزد. بیشتر خانم ها دوست ندارند چنین چیزی را در فصل پاییز و زمستان تجربه کنند؛ به همین خاطر است که یا به دنبال بهترین دستکش دنیا می گردند یا هر لحظه که آنها را ببینید، قوطی کرم نرم کننده پوست دست، دم دست شان است. اگر شما هم دوست دارید در این فصل پوستی شاداب و نرم داشته باشید، این نکات را فراموش نکنید:
کرم های نرم کننده، رکن اول سلامت
در فصل سرد سال، رطوبت فضا بسیار کاهش می یابد بنابراین پوست شما هم به آسانی رطوبت خودش را از دست خواهد داد و خشک و چروکیده خواهد شد. شما باید با طرفندی این رطوبت را به پوست تان بازگردانید. بهترین روش خرید یک کرم مرطوب کننده عالی برای دستان تان است. کرم های مرطوب کننده برای پوست های معمولی و خشک مناسب هستند و بهتر از لوسیون ها جواب می دهند. اگر جواب شما نسبت به لوازم آرایشی حساس است، انواع بدون عطر را انتخاب کنید.
هر روز دوش نگیرید، هر روز شامپو نکنید
شستن مداوم دست ها، پاها و پوست، باعث می شود پوست شما خیلی زود رطوبت خودش را از دست بدهد، بنابراین در این فصل زیاد شست و شو نکنید. اگر هم عادت داشته اید هر روز به حمام بروید، در فصل سرد سال این کار را یک روز در میان انجام دهید یا دست کم هر روز از صابون و شامپو استفاده نکنید.
دوش آب داغ نگیرید.
نگویید وای هوا چقدر سرد است و به به یک دوش آب داغ چقدر می پسبد! در فصل زمستان شما نباید دوش آب داغ بگیرید؛ آب داغ قاتل رطوبت طبیعی پوست شما است و دوش گرفتن مکرر با آب داغ در این فصل باعث خشک شدن پوست شما و چروک افتادن آن خواهد شد. حمام آب گرم خیلی بهتر از حمام آب داغ است. به محض این که از حمام بیرون آمدید، بدن تان را خشک کنید و روی دست ها، پاها و صورت تان کرم مرطوب کننده بمالید.
یک دستگاه بخور در منزل روشن کنید.
شاید خیلی به نظر شما پیش پا افتاده به نظر بیاید ولی یک دستگاه تولید بخار آب داغ در منزل، در سلامت پوست شما در این فصل سرد سال معجزه می کند. دستگاه بخور، رطوبت از دست رفته فضای منزل شما را جایگزین می کند و پوست شما رطوبت خود را از دست نخواهد داد.
صابون تان را عوض کنید.
توصیه دیگر ما به شما این است که از صابون ها و شوینده های قوی استفاده نکنید، چون این شوینده ها پوست شما را تحریک می کنند. بهتر است از صابون های حاوی گلیسیرین برای حفظ رطوبت پوست تان استفاده کنید.
زیباترین دستکش و کلاه را بخرید.
اگر شما پوست خودتان را با دستکش و کلاه در برابر سرما محافظت کنید، در این فصل از سال، خیال تان می تواند از بابت خشکی پوست آسوده باشد. تلاش کنید پوست شما بدون این پوشش ها در برابر هوای سرد و بادهای خشک قرار نگیرد. علاوه بر آن، می توانید یک دستکش، کلاه و روسری همرنگ و زیبا نیز انتخاب کنید.
یک کرم شب و یک کرم روز بخرید.
توصیه هفتم ما برای داشتن دستانی زیبا و نرم در فصل زمستان این است که به یک داروخانه یا فروشگاه عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی بروید و یک کرم روز و یک کرم شب بخرید. در هنگام روز باید از کرمی استفاده کنید که مرطوب کننده باشد و حاوی ضد آفتاب نیز باشد. پوست شما را در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید محافظت کند. برای مرطوب کردن پوست تان در طول شب نیز از کرم های حاوی اسید هیدروکسی آلفا که از لایه بردارهای طبیعی است و سلول های مرده پوست را بازسازی می کند، استفاده کنید. این کرم لایه بیرونی پوست شما را بهبود می بخشد.
از ویتامین ها غافل نشوید
برای داشتن پوستی خوب در فصل سرد سال، باید سری به برنامه غذایی منزل تان هم بزنید. مواد غذایی حاوی ویتامین E و A مثل سبزیجات برگ سبز، سیب زمینی، هویج، خشکبار، انگور، مرکبات، می توانند در داشتن پوستی زیبا به شما در این فصل کمک بزرگی کنند.
فقط کف دست هایتان را بشویید.
سعی کنید در این فصل کمتر دست هایتان را بشویید و اگر مجبور شدید، فقط کف دست ها را صابون بزنید. برای خشک کردن دست ها هم از حوله های نخی استفاده کنید. خشک کردن دست هایتان باید فقط در حدی باشد که رطوبت و آب از دست هایتان کرفته شود و مقداری رطوبت روی دستان شما باقی بماند. برای شستن دست هایتان به جای آب داغ از آب ولرم استفاده کنید.
خانه دارها بخوانند.
خانم های خانه دار حتما می دانند که نَشُستن زیاد دست ها در حین آشپزی و رفت و روب منزل تقریبا محال است؛ بنابراین حداقل در فصل سرد سال از دستکش های لاستیکی برای شست و شوی ظروف تان استفاده کنید و در صورتی که می خواهید جارو یا گردگیری کنید، دستکش نخی بپوشید.
آرایش زمستانی را در منزل تمرین کنید.
برای فصل زمستان شما باید نوع آرایش تان را هم متناسب با خشکی پوست صورت تان در این فصل تغییر دهید.
بهتر است از کرم پودرهایی استفاده کنید که میزان مرطوب کنندگی بیشتری داشته باشند. شما با همان آرایش و میزان مرطوب کنندگی که قبلا انجام می دادید، نیم توانید پوسته پوسته شدن ناخوشایند پوست ناشب از سرما را از بین ببرید! از کرم پودرهایی استفاده کنید که پوشانندگی بیشتری داشته باشند.
درجه غلظت کرم پودرتان را هم می توانید زیاد کنید. باید کرم پودر را خوب روی پوست تان بمالید تا کاملا روی خط و خطوط ناشی از خشکی پوست شما پخش شوند و ردی از کرم پودر روی پوست شما باقی نماند./مجله زندگی ایده آل
برای به روز بودن  و دریافت آخرین مقالات و مطالب علمی-آموزشی و مباحث خانواده به کانال تلگرامی ما بپیوندید.
 

داشتن پوستی شاداب و نرم در فصل سرما با رعایت این نکات


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog